تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/06/07 - 11:13
کد خبر: 406030

نرم افزارهای پرکاربرد برای دانشجویان ارشد و دکتری؛

معرفی ۷نرم‌افزار پرکاربرد برای پایان‌نامه‌ نویسی +جزئیات

اما بعضی از آنها به دلیل اهمیت زیاد و حوزه فعالیت گسترده بین بعضی از رشته‌ها متداول شده‌اند و به پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی مشهور گردیده‌اند. اگر به زودی شروع به نوشتن پایان‌نامه می‌کنید، لازم است تا با پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی آشنا شوید، به همین خاطر در این گزارش، 7نرم‌افزار پرکاربرد پایان‌نامه‌نویسی معرفی خواهد شد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نگارش پایان‌نامه از مهمترین اقداماتی است که دانشجویان برای دستیابی به مقاطع تحصیلی بالاتر انجام می‌دهند، تقریبا تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای اتمام تحصیلات و کسب مدرک تحصیلی خود ملزم به ارائه پایان‌نامه هستند در عین حال این مرحله یک گام پیچیده و دشوار برای بسیاری از دانشجویان محسوب می‌شود، زیرا در نگارش پایان‌نامه باید استانداردهای خاصی را رعایت کنند. اما پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی این کار را برای دانشجویان کمی آسان می‌کنند.

اما بعضی از آنها به دلیل اهمیت زیاد و حوزه فعالیت گسترده بین بعضی از رشته‌ها متداول شده‌اند و به پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی مشهور گردیده‌اند. اگر به زودی شروع به نوشتن پایان‌نامه می‌کنید، لازم است تا با پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی آشنا شوید، به همین خاطر در این گزارش، 7نرم‌افزار پرکاربرد پایان‌نامه‌نویسی معرفی خواهد شد.

نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی برای رشته‌های مختلف دانشگاهی متفاوت هستند، اما بعضی از آنها به دلیل اهمیت زیاد و حوزه فعالیت گسترده بین بعضی از رشته‌ها متداول شده‌اند و به پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی مشهور گردیده‌اند. اگر به زودی شروع به نوشتن پایان‌نامه می‌کنید، لازم است تا با پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی آشنا شوید، به همین خاطر در این گزارش، 7نرم‌افزار پرکاربرد پایان‌نامه‌نویسی معرفی خواهد شد.

Endnote (1 (یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای رفرنس‌نویسی پایان‌نامه)

معرفی 7 نرم‌افزار پرکاربرد پایان‌نامه‌نویسی

بسیاری از دانشجویان، درج مراجع در انتهای پایان‌نامه را امری دشوار می‌دانند. نرم‌افزار Endnote ازجمله نرم‌افزارهای پایان‌نامه نویسی است که قادر است یک بانک اطلاعاتی از مقالات مورداستفاده شمارا ایجاد و ذخیره نماید و هر زمان که نیاز به ارجاع به مقاله خاصی داشته باشید، Endnote به‌سرعت آن مقاله را فراخوانی خواهد نمود.به‌علاوه نرم‌افزار Endnote با دسترسی به پایگاه‌های اطلاعات علمی آنلاین به شما در یافتن منابع بیشتر کمک خواهد کرد. برای یادگیری طرز کار با نرم‌افزار Endnote فیلم‌های آموزشی و مطالبی تدارک دیده‌شده است که علاقه‌مندان به یادگیری این نرم‌افزار می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند.استفاده از نرم‌افزار Endnote به مدت ۳۰ روز رایگان است اما پس‌ازاین مدت در صورت تمایل به استفاده از نرم‌افزار باید آن را خریداری نمایید. البته همانند بسیاری از نرم‌افزارهای دیگر، نسخه‌ی کرک شده‌ی آن در بازار ایران موجود و قابل استفاده است.

Wunderlist (2 (دفترچه یادداشتی برای کمک به نگارش پایان‌نامه)

معرفی 7 نرم‌افزار پرکاربرد پایان‌نامه‌نویسی

این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا مدارک خود را از طریق تلفن هوشمند، رایانه لوحی، رایانه و ساعت هوشمند مدیریت کنند. واندرلیست (Wunderlist) رایگان است و در سال 2011 توسط استارتاپ مستقر در برلین ساخته شده است. این شرکت در ژوئن سال 2015 توسط مایکروسافت خریداری شد که در آن زمان این برنامه بیش از 13 میلیون کاربر داشت.

3) Mendeley (مدیریت مقالات و فایل‌های پی‌دی‌اف، رفرنس‌نویسی و...)

معرفی 7 نرم‌افزار پرکاربرد پایان‌نامه‌نویسی

نرم‌افزار مندلی (Mendeley) یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی است که توسط الزویر (Elsevier) برای مدیریت و به اشتراک‌گذاری مقالات تحقیقاتی تولید شده است. برای کشف داده‌های تحقیق و همکاری آنلاین نیز کاربرد دارد. نرم‌افزار مندلی (Mendeley)، یک برنامه مدیریت PDF و مرجع موجود برای ویندوز، macOS و Linux است. همچنین مندلی برای Android و iOS با مندلی وب، یک شبکه اجتماعی آنلاین برای محققان فراهم می‌کند. مندلی به کاربر نیاز دارد تا تمام داده‌‌های اولیه را در سرورهای خود ذخیره کند. ذخیره کردن نسخه‌های اسناد به تشخیص کاربر است. پس از ثبت‌نام، مندلی 2 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی وب رایگان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

4) Dropbox (نرم‌افزاری حیاتی برای جلوگیری از هدر رفتن ماه‌ها فعالیت برروی پایان‌نامه‌نویسی)

معرفی 7 نرم‌افزار پرکاربرد پایان‌نامه‌نویسی

دستیاری است که به شما کمک می‌کند اطلاعات و نتایج مطالعه و تحقیقات خود را در محیطی امن ذخیره کرده، درصورت بروز مشکلات زحمات خود را از دست ندهید. هنگام نگارش پایان‌نامه، بارها و بارها مشاهده شده است که چه‌بسا نتایج چندین ماه تلاش شبانه‌روزی و بی‌خوابی‌های پیاپی، بر اثر بی‌دقتی، مشکلات و سوانح فیزیکی که ممکن است برای کامپیوتر شخصی شما اتفاق بیفتد، یا ناگوارتر از آن، سرقت رفتن تجهیزات سخت‌افزاری افراد در چند ثانیه بر باد رفته است و دانشجویان را با بهت و ناکامی تنها گذاشته است. یکی از توصیه‌های بسیار اساسی ترجمانو در هنگام انجام فرایند پایان‌نامه‌نویسی استفاده از فضای ابری برای ذخیره‌سازی و نگهداری فایل‌ها و نتایج تحقیقات شما است.نرم‌افزار دراپ‌باکس یکی از بهترین و راحت‌ترین نرم‌افزارها برای انتقال آسان فایل‌های شخصی برروی فضای ذخیره‌سازی ابری محسوب می‌شود. هنگامی‌که این نرم‌افزار را روی سیستم خود نصب نمایید، یک فولدر به نام Dropbox توسط نرم‌افزار ساخته می‌شود که یک کپی از فایل‌های شما در آن ذخیره می‌کند تا مطمئن باشید به‌صورت ناخواسته فایل‌های خود را از دست نمی‌دهید. به‌علاوه شما با استفاده از نرم‌افزار Dropbox می‌توانید محتویات یک پوشه را با سایر کاربران اینترنتی به اشتراک بگذارید. حتی زمانی که سرویس ارائه‌دهنده ایمیل شما به دلیل حجیم بودن یک فایل اجازه آن را نمی‌دهد، نرم‌افزار Dropbox مشکل شما را حل خواهد کرد!

5) SPSS (یک بسته نرم‌افزاری برای آنالیز آماری تعاملی یا دسته‌ای)

معرفی 7 نرم‌افزار پرکاربرد پایان‌نامه‌نویسی

یک برنامه گسترده برای تجزیه و تحلیل آماری در علوم اجتماعی است، اما اکنون در سایر زمینه‌ها از جمله علوم بهداشت و بازاریابی نیز رواج دارد همچنین توسط محققان بهداشت، شرکت‌های نظرسنجی، دولت، محققان آموزش و پرورش، سازمان‌های بازاریابی، کارگزاران داده و دیگران نیز استفاده می‌شود. علاوه بر تجزیه و تحلیل آماری، مدیریت داده‌ها (انتخاب پرونده، تغییر شکل پرونده، ایجاد داده‌های مشتق) و اسناد داده از ویژگی‌های این نرم‌افزار پایه محسوب می‌شود.

 Citavi (6(برای سازمان مدیریت و دانش مرجع برای مایکروسافت ویندوز)

معرفی 7 نرم‌افزار پرکاربرد پایان‌نامه‌نویسی

سیتاوی (Citavi) به‌عنوان یک برنامه مدیریت مرجع به نام LiteRat شروع به کار کرد که در سال 1995 در دانشگاه هاینریش هاین توسعه یافت و نسخه اول آن ارائه شد. اولین نسخه با نام Citavi همراه با Citavi 2 منتشر شد. نسخه 3 که در نوامبر 2010 انتشار پیدا کرد، اولین نسخه با رابط کاربری به زبان انگلیسی بود. از نسخه 4 که در آوریل 2013 رونمایی شد، می‌توان به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، لهستانی، پرتغالی و اسپانیایی استفاده کرد. سیتاوی 5 در آوریل 2015 همراه با نسخه‌هایی برای کاربران منتشر شد. در فوریه 2018، Citavi 6 ویژگی‌هایی را برای صرفه‌جویی در پروژه‌ها در Citavi Cloud و به اشتراک‌گذاری آنها با سایر کاربران دارای حق دسترسی ارائه داد. سیتاوی را می‌توان در یک ماشین مجازی در Linux یا OSX استفاده کرد.

7) Evernote (یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای دانشجویی)

معرفی 7 نرم‌افزار پرکاربرد پایان‌نامه‌نویسی

یکی از واجب‌ترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه نویسی برای دانشجویان مقطع دکتری است که کارکرد ساده‌ای دارد و خریدن آن به هر قیمتی که داشته باشد می‌ارزد؛ اما در کمال تعجب، نرم‌افزار Evernote کاملاً رایگان است.

Evernote از آن دسته نرم‌افزارهای پایان‌نامه نویسی است که قادر است یک پایگاه داده از اطلاعات موردنیاز شما ایجاد نماید و هر زمان که به داده‌های خود نیاز داشتید، با یک جستجوی ساده آن‌ها را برایتان بازیابی نماید.دومین ویژگی عالی نرم‌افزار Evernote توانایی این نرم‌افزار برای ذخیره نوشته‌های صفحات اینترنتی، ذخیره تصاویر، فایل‌های PDF و … است.

برخی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی در این گزارش ارائه شد که می‌توانید از آنها بهره بگیرید. در ابتدا کار پایان‌نامه بسیار سنگین و زیاد به نظر می‌رسد، اما می‌توانید این کار را با برخی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی به راحتی انجام دهید.

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top