تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/06/15 - 11:15
کد خبر: 406889

عمل جراحی لیزیک چشم در کلینیک زیبایی چهره نگار

به طور کلی زمانی که جراحی زیبایی بینی انجام می‌ شود پزشک پوست را از غضروف و استخوان بینی جدا می‌ کند و پزشک جراح با توجه به مشکلات بینی که ممکن است شکستگی یا انحراف بینی باشد شروع به انجام جراحی می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، معمولاً افرادی که به دلیل ضعیف شدن یا مشکلاتی مانند آستیگمات از عینک یا لنز طبی استفاده می کنند ممکن است بخواهند عمل هایی مانند لیزیک چشم یا جراحی بینی انجام دهند. بنابراین سوالات مختلفی درباره ارتباط در مورد این دو عمل برای آن ها به وجود می آید. در این مقاله می خواهیم در مورد چگونگی ارتباط عمل لیزیک چشم و جراحی زیبایی بینی اطلاعاتی را برای شما ارائه دهیم و پس از آن نیز به چند نکته مهم در مورد عمل لیزیک چشم می پردازیم پس با ما همراه باشید. 

عمل جراحی لیزیک چشم در کلینیک زیبایی چهره نگار

چه مدت پس از انجام عمل لیزیک می توان جراحی زیبایی بینی انجام داد؟

به طور کلی می توان گفت اگر شما نیز از افرادی هستید که برای درمان مشکلات چشم از جراحی لیزیک استفاده کرده‌ اید و قبل یا بعد از این عمل دچار مشکلاتی مربوط به بینی مانند شکستگی آن شده اید و نیاز به جراحی دارید باید حدود ۳ ماه صبر کنید تا چشم هایتان بهبودی کامل را به دست آورند و بتوانید جراحی زیبایی بینی را انجام دهید.

البته ممکن است افرادی که می‌ خواهند جراحی بینی داشته باشند با این سوال که جراحی بینی قبل از عمل لیزیک بهتر است یا بعد از آن؟ مواجه گردند. در واقع می توان گفت افرادی که عمل زیبایی بینی انجام می دهند تا چند مدت قادر به استفاده از عینک نخواهند بود. به همین دلیل بهتر است که عمل لیزیک قبل از جراحی بینی انجام شود یا این که جراحی زیبایی بینی را انجام داده و در فاصله بسیار کمی از آن عمل لیزیک چشم را نیز انجام دهید.

البته ما به شما پیشنهاد می دهیم پس از این که هر یک از این عمل‌ ها را به عنوان جراحی ابتدایی انجام دادید اجازه دهید که دوره بهبودی و همینطور نقاهت به صورت کامل طی شود که معمولاً حدود یک یا دو ماه طول می کشد. این کار باعث می‌ شود شما دوره نقاهت راحت تری داشته باشید. اما به طور کلی اگر می‌ خواهید بهترین انتخاب را داشته باشید باید با جراح زیبایی و همین طور چشم پزشک خود مشورت کنید. 

 

جراحی زیبای بینی چه تاثیری بر لیزیک چشم دارد؟

قرمزی و کبودی اطراف و زیر چشم که بعد از جراحی زیبایی بینی رخ می دهد ممکن است این موضوع را در ذهن شما تداعی کند که پس از انجام جراحی بینی به چشم ها فشار خواهد آمد. اما در واقع می‌ توان گفت کبودی و قرمزی هایی که پس از انجام جراحی بینی در اطراف چشم ها ایجاد می گردد در افراد مختلف به دلیل وجود حساسیت‌ ها یا روش هایی که انجام می‌شود ممکن است متوسط یا خفیف باشد.

به طور کلی زمانی که جراحی زیبایی بینی انجام می‌ شود پزشک پوست را از غضروف و استخوان بینی جدا می‌ کند و پزشک جراح با توجه به مشکلات بینی که ممکن است شکستگی یا انحراف بینی باشد شروع به انجام جراحی می کند.

بنابراین در هنگام انجام جراحی تعدادی از مویرگ های یا رگ هایی که در اطراف بینی قرار دارند دچار آسیب دیدگی می شود. و این آسیب می‌ تواند باعث خونریزی در زیر پوست گردد. و همین دلیل باعث کبودی اطراف چشم پس از عمل بینی می شود. و در واقع جراحی بینی نمی تواند فشار در چشم ها ایجاد کند.

به طور کلی می توان گفت مشکلاتی مانند کبودی زیر چشم یا قرمز شدن داخل چشم که از مشکلات رایج در جراحی زیبایی بینی به شمار می رود، موقتی بوده و پس از گذشت چند روز به طور کامل بهبود می یابد. و کبودی که ایجاد می‌ شود مربوط به بافت پوستی می باشد و هیچ ربطی به جراحی لیزیک و همچنین قرنیه چشم شما نخواهد داشت.

پس با این توضیحات می ‌توان گفت که جراحی زیبایی بینی بر روی قرنیه چشم تاثیر نخواهد داشت و اگر این عمل پس از انجام جراحی لیزیک انجام شود مشکلی را برای فرد ایجاد نمی ‌کند.  اما افرادی که ممکن است دچار مشکلی مانند جداشدگی قرنیه شده باشند قبل از انجام جراحی بینی باید با پزشک خود مشورت کنند. 

مطالب مرتبط : جهت مطالعه مطلب لیپوماتیک اینجا کلیک کنید...

 

ارتباط بین جراحی زیبایی بینی و عمل لیزیک چیست؟

عمل لیزیک برای افرادی که دچار مشکلات چشمی مانند آستیگماتیسم، نزدیک بینی و یا دوربینی هستند انجام می‌ شود که این کار باعث می‌ شود یک لایه از قرنیه چشم برداشته شود. که موجب می گردد بینایی شخص به طور کامل بهبود یابد. این عمل در زمان بسیار کوتاهی انجام می‌ شود و تنها حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای هر یک از چشم ‌ها زمان نیاز می باشد، تا فرد بتواند پس از آن به راحتی و بدون نیاز به عینک یا لنز طبی ببینند. البته افرادی که عمل لیزیک چشم را انجام می‌ دهند ممکن است به مدت یک هفته بعد از عمل دچار سوزش در ناحیه چشم باشند که این عوارض کاملا موقتی بوده خیلی زود بهبود می یابد.

همچنین این افراد برای آن که بتوانند نتایج خوبی از عمل لیزیک خود داشته باشند باید مراقبت های توصیه شده توسط پزشک را به طور کامل انجام دهند‌ این مراقبت ها شامل استفاده از عینک محافظت کننده چشم در هنگام خواب، مرطوب نگه داشتن چشم که با کمک قطره های تجویز شده توسط پزشک، دوری از نور مستقیم آفتاب و... می باشد. 

زمان بهبودی کامل پس از انجام عمل لیزیک حدود سه ماه می باشد. البته بعضی از افراد ممکن است بهبودی برای آن ها تا شش ماه بعد از جراحی طول بکشد.

علاوه بر آن پس از انجام جراحی زیبایی بینی نیز ممکن است عوارضی مانند کبود شدن زیر چشم ایجاد شود و این جراحی نیز به مراقبت های خاصی نیاز دارد و همچنین شخص باید این مراقبت ها را به طور کامل و در زمان مناسب انجام دهد.

و به همین دلیل است که معمولاً پزشکان توصیه می کنند عمل لیزیک و جراحی زیبایی بینی و به صورت همزمان یا در فاصله زمانی کوتاه انجام نشود و بهتر است فاصله‌ی چند ماهه بین این دو عمل ایجاد شود تا با خیال راحت بتوانید جراحی را انجام دهید. 

مطالب مرتبط : جهت مطالعه مطلب لیپوماتیک اینجا کلیک کنید...

نازک شدن قرنیه و جراحی زیبایی بینی:

معمولا افرادی که جراحی لیزیک را انجام داده ‌اند می‌ دانند که با این روش قرنیه نازک تر از قبل می گردد. و به همین دلیل ممکن است در هنگام انجام جراحی زیبایی بینی دچار استرس و نگرانی های شوند، که شاید که برای انجام عمل بینی دچار تردید هایی مربوط به آسیب دیدن چشم بعد از جراحی زیبایی بینی گردند. یا این که تصور کنند این جراحی باعث بروز مشکلاتی مانند عدم بینایی یا کاهش بینایی می شود.

اما این نگرانی از ریشه اشتباه است و با اطمینان کامل می توان گفت جراحی بینی هیچ تاثیری بر روی چشم ها یا عمل لیزیک انجام شده نخواهد داشت و شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر قبل از انجام عمل جراحی با پزشک خود مشورت های لازم را انجام دهید تا با خیال آسوده برای جراحی بینی آماده گردید. 

 

آیا بعد از عمل بینی می توان از عینک استفاده کرد؟

در واقع می‌ توان گفت زمانی که جراحی زیبایی بینی انجام می‌ شود پزشک برای آن که بتواند حالت بینی را تغییر داده یا مشکلاتی که بینی دارد را برطرف کند استخوان بینی را می‌ شکند. به همین دلیل است که بینی پس از انجام جراحی زیبایی بسیار حساس می‌ باشد و باید مراقب بود که فشاری به آن وارد نشود. و در روزهای ابتدایی عمل گچ یا اسپلیت بر روی بینی وجود دارد، که شما می توانید به راحتی از عینک استفاده نمایید. اما بعد از آن که گچ یا اسپلیت بینی برداشته شد‌ به هیچ عنوان به مدت ۸ تا ۱۰ هفته از عینک استفاده نشود زیرا ممکن است بینی با یک فشار بسیار کوچک تغییر شکل بدهد.

اما در صورتی که استفاده از عینک بسیار مهم است و باید از آن استفاده کنید می ‌تواند با کمک یک چسب عینک خود را به پیشانی چسبانید تا از ورود افشار به بینی جلوگیری گردد. همچنین دقت داشته باشید که در این زمان عینک های بدون پل بهترین گزینه می‌ باشند. زیرا فشاری که ایجاد می‌ شود بر روی گونه ها قرار می گیرد. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌ کنند جراحی زیبایی بینی بعد از عمل لیزیک چشم انجام گردد تا از بروز این مشکلات جلوگیری شود. و افرادی که می‌ خواهند عمل بینی پس از جراحی لیزیک چشم را انجام دهند باید حدود ۲ تا ۳ ماه صبر کنند و پس از آن با توجه به نظر پزشک اقدام به جراحی نمایند. 

عمل جراحی لیزیک چشم در کلینیک زیبایی چهره نگار

دوره نقاهت جراحی لیزیک و جراحی زیبایی بینی چقدر است؟

جراحی لیزیک یکی از ایمن ترین روش های درمانی می باشد که بدون درد و خونریزی انجام می‌ شود و همین دلیل دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و افراد می توانند پس از گذشت یک روز حالت نرمال داشته باشند و به خوبی ببینند. اما افرادی که مراقبت های توصیه شده را انجام می دهند خیلی سریع تر به نتیجه دلخواه می رسند و پس از گذشت ۸ تا ۱۰ ساعت بینایی کامل خود را به دست می آورند.

دوره نقاهت جراحی زیبایی بینی طولانی‌ تر می باشد و فرد باید دو هفته مراقبت های توصیه شده توسط پزشک را رعایت کند تا از بروز کبودی و خونمردگی های بیشتر جلوگیری گردد. 

جهت دریافت مشاوره به سایت کلینیک زیبایی چهره نگار به نشانی https://clinicchehrenegar.ir مراجعه نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top