تاریخ انتشار: جمعه 1400/06/05 - 14:50
کد خبر: 405873

بهترین سایت‌های نقد و بررسی تخصصی تلویزیون را بشناسید

شاید تنها ایرادی که می‌توان به این سایت وارد دانست این است که در زمانه‌ای که دیگر اطلاع رسانی به یک «توییت» خلاصه شده، مقالات آن بیش از حد طولانی است اما برای کسی که بخواهد اطلاعات کاملی از تلویزیون مورد نظر کسب کند، عالی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دنیای فناوری با سرعتی دیوانه‌وار به پیش می‌راند. شاید دو دهه قبل اگر هر ماه یا فصل شاهد رونمایی و معرفی چند دستگاه جدید بودیم، اکنون، هر روز و حتی ساعت منتظر معرفی اختراعی نوآورانه هستیم. تلویزیون نیز که زمانی از آن با نام «جعبه‌ی جادویی» یاد می‌کردیم و هیکل غول‌پیکر آن را با ذوق و شوقی وافر روی میز چوبی بزرگی قرار می‌دادیم، همگام با این پیشرفت‌های دیوانه‌وار، دیگر به هیچ عنوان شبیه به آن«جعبه» نیست بلکه در قامت یک «قاب عکس» بسیار زیبا به روی«دیوار» منازل نقل مکان کرده است و با اتصال به اینترنت، قدم به دنیای هوشمند گذاشته و به رسانه‌ای فراتر از یک دستگاه ساده‌ی نمایش فیلم و ویدیو تبدیل شده است و کیفیت تصاویر آن، اکنون مرز خیال و واقعیت را درنوردیده است. پس، پر واضح است که می‌توان انتظار داشت که میلیون‌ها نفر در ایران و سایر نقاط جهان علاقه‌مند به پیگیری اخبار نوآوری‌های خلاقانه‌ی جدید در این دستگاه‌های شگفت‌انگیز باشند؛ اما این خبرها را در کجا و چه منابعی پیگیری کنیم؟  مسلماً سایت‌های خارجی و داخلی زیادی در این زمینه فعالیت دارند که در ادامه بهترین سایت‌های خبری و نقد و بررسی را معرفی می‌کنیم.

 

بهترین سایت‌های نقد و بررسی تخصصی تلویزیون را بشناسید

در جهانی که حدود ۱.۸ میلیارد وب‌سایت فعالیت دارد، هزاران وب سایت نیز به زبان‌های مختلف خبرهای روز دنیای تلویزیون و نوآوری‌های آن را پوشش می‌دهند اما در زبان انگلیسی که بسیاری با آن آشنایی دارند، یکی از بهترین سایت‌های مرجع برای معرفی و نقد و بررسی تلویزیون، سایت «آرتینگز» (Rtings) است. این سایت بیش از آن که یک سایت خبری باشد، یک وب‌سایت تخصصی در زمینه‌ی نقد و بررسی این دستگاه جادویی است.

سایت آرتینگز هرگز تحت تأثیر سخنان و تبلیغات واهی که از سوی سازندگان و تولیدکنندگان منتشر می‌شوند، قرار نمی‌گیرد بلکه هر دستگاه تلویزیون را از نزدیک مورد بررسی دقیق قرار داده و با پارامترهای خاص، دستگاه‌های پیشرفته و اساتید کاملاً خبره و زبردست تمام بخش‌های یک آن را، از طراحی و جنس بدنه گرفته تا محل قرارگیری درگاه‌هایورودی خروجی، و همچنین پارامترهای تصویر از قبیل نوع پنل (OLED, QLED, LCD) و آرایه‌ی نوردهی، کنتراست، لوکال دایمینگ، اوج روشنایی SDR و HDR، یکنواختی خاکستری، یکنواختی مشکی، زاویه دید، بازتاب نور، طیف رنگ، گرادینت، زمان پاسخ‌گویی، سرعت رفرش، تأخیر ورودی، سازگاری با کنسول‌های پیشرفته، فرمت و فرکانس صدا و... را نویسندگان این سایت با دقتی کم‌نظیر پس از آزمایش‌های مکرر و بدون هیچ‌گونه جهت‌گیری، اعلام نظر می‌کنند و هیچ نکته‌ای از نگاه تیزبین آن‌ها دور نمی‌ماند.

شاید تنها ایرادی که می‌توان به این سایت وارد دانست این است که در زمانه‌ای که دیگر اطلاع رسانی به یک «توییت» خلاصه شده، مقالات آن بیش از حد طولانی است اما برای کسی که بخواهد اطلاعات کاملی از تلویزیون مورد نظر کسب کند، عالی است.

 

بهترین سایت‌های نقد و بررسی تخصصی تلویزیون را بشناسید

زومیت، به گواه دوست و دشمن، برترین سایت خبرهای فناوری در زبان فارسی است. جذب نویسندگان حرفه‌ای و توانا از نقاط قوت کاری این سایت است و نقد و بررسی‌هایی که در زومیت منتشر می‌شوند، بدون شک از ارزش و اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند. زومیت در زمینه‌ی نقد و بررسی گوشی همراه و تلویزیون، از منابع خارجی استفاده نمی‌کند بلکه نویسندگان زبده، نکته‌بین و خبره‌ی آن با دقت و ریزبینی و همچنین استفاده از دستگاه‌ها و ابزار لازم، این مهم را انجام می‌دهند و باتوجه به این که از فرزندان همین آب و خاک هستند، با اطمینان می‌توان گفت به ذوق و سلیقه و ذائقه‌ی هم‌وطنان خود بیشاز هر کسی آگاه هستند و با چنین بینشی نقد و بررسی‌های کاملاً تخصصی را می‌نویسند که از هر نظر شایسته‌ی تقدیر و احترام هستند.

زومیت اما مهم‌ترین نقطه ضعف آن در اینجاست که به دلیل گستردگی مطالب فناوری، به مقوله‌ی نقد و بررسی تلویزیون کمتر می‌پردازند و شاید در هر سال بیش از یکی دو نقد و بررسی در این زمینه منتشر نمی‌کند.

بهترین سایت‌های نقد و بررسی تخصصی تلویزیون را بشناسید

بدون شک، در دنیایی که هر ماه ده‌ها تلویزیون معرفی و روانه‌ی بازار می‌شوند و هر یکی دارای تفاوت‌های فاحشی با دیگری است و همچنین در هنگامه‌ای که شرکت‌های بزرگ تولید کننده‌ی تلویزیون از فناوری‌های متعددی همچون OLED، LED، QLED و دیگر فناوری‌های نوظهور رونمایی می‌کنند، دسترسی به میزان اندک از نقد و بررسی‌ در زومیت نمی‌تواند عطش خیل عظیم کاربران امروزی را فرونشاند، پس با چنین نگرشی بود که سایت‌های فراوانی پا در این میدان گذاشتند تا با نگاهی تخصصی و انحصاری به مقوله‌ی تلویزیون، بتواند بهترین نقد و بررسی، و خبرهای روز دنیای تلویزیون را اطلاع رسانی کنند اما بسیاری از این سایت‌ها گرفتار کمبود منابع مالی و دیگر حواشی شدند که در نتیجه یا از گردونه‌ی فعالیت کنار کشیدند یا به سایت‌هایی تبلیغاتی تبدیل شدند.

در چنین شرایطی، سایت زومیلو با جذب نویسندگان جوان، پرانرژی، خوش ذوق و شیفته‌ی این زمینه، متولد شد و با اتکا به عشق و علاقه‌ی هزاران کاربری که با ابراز لطف و محبت، مسئولین سایت را مورد تفقد خویش قرار دادند، تصمیم گرفت با تمام توان و قبول سختی‌ها، مرارت‌ها و مشکلاتی که همچون چوب لای چرخ می‌شدند، سعی کند تا با انتشار مقالات کاملاً حرفه‌ای و معتبر جای خالی این زمینه را در میان سایت‌های فارسی زبان پر کند.

زومیلو از همان آغاز راه گام‌های اول را محکم برداشت و با ارائه‌ی نقد و بررسی تخصصی تلویزیون‌، نشان داد که با نگاهی نو و کاملاً حرفه‌ای و کارشناسانه، در این زمینه، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تشویق‌های کاربران عزیز نیز وظیفه‌ی تیم این سایت را سنگین‌تر کرد تا در انتخاب مقالات و نگارش نقد و بررسی‌ها، دقت بیشتری را به خرج دهد و از معتبرترین منابع که بدون هیچگونه زد و بند، نقدهای کاملا منصفانه را می‌نویسند، استفاده کند.

زومیلو، به عنوان یک وب‌سایت و مرجع تخصصی نقد و بررسی تلویزیون، بنا بر رسالتی که بر دوش دارد، سعی می‌کند تا همان‌طور که تاکنون با هدف ارتقای هرچه بیشتر سطح کمی و کیفی مقاله‌ها تلاش‌های روزافزونی را انجام داده، اکنون نیز به پشتوانه‌ی خیل عظیم کاربران خوش ذوق، خوش‌فکر و فرهیخته‌اش، در ادامه‌ی این ‌راه بتواند با مساعدت و همکاری این عزیزان بیش از پیش مثمرثمر واقع شود.

زومیلو دست تمام کسانی را که در این راه با راهنمایی، اظهار نظر و پیام‌های دل‌گرم کننده، چراغ راه آن بودند، صمیمانه می‌فشارد و از هر نوع نقد، نظر، پیشنهاد یا انتقادی نیز به گرمی استقبال می‌کند.

سایت مقایسه تلویزیون

در کل به عنوان جمع بندی می‌توان گفت برای خرید تلویزیون اگر با زبان انگلیسی آشنایی دارید، سایت  Rtings می‌تواند انتخاب خوبی باشد . در غیر اینصورت دو سایت زومیت و زومیلو هم می‌توانند اطلاعات خوبی را در زمینه تلویزیون ‌های ایرانی و خارجی به خصوص نقاط قوت و ضعف آنها ارائه دهند. در مورد مقایسه تلویزیون هم هر کدام از این سه سایت دارای سیاست خاصی بوده به همین دلیل ‌نمی‌توان نظر کلی داد اما مشخصات درج شده در Rtings بسیار دقیق و جزئی بوده که دسد خوبی از مقایسه دو تلویزیون به شما ارائه می‌دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۱ میلیون فلسطینی در خطر هستند
نگاهی که میخواهد زن را از نقش آفرینی در جامعه جدا کند قبول نداریم
سقوط جت اف-۱۶ آمریکایی نوسازی شده در فرودگاه سنگاپور
معاون وزیر خارجه تاجیکستان خواستار افزایش حجم مبادلات اقتصادی با ایران شد
سند راهبردی امور زنان در وزارت آموزش و پرورش تدوین شد
سدهای کشور چقدر آب دارند؟
ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران
افزایش دما از جمعه و ادامه بارش‌های بهاری
اعلام جشن‌های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س)
افزایش ۴۵ درصدی ارزش واردات کالای اساسی در یک ماه امسال
خدمات‌رسانی مترو در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب
تسریع در روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت
تجمع دانشجویان‌ بین‌الملل‌ دانشگاه‌های‌علوم پزشکی در حمایت از جنبش دانشجویان
رئیس جمعیت هلال احمر: همه پایگاه‌ها و انبارهای هلال احمر پُر است
فیلم/پنجره‌ای متفاوت به دیدار اعضای تیم ملی فوتسال ایران با رهبر انقلاب
عکس/لحظه کمیاب ایجاد رنگین‌کمانِ دوقلو در آسمان تهران
تمدید مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز
پلیس مانع خودسوزی زن ۵۰ ساله شد
امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
برنامه وزارت علوم برای طرح امریه دکتری استعدادهای درخشان
تشریح جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top