تاریخ انتشار: شنبه 1400/06/06 - 13:10
کد خبر: 405949

نشست دانشجویی و کارشناسان کشاورزی در مورد وزیر جدید جهاد کشاورزی

نشست مجازی فعالان بخش کشاورزی با موضوع بررسی برنامه وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی از سوی بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشست مجازی فعالان بخش کشاورزی با موضوع بررسی برنامه وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی از سوی بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران برگزار شد که در این نشست مجازی، علیرضا صفاخو، پیشکسوت خبرنگاری حوزه کشاورزی، محمد بازرگان، مشاور نظام صنفی کشاورزی ایران و عبدالرضا صیادمنصور، متخصص، کارآفرین و فعال حوزه کشاورزی حضور داشتند و به بیان نکات خود پرداختند.

علیرضا صفاخو، پیشکسوت خبرنگاری حوزه کشاورزی

یک ویژگی قابل توجه‌ای که دکتر ساداتی نژاد دارا هستند، این است که ایشان توانایی این را دارند که لابی‌هایی را به سود کشاورزی کشاورز انجام دهند. ساداتی نژاد حتما باید در برابر معاون‌های خود، اقتدار کافی را داشته باشند تا در مسیر فعالیت‌ها و اقداماتشان دچار انحراف نشوند. در سال جاری و سال آینده، کشور دچار خشکسالی و کم‌ آبی شدیدی خواهد شد که دکتر ساداتی نژاد باید بستر را جوری فراهم کنند تا بتوان با آن مقابله کرد.

محمد بازرگان، مشاور نظام صنفی کشاورزی ایران

برنامه‌ی ارائه شده توسط دکتر ساداتی نژاد، برنامه‌ای جامع و کامل می‌باشد؛ اما راه‌کارهای ذکرشده فقط شامل اهداف و آرمان‌ها می‌باشد و راه‌های دستیابی به این موارد را در‌بر نمی‌گیرد. ایشان درباره‌ی امنیت غذایی طرح‌هایی را ارائه کرده‌اند اما این طرح‌ها، ضعف‌ها و ایرادات بسیاری را دارا می‌باشد. دکتر ساداتی نژاد همانطور که مشخص است انگیزه‌ی خوبی را برای ایفای نقش دارند اما انگیزه به تنهایی برای پیشبرد اهداف کافی نیست.

اینکه آرمان و اهداف ما چیست یک چیز است و اینکه شرایط فعلی ما چگونه است چیز دیگری است. بدون داشتن راهبرد و روش مناسب نمی‌توان شرایط فعلی را به آرمان‌ها و اهداف تبدیل کرد.شفاف سازی در حوزه اطلاعات و آمار و همچنین مبارزه با فساد و برخورد با ریشه فسادسازها از مهم‌ترین اقداماتی است که دکتر ساداتی نژاد باید در پیش بگیرد که امیدواریم به درستی صورت پذیرد.

عبدالرضا صیادمنصور، متخصص، کارآفرین و فعال حوزه کشاورزی

اهداف باید قابل اندازه‌گیری باشد؛ تا بتوان میزان پیشبرد اهداف را سنجید و پیشرفت کار را بررسی کرد تا بشود متوجه کیفیت اقدامات شد. وقتی می‌گوییم مبارزه با فساد، آیا این مورد، قابل سنجیدن است و آیا بررسی میزان آن امکان‌پذیر است؟! شرایط خاک در کشور، شرایط بدتری است اما از آنجایی که زیاد به چشم نمی‌آید، مورد توجه قرار نمی‌گیرد. چون مثل آب رودخانه که کم شدن آب آن قابل رویت است، به راحتی نمی‌توان اوضاع خاک را درک کرد؛ پس باید اقداماتی انجام شود تا بتوان شرایط آن را بهبود بخشید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top