تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/06/16 - 10:25
کد خبر: 406990

چگونه کارمزد کمتری در تراکنش‌های ارز دیجیتال پرداخت کنیم؟

سگویت امکانی را فراهم کرده که حجم تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد و در نتیجه تعداد تراکنش بیشتری در یک بلاک بیت کوین قرار می‌گیرد و همین مسئله باعث افزایش سرعت و کاهش کارمزد تراکنش می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حتماً تاکنون تجربه کرده‌اید که در انجام تراکنش‌های بانکی، مبلغی را به عنوان کارمزد شبکه بانکی پرداخت می‌کنید. در دنیای ارزهای دیجیتال نیز چنین چیزی وجود دارد برای مثال هنگامی که شما تراکنش خرید اتریوم یا فروش آن را انجام میدهید، قیمت اتریوم شامل مبلغی به عنوان کارمزد خرید یا فروش میباشد و اصلاً همین کارمزد تراکنش‌ها است که انگیزه برای ایجاد و چرخش شبکه‌های بلاکچینی است.

چگونه کارمزد کمتری در تراکنش‌های ارز دیجیتال پرداخت کنیم؟

سیستم‌های ارزهای دیجیتال ادعا می‌کنند که می‌خواهند میزان کارمزد تراکنش نسبت به بانک‌های سنتی را کاهش دهند؛ زیرا در بانک‌ها، به خصوص اگر شما بخواهید تراکنش‌های بین مرزی داشته باشید، کارمزد بسیار بالایی باید پرداخت کنید، در حالی که در شبکه‌های ارزهای دیجیتال کارمزد بین مرزی بسیار کمتر از بانک‌ها است. با این حال، شبکه‌های ارز دیجیتال مختلف کارمزد‌های متفاوتی دارند و گاهی اگر تراکنش مالی شما داخل یک کشور باشد و مقدارش هم کم باشد، نقل و انتقال توسط شبکه ارزهای دیجیتال اصلاً مقرون به صرفه نیست. از این رو، شناخت درست شبکه‌های ارز دیجیتال مختلف به شما در پرداخت کارمزد کمتر تراکنش کمک می‌کند. در این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم که بتوانید پرداخت کارمزد کمتر در تراکنش‌ های ارز دیجیتال داشته باشید.

کارمزد تراکنش (Transaction fee) چیست؟

بیایید ابتدا مفهوم کارمزد تراکنش را بررسی کنیم. ثبت و تأیید تراکنش‌های رمزارزی بر بستر یک شبکه بلاکچینی انجام می‌شود. مسئولیت ثبت و تأیید تراکنش‌ها در این شبکه‌ها بر عهده ماینر‌های شبکه است. برای اینکه ماینر‌ها انگیزه لازم برای فعالیت در شبکه بلاکچینی را داشته باشند، هر شبکه مقداری کارمزد تراکنش در نظر گرفته که به ماینر‌ها تعلق می‌گیرد. برای اینکه بدانید این کارمزد‌ها در شبکه‌های رمزارزی به چه افرادی تعلق می‌گیرد، می‌توانید مقاله کارمزد تراکنش در سایت رمزارز نیوز را مطالعه کنید.

چگونه کارمزد کمتری در تراکنش‌های ارز دیجیتال پرداخت کنیم؟

پرداخت کارمزد کمتر برای تراکنش های رمزارزی

بسیاری از شبکه‌های بلاکچینی به دنبال این هستند که هزینه انجام تراکنش‌های خود را کاهش دهند؛ زیرا بالا بودن هزینه تراکنش یکی از معیار‌های منفی است که باعث ناراضی بودن کاربران شبکه می‌شود. در دنیای رقابتی ارزهای دیجیتال، یکی از معیار‌هایی که کاربران برای انتخاب شبکه بلاکچینی مورد نظر خود دارند، پرداخت کارمزد کمتر برای تراکنش‌ ها است.

بهترین روش برای پرداخت کارمزد کمتر تراکنش استفاده از شبکه‌هایی است که ذاتاً کارمزد کمتری برای انجام تراکنش‌ها دریافت می‌کنند. به عنوان مثال بلاکچین ترون یا شبکه هوشمند بایننس کارمزد به مراتب کمتری از بلاکچین اتریوم دریافت می‌کنند. پس منطقی است که در یک خرید و فروش ترون شما کارمزد کمتری بر روی قیمت ترون پرداخت کنید. در جدول زیر متوسط کارمزد تراکنش در شبکه‌های بلاکچینی مختلف را مشاهده می‌کنید. البته این مقدار برای شبکه‌های مختلف در زمان‌های مختلف و مقدار تراکنش تغییر می‌کند.

معمولاً دو تا از شبکه‌هایی که پرکاربردتر هستند و برای انتقال ارزهای دیجیتال به طور گسترده از آنها استفاده می‌شود، شبکه ترون و بایننس است.

چگونگی پرداخت کارمزد کمتر تراکنش در کیف پول‌های متفاوت

کیف پول‌های مختلف هم کارمزد‌های متفاوتی برای انجام خدمات خود دریافت می‌کنند. برخی کیف پول‌ها درصد کارمزد کمتری دارند و برخی کارمزد بیشتری دریافت می‌کنند. زمانی که شما یک رمزارز را از کیف پول خود انتقال می‌دهید، کیف پول شما به صورت پیش‌فرض مقداری از آن رمزارز را به عنوان کارمزد انتقال کم می‌کند. برخی از کیف پول‌ها به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید کارمزد انتقال خود را به صورت سفارشی مشخص کنید. اما هر چه کارمزد تراکنش خود را کمتر تعیین کنید، اولویت تراکنش شما پایین می‌آید و ممکن است زمان انتظار شما برای انجام تراکنش خیلی زیاد شود. اگر کارمزد تراکنش را بیشتر تعیین کنید، تراکنش سریع‌تر انجام می‌شود. به طور مثال اگر در زمان شلوغی شبکه کارمزد انتقال خود را 2 ساتوشی بر بایت قرار دهید، تقریباً ده روز طول می‌کشد تا تراکنش انتقال بیت کوین شما تأیید شود.

حال با توجه به این شرایط حتماً برایتان سؤال ایجاد شده که چه کارمزدی را مشخص کنیم که هم از نظر اقتصادی به‌صرفه باشد و هم زمان انجام انتقال رمزارز معقول باشد و بیش از حد طولانی نشود. سایت‌هایی وجود دارند که میزان کارمزد تراکنش‌ها را تحلیل می‌کنند و به شما بهترین گزینه‌ها را پیشنهاد می‌دهند. یکی از معروفترین این سایت‌ها سایت اتر اسکن است. می‌توانید به بخش Gas Tracker مراجعه کنید و بررسی کنید که چه کارمزدی مناسب‌ترین هزینه و بالاترین سرعت را برای انجام تراکنش بر بستر اتریوم فراهم می‌کند. برای مشخص کردن بهترین کارمزد در شبکه بیت کوین می‌توانید به سایت bitcoinfees.net مراجعه و بهترین میزان کارمزد را انتخاب کنید.

البته توجه کنید که تمام این کارمزد برای کیف پول نیست و بیشتر آن کارمزد شبکه است و حتی اکثر کیف پول‌های ارز دیجیتال کارمزد تراکنش دریافت نمی‌کنند و هزینه نقل و انتقال در آنها صفر است.

برخی از کیف پول‌های رمزارزی هستند که استاندارد سگویت (Segwit) در آنها فعال شده که در نتیجه باعث می‌شود زمان تراکنش و هزینه تراکنش بیت کوین کمتر شود.

چگونه کارمزد کمتری در تراکنش‌های ارز دیجیتال پرداخت کنیم؟

سگویت امکانی را فراهم کرده که حجم تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد و در نتیجه تعداد تراکنش بیشتری در یک بلاک بیت کوین قرار می‌گیرد و همین مسئله باعث افزایش سرعت و کاهش کارمزد تراکنش می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این مفهوم می‌توانید مقاله سگویت (Segwit) در سایت رمزارز نیوز را مطالعه کنید.

سخن پایانی

فاکتور‌های مختلفی برای پرداخت کارمزد کمتر تراکنش وجود دارد. دو تا از مهم‌ترین این فاکتور‌ها، موارد زیر هستند:

  1. تعداد تراکنش‌ها و شلوغی شبکه هر رمزارز: وقتی شبکه شلوغ باشد میزان کارمزد شبکه افزایش می‌یابد.
  2. کارمزد‌های تعیین‌شده توسط سایر کاربران شبکه. در اکثر شبکه‌های رمزارزی کاربران می‌توانند میزان کارمزد تراکنش را تعیین کنند. کاربرانی که عجله دارند کارمزد تراکنش بالاتری قرار می‌دهند تا تراکنش آنها سریع‌تر تأیید شود.
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top