تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/06/03 - 12:25
کد خبر: 405706

نقش مکمل‌های بدنسازی در چربی‌سوزی

در صورتی که مصرف چربی سوزها با برنامه و به اندازه مشخص و نیز با آگاهی صورت نپذیرد همواره خطرات متعددی سلامت افراد را تهدید خواهد کرد. از آنجایی که چربی سوزها در واقع از محرک ‌های مختلفی نظیر کافئین و.. بهره می ‌برند بنابراین افرادی که دارای سابقه‌ ی بیماری ‌های خاصی نظیر بیماری قلبی و یا دیابت را دارند بهتر است که در خصوص مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت نمایند و او را در جریان این کار قرار دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه مسئله‌‎ی چربی سوزی و خرید مکمل‌‎های چربی سوز و استفاده از آن‌‎ها در بین جوانان  امری بسیار شایع می‎‌باشد به طوری که بعضی از افراد با آرزوی نتایج فوق‌‎العاده و سریع آن‌‎ها را مصرف می‌‎نمایند. این در حالیست که بدون اطلاع از نحوه کارکرد این چربی‌ سوزها و میزان اثراتی که بر لاغری اندام‎‌ها برجای می‌‎گذارند نمی‌توان نتایج مطلوبی را از آن‌‎ها کسب نمود. در حقیقت مکمل چربی سوز تنها زمانی می‌تواند مؤثر واقع شود که فرد به مصرف آن اتکا ننموده و راهکارهای مفید دیگری را نیز همزمان به کار ببرد تا سیر لاغری و چربی سوزی در جهت درست و با حفظ سلامتی شخص ادامه پیدا کند.

پرورش اندام، حذف چربی‎‌های اضافه از جمله دغدغه‎‌های بسیاری از افراد بوده که متأسفانه بعضی از آن‎‌ها به علت عدم آگاهی در خصوص این موضوعات در مسیری خطرآفرین گام بر می‌دارند و سلامت و زندگی خود را با روش‌‎های غیراصولی و نادرست تهدید می‌کنند. بنابراین نیاز است اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا کلیه‎‌ی متقاضیان مصرف مکملهای چربی سوز و دیگر قرص‌‎های لاغری بتوانند با استفاده از روش‎‌های ایمن‌‎تری به هدف خود یعنی چربی سوزی مفید دست پیدا کنند.

آیا با مصرف مکمل چربی سوز می‌توان به لاغری دست ‎‌یافت؟

پاسخ به این سؤال نیازمند بررسی نحوه کارکرد این مکمل‎‌ها می‎‌باشد. به طور کلی چربی‌‎سوزها ادعا دارند که با افزایش میزان سوخت و ساز و متابولیسم چربی‌‎ها می‌توانند مسیر لاغری را برای افراد هموارتر سازند. در واقع این مکمل‎‌ها یا چربی سوزهای واقعی می‌توانند با اثر گذاری بر غده‎ ‌تیروئید و تنظیم هورمون‌‎های مترشحه از آن همانند T3 و T4 که نقش مؤثری را در روند متابولیسم بدن ایفا می‌کنند منجر به کاهش وزن و یا چربی سوزی شوند. البته اثرگذاری بر غده‌‎ی تیروئیدی تنها راهکاری نیست که یک چربی سوز‎‌ پس از ورود به بدن در پیش می‌گیرد بلکه این مکمل‎‌ می‌تواند در غلبه بر گرسنگی مؤثر باشد و میزان اشتهای فرد را در طول روز کاهش دهد به طوری که فرد در طول روز مدام هوس غذاهای متنوع نکنند.

همچنین این مکمل‌‎ می‌تواند جذب و تجمع یکی از عوامل اصلی چاقی یعنی کربوهیدرات‌‎ها را در بدن کاهش دهند. در واقع چربی سوز با اثرگذاری بر آنزیم‎‌های مترشحه که وظیفه هضم کربوهیدرات را دارند سبب می‌شود تا مواد غذایی مصرف شده از این خانواده بدون این که هضم یا جذب بدن شوند دفع شوند و چاقی یا تجمع چربی اتفاق نیافتد. در این صورت است که بدن برای انجام متابولیسم‌‎های خود و تأمین انرژی مجبور به استفاده از چربی‎‌های انباشته شده و یا چربی سوزی آن‌‎ها می‌‎شود. که در اینجا برنامه چربی سوزی بدنسازی نقش مهمی دارد.

اما تمامی این اثر گذاری‌‎ها تنها زمانی می‌تواند نتایج موفقی را رقم بزند که فرد علاوه بر مصرف مکمل برنامه روزانه منظمی جهت انجام ورزش و رژیم غذایی را در پیش بگیرد. در واقع این که فرد یک تصمیم جدی و یک برنامه ریزی صحیح برای لاغری داشته باشد شاید مهم‌‎تر از مصرف هر نوع چربی سوزی باشد. چرا که مصرف مکمل‌‎های چربی سوز تا حدی اثرگذار هستند و ممکن است بعد از آن جوابگو نباشند. به همین خاطر بهتر است مشکلات چاقی و اضافه وزن، ریشه‎‌ای و با تغییر سبک زندگی چون حذف و یا کاهش مواد مضر از رژیم غذایی و افزایش میزان تحرک و فعالیت صور ت پذیرد. به این ترتیب افراد به مزایای واقعی مکمل‌‎ها دست پیدا کرده و از لاغری خود احساس بهتری را خواهند داشت.

چگونه از چربی سوزها استفاده کنیم؟

به طور کلی مصرف چربی سوزها بهتر است که به صورت دوره‎‌ای باشد چرا که با مصرف مداوم این چربی سوزها که ممکن است کافئین‌ دار نیز باشند بدن به آن‌‎ها عادت کرده و در مقابل چربی سوزی مقاومت کند؛ به همین دلیل مصرف همیشگی این مکمل‎‌ها کار عاقلانه‌‎ای به نظر نمی‎‌رسد. بنابراین بهتر است قبل از مصرف مکمل، دوره‌‎ی مشخصی مثل دوره‌‎های 10 الی 14 هفته‌‎ای را در نظر بگیرید و پس از مصرف و اتمام این دوره در مدت مشخصی مثلاً چند هفته به استراحت و خارج سازی این کافئین‎‌ها از بدن اقدام نمایید. بعد از گذراندن این دوره استراحت می‌توانید دوباره مصرف مکمل‌‎های چربی سوز را با دوز پایین‎‌تری در پیش بگیرید. افزایش دوز مصرف مکمل بستگی به خود شخص و نوع مکمل مصرفی دارد. بنابراین بهتر است ابتدا مصرف مکمل‌‎های خود را با دوزهای پایین در مدت مشخصی شروع نمایید و پس از گذراندن دوره‌‎ها و بررسی وضعیت چربی سوزی و میزان لاغری می‌توانید همان دوز را ادامه دهید و یا به میزان مشخصی آن را بیافزایید.

آیا چربی سوزها عوارض دارند؟

در صورتی که مصرف چربی سوزها با برنامه و به اندازه مشخص و نیز با آگاهی صورت نپذیرد همواره خطرات متعددی سلامت افراد را تهدید خواهد کرد. از آنجایی که چربی سوزها در واقع از محرک‎‌های مختلفی نظیر کافئین و.. بهره می‎‌برند بنابراین افرادی که دارای سابقه‌‎ی بیماری‎‌های خاصی نظیر بیماری قلبی و یا دیابت را دارند بهتر است که در خصوص مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت نمایند و او را در جریان این کار قرار دهند. از جمله عوارضی که ممکن است به دنبال مصرف بی‎‌رویه و یا عدم در نظر گرفتن سوابق بیماری شخص رخ دهد می‌توان به افزایش تپش‌های قلب، افزایش میزان بیش فعالی، افزایش سطح انرژی و یا خستگی مفرط و نیز سایر عوارضی که در مکمل‌های چربی سوز مختلف ممکن است متفاوت باشند اشاره نمود.

نکاتی در خصوص اثرگذاری بهتر چربی سوزها

همان طور که می‌دانید چربی سوزهای متعددی در بازار موجود هستند که ممکن است بر پایه‌‎ی مواد گیاهی و یا شیمیایی ساخته شده باشند. توصیه می‌‎کنیم که پس از تحقیقات کامل و انتخاب و خرید مکمل بدنسازی مناسب، در جهت اثر گذاری بهتر آن نکات زیر را رعایت فرمایید.

  • مصرف پروتئین؛ بسیاری از افراد به دنبال رژیم‌‎ چربی سوزی ، بخشی از پروتئین‌‎های خود را نیز از دست می‌دهند برای این که با کمبود پروتئین و در نتیجه از دست دادن عضلات مواجه نشوید بهتر است که در طول دوره مصرف چربی سوز خوردن مواد غذایی پروتئین‌دار را فراموش نکنید چرا که با مصرف پروتئین می‌توانید روند عضله سازی خود را تقویت نمایید.
  • مصرف آب را جدی بگیرید؛ دهیدراتاسیون بدن (عوامل کاهش متابولیسم در بدن) از جمله اتفاقاتی است که به دنبال ورزش شدید و رژیم غذایی اتفاق می‌‎افتد که مصرف آب به همراه مکمل‌‎های چربی سوز می‌تواند از بروز چنین رخدادی در دوره  چربی سوزی جلوگیری به عمل آورد.
  • برخورداری از خواب کافی؛ اگر چه تصور می‌شود که خواب عامل اصلی چاقی و یا مانع لاغری است اما در صورتی که فرد از خواب به اندازه و با کیفیتی برخوردار باشد در زمان مصرف مکمل‌‎ها می‌تواند به لاغری خود کمک کند. چرا که خواب یک فرصت عالی برای ریکاوری بدن خواهد بود.

برای راهنمای خرید مکمل‌‎ بدنسازی و کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه و نیز در خصوص چربی سوزی اندام‌‎ها می‌توانید به سایت مکملها یکی از بزرگ‌‎ترین مراکز تخصصی پرورش اندام مراجعه نمایید. این سایت در زمینه‎‌ی بدنسازی و آموزش آن و مکمل‌‎ها مقالات نوینی را با هدف بالابردن سطح علمی در خصوص این ورزش ارائه می‌دهد. جهت ارتباط با مکملها می‌توانید به آدرس https://mokamelhaa.ir مراجعه نمایید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top