به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بسیاری از ما زمانی که خدماتی را از شرکتی دریافت میکنیم نمیدانیم که آیا باید توقع بیش از این داشته باشیم یا همین قدر کافیست؟ در مورد خدمات شبکه هم این موارد صدق میکند. در این مطلب قصد داریم توقعات و خدماتی که باید در مورد خدمات این چنین باید داشته باشید را با هم بررسی کنیم.
هدف از این مطلب آشنا شدن با خدمات نصب و راهخ اندازی زیرساخت شبکه و خدمات مشابه آن است.
خدمات پسیو در شبکه چیست؟
اولین و مهمترین بخش هر شرکتی میتوان گفت بخش زیر ساخت و پسیو آن مجموعه است. پسیو در لغت به معنای غیر فعال و در نتیجه خدمات پسیو شبکه های کامپیوتری هیچگونه فعالیتی بر روی سیگنال ها ندارد. اگر قرار است در مجموعه خود از این خدمات استفاده کنید و سالها از آن بهره ببرید، یکبار برای همیشه باید هزنیه کنید و با شرکتی قرارداد ببندید که مورد اعتماد باشد .
خدماتی که درباره پسیو باید اجرا کنید چیست؟
اواین و مهمترین آن که یک شرکت به شما ارئه می دهد یک کارشناس خبره به شرکت شما اعزام میکند تا مجموعه شمارا بازدید کند و ببیند که چه خدماتی نیاز دارید چه این خدمات از جمله پسیو شما باشد و یا چه اکتیو و یا غیره باشد. دقت داشته باشد یک شرکت حرفه ای در مشاوره ای که با شما دارد متوجه همه نیاز های شما میشود و شما را به سمت بهترین خدمات و کمترین تجهیزات با بالاترین کیفیت ها راهنمایی خواهد کرد.
مرحله اول بازدید از مجموعه
در مرحله کارشناسان از مجموعه شما بازدید خواهند کرد تا متراژ و نیازهای اولیه پروژه را بررسی کنند و ببینند که چه تجهیزاتی برای شما نیاز است. در همین ابتدای کار لیست نیازهای شما را تهیه خواهند کرد و به شما خواهند گفت که چه وسایلی برای خرید نیازهای شما لازم است.
خرید تجهیزات
شما می توانید برای خرید از مشااورین شرکت هایی همچون آوش نت که متخصص تجهیزات دست دوم با کیفیت هستند مشاوره بگیرید و بجای خرید دستگاه های نو و گران قیمت از این مدل تجهیزات استفاده کنید.
اجرای پسیو
برای اجرای پسیو باید زمانی را به اجرا کننده های این خدمات اختصاص دهید تا با آرامش کامل این کابل کشی را برای شما پیاده سازی و زیر ساخت را اجرا کنند. برای این کار معمولا بستگی به متراژ پروژه شما نیاز به چندین روز زمان است.
تست نهایی
بعد از کابل کشی نیاز است که حتما همه کابل ها تست شوند و از سلامت همه کابل ها با خبر شوید. بعد از خدمات نصب و راه اندازی شبکه میتوانیید به سراغ اکتیو و راه اندازی دامین و اکتیو دایرکتوری بروید.
اگر شما مجموعه بزرگی دارید بخش زیر را بخوانید.
خدمات نصب دوربین های مدار بسته تحت شبکه
بهتر است به دلیل کابل کشی شبکه که انجام می دهید و همزمان با راه اندازی شبکه و همچنین به دلیل وجود متخصصین شبکه و با توجه به این نکته که معمولا اکثر شرکتهایی که کارهای شبکه انجام می دهند به دوربین هم تسلط کافی دارند، دوربین های خود را هم نصب کرده.
دلیل این کار این است که معمولا اکثر شرکت های بزرگ نیاز به نصب دوربین مداربسته دارند و اگر بعدها بخواهند این کار را انجام دهند ممکن است نیاز به کابل کشی مجدد و صرف هزینه دوباره داشته باشند.
این تمام چیزی است که شما برای اجرای زیر ساخت باید بدانید. هزینه این کار تماما به متراژ و نوع سیستمی که می خواهید پیاده سازی کنید بستگی دارد. و باید با شرکتی که منصف است همکاری کنید.
یکی دیگر از خدمات مهمی که نیاز از برای راه اندازی آن مطالبی را بدانید ویپ و پشتیبانی آن است که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.
خدمات پشتیبانی voip چیست؟
خدمات پشتیبانی Voip امری بسیار مهم پس از نصب و راه اندازی ویپ است و حتی میتوان گفت تکمیل کننده اقدامات نصب میباشد. اینکه با مسیر تکنولوژی همگام شدید و اقدام به راه اندازی Voip کردید باعث پیشی گرفتن از رقبا میشود. اما آیا ماجرا اینجا تمام میشود؟ تکنولوژی مدام بروز میشود. همانطور که هر سیستم مبتنی بر علم و تکنولوژی نیاز به بروز رسانی دارد، ویپ نیز از این قاعده مستثنی نیست. پشتیبانی ویپ مشکلات مربوط به آن را به حداقل میرساند. اگر میخواهید بدانید خدمات مربوطه شامل چه مواردی میشوند با ما همراه باشید.
اولین موردی که باید به آن تاکید کرد پشتیبانی پس از نصب است. کلیه موارد اعم از نرم افزاری و سخت افزاری مورد بررسی قرار میگیرد. کارشناسان ویپ از عملکرد صحیح آن سیستم باید مطمئن شوند.
پس از آن نیز به مورد زمان آن سیستم نیاز به بروزرسانی، بکاپ گیری، افزودن امکانات جدید و… دارد. که همه این موارد توسط یک متخصص باید انجام شود.
نیاز به پشتیبانی در همه مراحل احساس میشود. به همین دلیل بر آن تاکید میشود.
علاوه بر چک کردن و بررسیهای دورهای، در صورتی که سیستم ویپ کاربران دچار مشکلی شود و یا اینکه نیاز به ایجاد تغییراتی در آن باشد، متخصصان Voip برای ارائه خدمات پشتیبانی سرویس ویپ Voip به محل مورد نظر مراجعه میکنند.
در این نوع از خدمات پشتیبانی Voip کارشناسان در صورت ایجاد مشکل به صورت غیرحضوری و یا حضوری برای حل آن اقدام میکنند.