تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/06/17 - 15:41
کد خبر: 407177

ارسال کد تائید ثبت نام با ملی پیامک

بنابراین یکی از موارد مهم در مدیریت سایت و افزایش تعداد اعضا می‌تواند یک روند آسان، سریع و در عین حال مطمئن در هنگام عضویت و ورود در سایت باشد تا هم برای کاربر سخت نباشد و هم او را مطمئن سازد که اطلاعات محرمانه، یعنی شماره تلفن و ایمیلش، در امنیت حفظ خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، عضویت کاربران در تعداد بالا در سایت‌های مختلف همیشه برای صاحبان و ادمین‌های این سایت‌ها، امتیاز بزرگی محسوب می‌شود. اما در نگاه کاربران ثبت‌نام همیشه یک روند کسالت آور است که نیازمند تمهیدات زیاد و متفاوت است.

فرایندی مثل وارد کردن اطلاعات درخواستی (که ممکن است باب میل کاربر نباشد)، استفاده از ایمیل برای احراز هویت و ... همه و همه باعث بازخورد منفی کاربران در هنگام ثبت‌نام در سایت شده و ممکن است کاربر را از عضویت در سایت منصرف ساخته و در نهایت کاربر از صفحۀ وب خارج شود، یعنی مشتری از دست برود.

بنابراین یکی از موارد مهم در مدیریت سایت و افزایش تعداد اعضا می‌تواند یک روند آسان، سریع و در عین حال مطمئن در هنگام عضویت و ورود در سایت باشد تا هم برای کاربر سخت نباشد و هم او را مطمئن سازد که اطلاعات محرمانه، یعنی شماره تلفن و ایمیلش، در امنیت حفظ خواهد شد.

اگر شما هم سایت دارید و می‌خواهید روند ثبت‌نام کاربرتان ساده و فقط با ارسال یک اس ام اس باشد، از طریق سامانه ملی پیامک می‌توانید درخواست پنل اس ام اس کنید و با پلاگین‌‌های ارسال کد تائید ثبت‌تام، روند کارتان را تا حد ممکن ساده کنید.

روند آسان ثبت‌نام در سایت

یکی از این روش‌های ثبت‌نام سریع و آسان، استفاده از ارسال کد تأیید یکبار مصرف (یا همان ارسال کد OTP) می‌باشد که این روش به دو صورت زیر امکان‌پذیر است:

1- ارسال کد تأیید از طریق ایمیل

2- ارسال کد تأیید یکبار مصرف پیامکی

ارسال کد تأیید یکبار مصرف پیامکی

وقتی کاربر وارد صفحه عضویت سایت می‌شود، فرم ثبت‌نام تنها یک شماره موبایل از او می‌خواهد تا برایش یک کد تأیید 4 رقمی (یا بیشتر) اس ام اس کند. وقتی کاربر کد مربوطه را در فیلد مربوط به کد تأیید وارد کند، فقط باید روی گزینه ثبت‌نام کلیک کند. حالا عضویت کاربر و احراز هویت انجام شده است.

اما چه امکاناتی در ملی پیامک برای استفاده از این روش موجود است؟

ارسال پیامک کد تأیید ثبت‌نام در سایت

افزونه‌های متفاوتی برای ارسال کد تأیید یکبار مصرف در سیستم‌های مدیریت محتوا (cms)، سایت‌های برنامه‌نویسی شده و اپلیکیشن‌های مختلف در سامانه ملی پیامک وجود دارد، که به ترتیب آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

تمام این افزونه‌ها قابلیت ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات (شماره‌هایی که دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود کردند) را دارند.

ارسال پیامک OTP در وردپرس

کاربردی‌ترین افزونه در وردپرس (یا ووکامرس) برای ارسال کد تأیید ثبت‌نام افزونه دیجیتس است. با افزونه دیجیتس، علاوه‌بر ثبت‌نام، امکان ارسال پیامک کد تأیید ورود و فراموشی رمز عبور نیز میسر است.

این پلاگین با داشتن قابلیت‌هایی چون سازگاری با افزونه دکان، پیامک حرفه‌ای ووکامرس و ... گزینه بسیار مناسبی برای سایت‌های وردپرسی است.

ارسال کد تائید ثبت نام با ملی پیامک

افزونه کد تأیید جوملا

جوملا یکی از cms های محبوب است که بعد از وردپرس کاربران بسیاری از آن برای راه‌اندازی سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین استفاده می‌کنند.

افزونه کد تأیید جوملا این امکان را فراهم کرده تا صفحه ثبت‌نام و ورود در سایت تنها با یک فیلد شماره موبایل و ارسال کد تأیید یکبار پیاده سازی شود.

 

افزونه تأیید شماره موبایل WHMCS

سیستم whmcs که بصورت معمول برای کسب‌وکارهای فروش و خدمات "دامنه و هاستینگ" مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای جلوگیری از سواستفاده کاربران طراحی شده و نیاز به احراز هویت کاربران دارد.

افزونه کد احراز هویت whmcs قابلیت‌های متفاوتی از جمله محدودیت دسترسی کاربران به بخش‌های متفاوت پنل کاربری در صورت عدم احراز هویت، به این cms اضافه می‌کند.

ارسال پیامک کد تأیید در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل

اگر در حال توسعه سایت یا app موبایل به‌ وسیلۀ یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی هستید، سامانه ملی پیامک با پوشش 14 زبان و فریموورک متفاوت در گیت هاب و همچنین آماده‌سازی مستندات (راهنمای وبسرویس) مورد نیاز به راحتی امکان ارسال پیامک‌های otp را برایتان فراهم خواهد کرد، تا در کمترین زمان پروژه شما به این ویژگی مجهز شده و در اسرع وقت پیامک‌هایتان ارسال شود.

همچنین سرویس جدید سامانه ملی پیامک با نام کنسول پیامکی با تلاش برای کاهش پیچیدگی و تسریع استفاده از api با ویژگی‌های جدیدی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

سامانه ملی پیامک

اگر به دنبال فعالسازی رمز یکبار مصرف و تسهیل روند ثبت‌نام سایتتان هستید، می‌توانید از سیستم وب‌سرویس ملی پیامک استفاده کنید. برای استفاده از پلاگین‌ها و خرید بهترین پنل اس ام اس در صفحۀ اصلی سایت ملی پیامک ثبت‌نام کنید تا تیم پشتیبانی با شما تماس بگیرد.

بعد از تکمیل ثبت‌نام می‌توانید با تعرفه ارسال پیامک مناسب شروع به ارسال پیامک‌های تائیدیه ثبت‌نام کنید و به دلیل روند طولانی ورود به سایت دیگر هیچ کاربری را از دست ندهید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top