تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/06/17 - 08:15
کد خبر: 407099

قیمت طراحی وب سایت به چه عواملی بستگی دارد

از طرفی باید به دائما امنیت وب‌سایت بررسی شود تا از حملات خارجی جلوگیری شود. این حملات گاهی اوقات به حدی شدید هستند که باعث لو رفتن اطلاعات کاربران می‌شوند و همین امر باعث از بین رفتن اعتماد‌ها نسبت به برند تجاری شما خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام شروع هر پروژه‌ای به اولین موردی که فکر می‌کنید، قیمت آن پروژه است. حتی هنگام خرید هم، این موضوع به دفعات رخ می‌دهد. ممکن است وسیله‌ای نیاز داشته باشید اما بخاطر هزینه بالای آن از خرید صرف نظر کنید. بیشتر اوقات حتی نیاز به دانستن مبلغ نیست با این حال ناخودآگاه قیمت آن را می‌پرسیم. همین امر نشان دهنده اهمیت این موضوع نزد ما ایرانیان است.

طراحی سایت اختصاصی نیز مانند هر کالا و خدمتی دارای قیمت است. قیمت‌هایی که بسیار متفاوت هستند و شرکت‌های مختلف برای یک وب‌سایت از 500 هزار تومان تا بیش از 30 میلیون تومان هم هزینه دریافت می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل در مورد اینکه قیمت طراحی وب سایت به چه عواملی بستگی دارد صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا به اولین مورد بپردازیم.

بیایید از ابتدایی‌ترین بخش شروع کرده و با هم یک وب‌سایت را رو به جلو و تکمیل شدن ببریم. با این کار می‌توانیم قیمت طراحی سایت را بدست آوریم. اولین موردی که به آن خواهیم پرداخت شرکت‌های طراحی سایت هستند.

قیمت طراحی وب سایت به چه عواملی بستگی دارد

شرکت‌های طراحی سایت

شرکت‌های طراحی سایت یکی از عوامل تعیین کننده قیمت طراحی سایت هستند. ممکن است بگویید چرا؟! بگذارید برایتان توضیح دهیم. شرکت‌های بزرگ دارای بخش های مختلفی هستند. به طور مثال شرکت‌های بزرگ برای طراحی وب‌سایت خود چندین بخش مانند تیم طراحی گرافیکی، تیم برنامه‌نویس، تیم پشتیبانی، تیم آموزش و تیم بهینه‌سازی در نظر می‌گیرند و عموما این افراد در زمینه کاری خود متخصص هستند.

در صورتی که در شرکت‌های کوچک احتمالا فقط تیم برنامه‌نویس و طراح گرافیک وجود دارد. یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت‌های طراحی سایت تخصص شرکت طراح سایت است.

در کنار این تخصص عوامل دیگری نیز در شرکت‌های طراحی سایت دخیل هستند. این عوامل را می‌توان جغرافیای شرکت در نظر گرفت. به این صورت که شرکت‌های طراحی سایت در کلان شهر‌ها به دلیل هزینه‌های بیشتر مانند اجاره و عواملی از این دست، مبلغ بیشتری دریافت می‌کنند. به طور مثال سفارش طراحی سایت در مشهد قطعا نیازمند هزینه بیشتری نسبت به هزینه طراحی سایت در یک شهر کوچک‌تر است.

حال که به‌طور کامل با نحوه تاثیر گذاری شرکت‌های طراحی سایت بر قیمت آشنا شدیم به سمت دومین قدم حرکت می‌کنیم. منظور دامنه وب سایت است.

 

دامنه وب‌سایت

عامل تاثیرگذار دیگر، دامنه وب‌سایت است. منظور ما نام سایت نیست. بلکه منظور TLD یا به زبان فارسی دامنه سطح بالای سایت است. به طور ساده بخواهیم توضیح دهیم به هر بخشی که بعد از نام سایت و پس از نقطه استفاده می‌شود TLD گفته می‌گوییم. مانند  .com .ir .net .org

هزینه اصلی برای خرید دامنه وب‌سایت مربوط به این بخش می‌شود. به این صورت که دامنه .com مربوط به تمام جهان است اما .ir مختص به ایران است و استفاده از آن در سایر کشور‌ها عمومیت ندارد. به طور مثال برای خرید دامنه .com نیاز دارید تا به صورت دلاری هزینه‌ای پرداخت کنید و این مبلغ بیش از 200 هزار تومان خواهد شد. در صورتی که دامنه .ir را می‌توان با کمتر از 30 هزار تومان تهیه کرد.

همچنین دامنه‌های گران‌تری مانند .name ، .shop و ... نیز وجود دارند اما برای خرید آن‌ها باید به نوع کاربری وب‌سایت خود توجه کنید. به طور مثال .name برای سایت‌های شخصی و رزومه استفاده می‌شود. پس از خرید دامنه باید نسبت به خرید هاست اقدام کنید.

 

هاست سایت

بیایید هاست را به یک مثال ساده توضیح بدهیم. هاست فضایی است که تمام اطلاعات وب‌سایت شما در آن قرار می‌گیرد. مانند عکس‌ها، متن‌ها، ویدئو‌ها، قالب‌ها، شناسه کاربری، رمز عبور کاربران و هر چیزی که در وب‌سایت شما وجود داشته باشد در این بخش نگهداری می‌شود. همین متنی را که می‌خوانید، در یک هاست ذخیره و از آنجا برای شما ارسال شده است.

هاست دارای ظرفیت خاص و حجم محدودی است. به این صورت که می‌توان مقدار هاست را 5 گیگابایت، 10 گیگابایت، بیشتر یا کمتر در نظر گرفت.

همچنین هاست‌ها را باید دائما تمدید کرد. به این صورت که اگر هاست ماهانه تهیه کنید باید هر ماه برای استفاده از آن مبلغی پرداخت کنید.

انتخاب و خرید هاست مناسب یه بحث کاملا تخصصی است و برای اینکه بتوانید هاست مناسب تهیه کنید، نیاز دارید تا با افراد متخصص مشورت کنید. دلیل این موضوع را می‌توان این‌طور بیان کرد که اگر یک هاست با ظرفیت بالا تهیه کنید عملا بسیاری از حجم هاست بی استفاده مانده و مبلغ زیادی هدر می‌رود. اگر هاست شما کم حجم باشد احتمالا در آینده‌ای نزدیک با کمبود فضا و سرعت پایین روبه‌رو خواهید شد.

برای اینکه بتوانید هاست و دامنه تهیه کنید می‌توانید به سایت‌های ایران سرور و پارس پک مراجعه کنید و هزینه هاست و دامنه رو به طور دقیق مشاهده نمایید.

قیمت طراحی وب سایت به چه عواملی بستگی دارد

نوع سیستم مدیریت محتوای سایت

می‌توان گفت ک بیشترین تاثیر در قیمت طراحی یک سایت مربوط به این بخش می‌شود. سیستم مدیریت محتوا به شما کمک می‌کند تا محتوای سایت خود را به راحتی و بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی تغییر دهید. نه فقط محتوا، بلکه هر بخشی از سایت که به آن نیاز داشته باشید. سیستم مدیریت محتوا به دو دسته تقسیم می‌شود. اولین مورد سیستم مدیریت محتوا آماده و دیگری سیستم مدیریت محتوا اختصاصی می‌باشد.

سیستم مدیریت محتوا مانند یک برنامه است و می‌توان کمتر از ده دقیقه آن را روی سایت فعال کرده و شروع به کار کنید. از معروف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای آماده می‌توان به وردپرس و جوملا اشاره کرد.

در طرف دیگر میدان، سیستم‌های مدیریت محتوای اختصاصی هستند. برای اینکه بتوانید از یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی استفاده کنید نیاز دارید تا از یک برنامه‌نویس حرفه ای کمک بگیرید تا برای شما از پایه یک داشبورد مدیریتی ایجاد کند.

همانطور که از نام این دو گزینه پیداست، استفاده از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی هزینه خیلی بیشتری نسبت به هزینه سیسیتم مدیریت محتوای آماده دارد.

برای آنکه بتوانید قیمت ساخت سایت با سیستم مدیریت محتوای آماده و اختصاصی را بدست آورید بهترین کار جستجو این عبارت در گوگل و استفاده از گزینه‌های ارائه شده توسط گوگل است.

 

گرافیک و طراحی بصری سایت

پس از انتخاب و تهیه یک سیستم مدیریت محتوا، نوبت به طراحی بصری یا رابط کاربری وب‌سایت می‌رسد. طراحی رابط کاربری به معنای طراحی ظاهر سایت است. هر بخشی که کاربران به آن دسترسی دارند باید دارای طراحی خاص و مرتبط با طراحی تمام سایت باشد. این مورد را باید مد نظر داشته باشید که 94 درصد کاربران هنگام ورود به سایت، ابتدا به طراحی آن دقت کرده و بسیاری از آن‌ها به دلیل ظاهر نامناسب سایت را ترک می‌کنند.

برای آنکه به اهمیت تاثیر طراحی بصری بر قیمت طراحی سایت پی ببرید باید این مورد را ذکر کنیم که گاهی طراحی چندین صفحه بیش از 20 میلیون تومان هزینه دارد. به این دلیل که طراح این بخش باید به طور کامل مخاطبان شما را شناسایی کند و با توجه به نوع مخاطبان، نوع سازمان و ... شروع به طراحی طرح اولیه کند.

همگام با شروع این بخش کد‌نویسی وب‌سایت یا همان نوع سیستم مدیریت محتوا شروع می‌شود. به این دلیل که در بالا این مورد را ذکر کردیم، از تعریف دوباره آن چشم‌پوشی می‌کنیم. پس از اتمام کد‌نویسی و تحویل وب‌سایت، بحث آموزش کار با وب‌سایت آغاز می‌شود.

 

آموزش کار با وب‌سایت

پس از آنکه وب‌سایت تحویل داده شد، بحث نحوه استفاده از وب‌سایت مطرح می‌شود. در این بخش شرکت طراح، جلسات آموزشی را برای کارفرما و سازمان برگزار خواهد کرد. این آموزش شامل ابتدایی‌ترین نکات، تا تغییرات اساسی بدون نیاز به کد‌زنی در وب‌سایت می‌شود.

بسیاری از شرکت‌ها برای آموزش افراد خاصی را استخدام می‌کنند و این افراد یک بار به تیم کارفرما آموزش خواهند داد. اما بسیاری از شرکت‌ها برای آنکه در آینده کارفرما بتواند دوباره آموزش‌ها را مشاهده کند، ویدئو‌هایی را در پرتال و پنل کاربری ایشان قرار می‌دهند. همین امر سبب می‌شود تا کارفرما در آینده بتواند به راحتی جواب سوالات سطح مبتدی را به دست آورد.

همان‌طور که گفته شد هر کدام از این بخش‌ها شامل هزینه می‌شود و می‌تواند هزینه طراحی سایت را تا حدود قابل توجهی افزایش دهد. پس از اتمام آموزش، شرکت طراح به هیچ عنوان نباید سایت شما را فراموش کند. احتمالا می‌گویید چرا؟ در ادامه توضیح خواهیم داد.

قیمت طراحی وب سایت به چه عواملی بستگی دارد

تامین امنیت و پشتیبانی از سایت

یک وب‌سایت ساخته شده، مانند یک نهال و درختچه کوچک است. باید دائما به آن رسیدگی شود تا رشد کرده و به درختی تنومند تبدیل شود. باید از آن در برابر هر‌گونه تهدید خارجی محافظت کرد.

وب‌سایت دقیقا مانند همین نهال تازه متولد شده است. باید از وب‌سایت به طور مداوم پشتیبانی شود تا در صورت ایجاد مشکل، این مشکلات رفع شوند.

از طرفی باید به دائما امنیت وب‌سایت بررسی شود تا از حملات خارجی جلوگیری شود. این حملات گاهی اوقات به حدی شدید هستند که باعث لو رفتن اطلاعات کاربران می‌شوند و همین امر باعث از بین رفتن اعتماد‌ها نسبت به برند تجاری شما خواهد شد.

این مورد را به عنوان بخش مهمی مطرح کنیم که اگر شرکتی امنیت و پشتیبانی را تامین نکرد به هیچ عنوان با آن شرکت همکاری نکنید. طبق تجربه عواقب ناخوشایندی در انتظار شما خواهد بود. یک شرکت طراحی سایت حرفه‌ای امنیت وب‌سایت شما را در هر زمانی تامین کرده و از وب‌سایت شما پشتیبانی می‌کند.

حال وب‌سایت خود را تحویل گرفته‌اید و شرکت طراح به خوبی امنیت و پشتیبانی را تامین می‌کند. تمام مسیری که طی شد برای یک هدف واحد است. شناخته‌شدن وب‌سایت در سطح اینترنت و افزایش فروش و خدمات. اما چگونه؟

 

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجو یا به طور خلاصه سئو به این معنی است که وب‌سایت خود را به گونه‌ای بهینه سازی کنید تا کاربران تجربه خوبی در وب‌سایت شما داشته باشند. این امر باعث می‌شود تا کاربران هنگام جستجو کلمات مرتبط با حوزه کاری شما، وب‌سایت شما را مشاهده کنند و از شما محصول را خریداری کنند. می‌توان گفت بهینه سازی وب‌سایت نسبت به تبلیغات هزینه کمتر و بازدهی بیشتری دارد.

حال که با مفهوم بهینه سازی آشنا شدید باید تاثیر این بخش بر قیمت طراحی سایت را نیز بدانید. بهینه سازی به طور معمول جز فرآیند طراحی سایت محسوب نمی‌شود اما پس از اتمام وب‌سایت این پروژه شروع خواهد شد. قاعدتا هزینه بهینه سازی با توجه به عملکرد رقبا، میزان سختی کلمات کلیدی هدف، میزان گستردگی وب‌سایت و در نهایت تخصص فرد سئوکار تعیین می‌شود. می‌توان گفت که هزینه سئو سایت در حدود هزینه طراحی سایت است و بیشتر اوقات هزینه سئو تا چندین برابر هزینه طراحی سایت نیز می‌شود.

 

نتیجه گیری

حال که به جواب سوال ابتدایی یعنی: قیمت طراحی وب سایت به چه عواملی بستگی دارد ، رسیدید وقت آن است تا در انتخاب شرکت طراحی سایت خود وسواس بیشتری به خرج دهید و متغیر‌های زیادی را در نظر داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر کاری عبارت "طراحی سایت ویستا" را جستجو کرده و این مقاله را نیز مطالعه کرده و سپس نسبت به طراحی سایت خود اقدام کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top