تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/06/01 - 11:56
کد خبر: 405498

سلیمی: برنامه عبدالملکی برای اشتغال پایدار بلندپروازانه است

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این‌که چرا از بدنه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردی برای تصدی این پست انتخاب نشده است، گفت که برنامه عبدالملکی برای اشتغال پایدار سالانه بلندپروازانه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، اصغر سلیمی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت کار مشغله‌های زیادی دارد که اداره آن قواعد خاص خود را می‌طلبد پس به یک تیم قوی و اتخاذ تصمیمات کارشناسی نیاز داشته و بهتر بود که وزیر پیشنهادی از بدنه این وزارتخانه انتخاب می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به بحران صندوق‌های بازنشستگی معلوم نیست که چگونه وزیر پیشنهادی می‌خواهد از این بحران جلوگیری کند. آیا دانش و تجربه موثر در حوزه صندوق‌های بازنشستگی دارند که بتواند از حقوق بازنشستگان صیانت کند و یا این‌که اساسا اعتقادی به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دارد که دریافتی فعلی آنها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تاکنون در درون وزارت کار انتصابات براساس گرایش‌های سیاسی بوده که نتیجه آن استفاده از افراد فاقد صلاحیت در ترکیب هیات مدیران است. آیا قول می‌دهید که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به حیات خلوتی برای دوستان و همفکران خود نکنید چون پیش از این هم وزرای قبلی در دولت‌های گذشته مثل شما برنامه‌های جامعی ارائه کردند اما در عمل اتفاق دیگری افتاد اساسا شما اعتقادی به برنامه دارید .

سلیمی با طرح این پرسش که برنامه عبدالملکی برای مددجویان بهزیستی و رفع بی‌عدالتی چیست؟ گفت: به زنان سرپرست خانوار و پوشش بیمه‌ای چه جایگاهی در برنامه شما دارند؟ برنامه شما جهت اشتغال پایدار سالانه بلندپروازانه است و به نظر می‌رسد که حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقفول مانده است چه کاری می‌خواهید برای ریزش دو میلیون شغل انجام دهید؟ و چه فکری برای واکسیناسیون کارگران دارید؟

وی اضافه کرد: با این اوصاف بهتر نبود که فردی از داخل بدنه تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شد؟ آقای عبدالملکی شما خود را دارای صلاحیت کافی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌دانید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top