تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/06/14 - 15:20
کد خبر: 406792

مشاوره حقوقی آنلاین چگونه امکان‌پذیر است؟

شاید تجربه کرده باشید برای دریافت مشاوره به وکیلی حضوری مراجعه کرده باشید اما با جمله ای همچون امروز جناب وکیل در دفتر حضور ندارند مواجه شده باشید و علاوه بر اینکه نتوانسته اید مشاوره بگیرید زمان را هم از دست داده باشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، برخی اوقات ناخواسته پای افراد به دادگاه و مجامع قضایی باز می شود و این موضوع نگرانی در فرد ایجاد می کند که ناراحتی های روانی را به همراه خواهد داشت. یا اصلا ممکن است برای رفع یک دعوا یا حل مسئله ای بخواهید از طریق مراجع قضایی کار را پیگیری کنید. اما نمی دانید از کجا شروع کنید و با چه روشی شکایت خود را مطرح  یا از خود دفاع کنید. اینجاست که نیاز به مشاوره دارید و باید از کسی در ارتباط با مسائل حقوقی سوالات خود را بپرسید در این حالت مشاوره حقوقی آنلاین بهترین گزینه برای شماست.

شاید تجربه کرده باشید برای دریافت مشاوره به وکیلی حضوری مراجعه کرده باشید اما با جمله ای همچون امروز جناب وکیل در دفتر حضور ندارند مواجه شده باشید و علاوه بر اینکه نتوانسته اید مشاوره بگیرید زمان را هم از دست داده باشید.

در دهه اخیر بیشتر وکلا و دفاتر وکالت برای ارائه خدمات از طریق بستر اینترنت نسبت به راه اندازی سایت های اینترنتی و سامانه مشاوره آنلاین اقدام کرده اند و بیشتر هماهنگی با مراجعه کنندگان را از این طریق انجام می دهند.

یکی از مزایایی خدمات مشاوره آنلاین جلوگیری از اتلاف وقت است از طریق مشاوره آنلاین فقط به شرط دسترسی به اینترنت این امکان وجود دارد در هر جا و مکانی در کمترین زمان ممکن مشاوره آنلاین با وکلای مجرب را انجام دهید. 

امکان گرفتن مشاوره در حوزه های کیفری و حقوقی

درگیر شدن با مسائل حقوقی و پیچیدگی آن اشخاص را با سردرگمی در دفاع از خود در پرونده های مطروحه در دادگاه مواجه می کند از این رو افرادی که با مشکلات حقوقی درگیر می شوند در مرحله اول دنبال بهترین وکیل خواهند رفت تا بتوانند از خود دفاع کنند یا حق خود را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت بگیرند. 

کار مشاوره آنلاین از طریق تماس تلفنی، پیام متنی در پیام رسان ها و استفاده از سایت اینترنتی انجام می شود که شخص مشاوره گیرنده به انتخاب خود تعیین می کند با کدام روش مشاوره را انجام دهد.

مشاوره آنلاین فاقد محدودیت زمانی و فیزیکی است و هر فردی که تقاضای این خدمات را داشته باشد این امکان وجود دارد با تماس تلفنی یا از طریق وبسایت اقدام به دریافت مشاوره نماید و از تجربه و مهارت وکلای پایه یک بهره ببرد.

ویژگی های یک مشاوره حقوقی آنلاین خوب

  •     مشاوره های حقوقی تخصصی انجام می شود. وکیل یا کارشناس حقوقی که مشاوره را انجام می دهد بر مسائل حقوقی در موضوع مدنظر تسلط کافی را دارد و سال ها در این زمینه تجربه کسب کرده است.
  •     از زوایای مختلف موضوع را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد تا نقطه تاریک و ابهامی در مورد موضوع مطروحه باقی نماند بعد مشاوره ارائه می دهد.
  •     بر اساس مواد قانونی و روند قضایی پرونده شرایط پرونده را برای شخص مشاوره گیرنده دقیق توضیح می دهد تا شخص دید درستی نسبت به روند پرونده داشته باشد.
  •     یکی از پر اهمیت ترین موارد مشاوره صداقت است. مشاور باید بدون بزرگنمایی و کوچک نمایی تمامی جوانب پرونده را برای موکل توضیح دهد و آنچه که به مصلحت او است را بگوید حتی اگر این موضوع برای او ناخوشایند باشد.
  •     مشاور باید زمان مناسبی را برای مشاوره ارائه دهد تا بتواند تمامی مستندات پرونده را بررسی کند.
  •     ارائه برخی نکات حتی اگر منجر به عدم جذب پرونده هم شود باید مشاور واقعیت ها را بگوید تا بعد از آن خود شخص مشاوره گیرنده برای گرفتن وکیل یا ادامه کار تصمیم بگیرد.

مشاوره حقوقی آنلاین چگونه امکان‌پذیر است؟

مشاوره حقوقی آنلاین

در مشاوره آنلاین معمولا یک شماره واتساپ در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و متقاضیان مشاوره حقوقی آنلاین با کمترین هزینه و زمان پاسخ سوالات خود را دریافت می کنند. البته برخی از مشاوره هم از طریق بستر سایت های اینترنتی انجام می شود.

مزایایی مشاوره حقوقی آنلاین

  •     دسترسی آسان و هزینه کم
  •     امکان گفتگوی تصویری و ارسال تمام محتویات پرونده
  •     مشاوره حقوقی با وکلای مختلف
  •     نبودن محدودیت زمانی
  •     بررسی دقیق پرونده
  •     امکان نگهداری پیام ها و مراجعه دوباره به آنها

مشاوره اشتباه ممکن است مسیر یک پرونده را به بیراهه ختم کند و برای فرد نه اینکه نتیجه ای نداشته باشد بلکه دچار ضرر نیز شود. بسیاری از مسائل حقوقی پیچیدگی خاص خود را دارند و نباید آن را سهل گرفت بلکه انتخاب وکیل با تجربه و دارای تسلط در حوزه موضوع مدنظر می تواند روند پرونده را برای موکل ساده تر کند.

بعضا با کار دادگاهی مواجه نخواهید شد اما فعالیتی خواهید داشت که نتیجه آن ممکن است به راهروهای دادگاه ختم شود مانند یک قرارداد کاری مهم، در اینجا نیز به یک مشاوره و همراهی وکیل برای تنظیم نیاز است تا اگر طرف قرارداد به تعهدات خود عمل نکرد بتوانید در محاکم قضایی حق خود را بدون دردسر بگیرید.

مشاوره حقوقی آنلاین چگونه امکان‌پذیر است؟

نتیجه گیری

افراد آینده نگر قبل از اینکه فعل حقوقی مانند تجارت، معامله، ازدواج، قرارداد و ... را انجام دهند با گرفتن مشاوره حقوقی آنلاین در مورد موارد قانونی آگاهی لازم را کسب می کنند و موقعیت خود را برای انجام آن کار بررسی می کنند. مشاورین و وکلای متخصص با تسلط کافی بر حوزه های حقوقی و کیفری تجربیات چند ساله خود را به همراه دانشی که بدست آورده اند را در اختیار متقاضیان مشاوره حقوقی آنلاین وکیل تاپ قرار می دهند.

این جمله معروف که گفته شده است «پیشگیری بهتر از درمان است» را همیشه به یاد داشته باشید قبل از اینکه یک کار حقوقی را شروع کند در ارتباط با آن مشاوره حقوقی آنلاین بگیرید تا در آینده به دنبال درمان مشکل پیش آمده نباشید. بعضا امکان دارد برای وجود یا عدم یک بند قانونی در قرارداد کاری طرفین با مشکل قانونی مواجه شوند و یکی از آنها نه تنها از کاری که انجام داده سودی عایدش نشود بلکه دچار ضرر نیز شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top