تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/06/08 - 19:11
کد خبر: 406236

اسماعیلی: اتمام واکسیناسیون هنرمندان تا نیمه دوم سال

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: دوره کرونا را برای اصحاب فرهنگ و هنر یک آسیب می‌بینیم و برای این مورد از امروز واکسیناسیون هنرمندان آغاز شده و به‌دنبالیم فعالیت‌های حوزه فرهنگ را به ریل عادی بازگردانیم تا در نیمه دوم سال فضای فرهنگی‌مان آماده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان اصفهان اظهار داشت: سال‌ها این افتخار را داشتم که در حوزه فرهنگ و هنر کار کنم و می‌دانم اصفهان چه گنجی است و چه آثار و هنرمندانی را دارد؛ استان اصفهان چهره‌های ارزشمند جهانی را به خود جذب کرده و‌ این یک تاریخ غنی فکری، فرهنگی و هنری است که نظیر آن را در هیچ جای دنیا نداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: متعدد میزبان میهمانان خارجی در اصفهان بوده‌ام، سال‌های گذشته «گل» رئیس جمهور ترکیه به اصفهان آمده بود و در آن سفر از اصفهان تعریف زیادی کرد؛ این حجم از اعجاز فرهنگی و هنری که در اصفهان وجود دارد در هیچ کجا باهم جمع نشده و اصفهان یک گنجینه فرهنگی و هنری است.

اصفهان پایتخت فرهنگ و هنر تمدن اسلامی

وی در خصوص جایگاه اصفهان بیان‌ داشت: در سال ۸۸ مصوبه‌ای را تصویب کردیم که اصفهان پایتخت فرهنگ و هنر تمدن اسلامی باشد و می‌خواستیم بگوییم انقلاب اسلامی یک عقبه دارد که بخش زیادی از آن در اصفهان جمع‌آوری شده.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امام از شاگردان مکتب صدرایی بوده و «صدرا» در اصفهان رشد پیدا کرده و اصفهان در حوزه عرفان همیشه مثل یک چشمه جوشان بوده که تاریخ فرهنگ را سیراب کرده است.

نگاه دولت سیزدهم به فرهنگ و هنر یک نگاه عام است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون رویکرد دولت سیزدهم درخصوص فرهنگ و هنر گفت: نگاه‌مان به حوزه فرهنگ و هنر یک نگاه عام است و همه بخش‌های هنر و فرهنگ در دولت مردمی قابل توجه است و در این مسیر قائل به انحصار نیستیم.

وی تأکید کرد: معتقدیم دولت نباید وظیفه تصدی‌گری داشته باشد و تلاش می‌کنیم در پایان ۴ سال رشد محسوس در تولید آثار فرهنگی و هنری داشته باشیم.

اصفهان در رشد فضای هنری پیشتاز خواهد بود

اسماعیلی عنوان کرد: در دولت مردمی تمام همت‌مان ایجاد بستری برای رشد فضای هنری کشور است و اگر چنین اتفاقی بیفتد مکان‌هایی مثل اصفهان پیشتاز خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: به اهالی فرهنگ و هنر اطمینان می‌دهم با تمام وجود از حوزه فرهنگ و هنر حمایت می‌کنیم و نیاز است اصفهان در این مسیر بدرخشد.

به‌دنبال تمرکززدایی هستیم

وی اظهار کرد: ما به دنبال تمرکز زدایی هستیم و خواهشم این است اگر قرار است ممیزی رخ بدهد به‌دست نخبگان و اهالی فرهنگ رخ دهد؛ از معدل نخبگی کشور در جهت پیشرفت فرهنگ و هنر استفاده خواهیم کرد.

اسماعیلی گفت: اصفهان در همه حوزه‌ها قابلیت دارد؛ به دنبال هستیم از جریان فرهنگی و هنری حمایت کنیم و در اصفهان نیز به‌دنبال همین مورد هستیم.

آغاز واکسیناسیون هنرمندان از امروز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: حتما باید در این ۴ سال یک دوره مشعشع فرهنگی رقم بخورد؛ دوره کرونا را برای اصحاب فرهنگ و هنر یک آسیب می‌بینیم و برای این مورد از امروز واکسیناسیون هنرمندان آغاز شده و به‌دنبالیم فعالیت‌های حوزه فرهنگ را به ریل عادی بازگردانیم تا در نیمه دوم سال فضای فرهنگی‌مان آماده شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌دنبالیم طرح بسته‌های حمایتی از اهالی فرهنگ و هنر به تصویب برسد تا بخشی از آسیب‌هایی که به این قشر وارد شده را جبران کنیم.

جهش قابل توجهی در بحث فرهنگ و هنر خواهیم داشت

اسماعیلی بااشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب حطاب به کابینه دولت سیزدهم اظهار داشت: با تأکیداتی که رهبر انقلاب در جلسه دو روز قبل داشتند کارمان را پی خواهیم گرفت و دولت با برنامه‌ای که برای فرهنگ می‌دهیم جهشی قابل توجه در بحث فرهنگ و هنر خواهیم و‌این قول ما به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتقاداتی که در مجلس به وی وارد شده تأکید کرد: در مجلس همه انتقادات را به دیده احترام نگاه کردم و به دل نگرفتم، بلکه تلاش می‌کنم فضای انس، رفاقت و دوستی را در جریان فرهنگی کشور ایجاد کنم.

وی توضیح داد: نگرانی که برای فعالین قرآنی مطرح است دنبال می‌کنم و به‌دنبال بحث واکسیناسیون و بسته‌های حمایتی برای آن‌ها هستیم.

ملی شدن صنعت نشر، از اولویت‌های دولت سیزدهم است

اسماعیلی عنوان کرد: ملی شدن صنعت نشر از برنامه‌های اصلی جریان کار دولت سیزدهم است و با متخصصان در این باره صحبت شده تا حوزه نشر را از وضعیت موجود خارج کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرنگاران و عکاسان از همکاران مظلوم هستند و خواستاریم متخصصان این حوزه طرح‌های دقیق و جزئی به ما ارائه دهند.

وی در پایان یادآور شد: حق اصحاب فرهنگ و هنر این است که از ما مطالبه کنند و تمام قد پشت برنامه‌ها ایستاده‌ایم و با تلاش و وقت‌گذاری به‌دنبال حل مسائل و مشکلات هستیم.

در ادامه این نشست نمایندگان رسانه‌ها و اقشار مختلف فرهنگی استان اصفهان از جمله رئیس خانه مطلوعات استان، نماینده روزنامه‌های استان، رئیس اتحادیه چاپ‌داران استان، نماینده کانون‌های فرهنگی مساجد استان نکاتی شامل اختصاص دادن بودجه برای هنرمندان، توجه به اقتصاد رسانه، انتخاب گرینه مطلوب برای معاونت رسانه وزارتخانه، حل مشکل کاغذ، روشن شدن تکلیف نشریات مکتوب، محدود شدن پایگاه‌های خبری از نظر کیفی، تغییر نگاه مرکزنشینان به سایر نقاط کشور، ضرورت وجود پیوست رسانه‌ای برای تمام طرح‌ها، پشتیبانی برای تولید و عرضه محصولات فرهنگی را یادآور شدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top