تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/06/22 - 08:16
کد خبر: 407562

بلیط اتوبوس VIP بخریم یا معمولی؟

دو نوع اتوبوس vip و معمولی در ایران وجود دارد که هر کدام بسته به خدمات و کارایی‌شان قیمت‌های متفاوتی دارند. معمولاً بلیط اتوبوس VIP گرانتر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اگر از جمله کسانی هستید که سفرهای خود را با اتوبوس انجام می‌دهید، حتماً می‌دانید اتوبوس‌هایی که در بین شهرهای مختلف تردد دارند یا از نوع معمولی هستند و یا VIP. هر کدام از این اتوبوس‌ها ویژگی‌هایی دارند که مسافران را به خود جذب می‌کنند. این دو نوع اتوبوس تفاوت‌هایی دارند که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را بسته به دوری و نزدیکی مقصدتان و یا با توجه به جیبتان انتخاب کنید. اگر نمی‌دانید که برای سفر با اتوبوس به مقصد مدنظرتان کدام یک از این اتوبوس‌ها را انتخاب کنید، با ما همراه شوید تا با خصوصیات این اتوبوس‌ها آشنا شوید.

خرید بلیط اتوبوس

تفاوت اتوبوس های معمولی و VIP

هنگام خرید بلیط اتوبوس ممکن است برای مقصد مدنظر شما هم اتوبوس معمولی وجود داشته باشد و هم اتوبوس VIP. در این مواقع دچار تردید می‌شوید که در سفر خود با کدام یک از این اتوبوس‌ها همراه شوید. اولین نکته‌ای که در این خصوص باید بدانید، تفاوت ظاهری اتوبوس‌های VIP با اتوبوس‌های معمولی است. اتوبوس‌های VIP ظاهری شیک‌تر دارند. داخل این اتوبوس‌ها هم با اتوبوس معمولی فرق دارد. صندلی‌های اتوبوس VIP بیشتر از ۳۶ تا نمی‌شود. فضای داخلی بیشتری در اتوبوس‌های VIP وجود دارد و در انواعی از آن‌ها امکان تخت‌کردن کامل صندلی برای مسافران فراهم است. صندلی‌ها تا ۱۴۵ درجه به عقب تنظیم می‌شوند و در قسمت پایین صندلی‌ها یک زیرپایی قرار دارد تا مسافران احساس راحتی بیشتری کنند. در اتوبوس‌های معمولی در هر ردیف یک جفت صندلی قرار دارد و تعداد صندلی‌ها بین ۴۰ تا ۴۴ عدد است؛ ولی در اتوبوس‌های VIP یک ردیف صندلی تک وجود دارد و یک ردیف صندلی جفت. اتوبوس‌های VIP معمولاً دارای مانیتور شخصی و شارژر اختصاصی هستند و وسایل گرمایشی و سرمایشی به کار رفته در آن‌ها کیفیت بالایی دارند. بعضی از این اتوبوس‌ها حتی اینترنت رایگان هم در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

قیمت بلیط اتوبوس VIP و معمولی

یکی دیگر از تفاوت‌های اتوبوس VIP و معمولی در قیمت آن‌هاست. قیمت بلیط اتوبوس VIP بالاتر از قیمت اتوبوس‌های معمولی است. این تفاوت قیمت ناشی از خدمات و امکاناتی است که این اتوبوس‌ها به مسافران خود ارائه می‌دهند. اگر مقصد شما برای سفر با اتوبوس زیاد دور نیست و به دنبال این هستید که بلیط اتوبوس را با قیمت مناسب‌تر خریداری کنید، اتوبوس‌های معمولی گزینه خوبی هستند. قیمت بلیط اتوبوس‌های معمولی یا درجه یک پایین‌تر از اتوبوس‌های VIP است و متعاقباً خدمات آن‌ها نیز کم‌تر است.

انواع اتوبوس VIP

اتوبوس‌های VIP در دو نوع تخت‌شو و نیمه تخت‌شو وجود دارند. تفاوت این دو نوع فقط در تعداد صندلی‌ها و میزان تنظیم صندلی‌هاست. در اتوبوس‌های VIP تخت‌شو مسافران این امکان را دارند که صندلی‌های خود را کاملاً به شکل تخت درآورند. فاصله بین هر صندلی با ردیف پشتی آن طوری است که تخت‌کردن صندلی آزاری برای مسافر پشت‌سر ایجاد نمی‌کند. این صندلی‌ها برای مسیرهای طولانی بسیار راحت و کارآمد هستند و اگر عادت به سفر شبانه دارید، می‌توانید صندلی خود را تخت کنید و تا صبح خوابی آرام را تجربه کنید.

داخل اتوبوس وی آی پی

اتوبوس‌های VIP نیمه تخت‌شو بین ۲۶ تا ۳۶ صندلی دارند و فاصله بین هر صندلی با صندلی عقبی به اندازه فاصله صندلی‌های VIP ۲۵ نفره نیست؛ از این‌رو امکان تخت‌کردن کامل صندلی وجود ندارد و صندلی به حالت نیمه تخت در می‌آید. این اتوبوس‌ها برای مسیرهای 7 الی 8 ساعته مناسب است و استراحت روی صندلی‌های نیمه تخت‌شو خستگی را از وجود شما دور خواهد کرد.

نحوه تنظیم صندلی اتوبوس های VIP

تنظیم صندلی اتوبوس‌های VIP بسیار راحت است و کافی است از دستگیره ها یا دکمه‌هایی که در کنار هر صندلی تعبیه شده کمک بگیرید و صندلی خود را در هر حالتی که می‌خواهید تنظیم کنید و سفری راحت را تا رسیدن به مقصد تجربه کنید.

تفاوت پذیرایی در اتوبوس های VIP و معمولی

در اتوبوس‌های معمولی پذیرایی چندانی از مسافران نمی‌شود؛ ولی در اتوبوس‌های VIP پذیرایی با توجه به مسیر به مراتب بهتر از اتوبوس‌های معمولی است. در بعضی از مسیرها که مسافت زیادی ندارند، پذیرایی ساده‌تر است؛ ولی در مسیرهای طولانی ممکن است ناهار یا شام سرو شود.

اتوبوس VIP برای چه مسیرهایی مناسب تر است؟

هر کدام از اتوبوس‌های معمولی و VIP با توجه به امکاناتشان برای مسیری خاص مناسبند. اگر شهر مقصدتان از شهر مبدأ فاصله زیادی دارد، بهتر است اتوبوس‌های VIP را برای سفر خود انتخاب کنید تا از امکانات ویژه آن بهره‌مند شوید. در این اتوبوس‌ها می‌توانید با تنظیم صندلیتان به بهترین شکل، حسابی استراحت کنید و از وسایل سرگرمی تعبیه‌شده در آن‌ها استفاده کنید؛ ولی اگر مسیرتان کوتاه است و زیاد در اتوبوس خسته نمی‌شوید، خرید بلیط اتوبوس معمولی برایتان به صرفه‌تر است و هزینه زیادی را روی دست شما نمی‌گذارد.

روش های خرید بلیط اتوبوس VIP و معمولی

امروزه بلیط هر یک از اتوبوس‌ها VIP و معمولی را می‌توانید به دو صورت حضوری و غیرحضوری خریداری کنید. در روش حضوری خرید بلیط اتوبوس باید به ترمینال یا دفاتر فروش بلیط اتوبوس در شهر خود مراجعه کنید و پس از تحمل دردسرهایی از قبیل ترافیک، آلودگی هوا، سرما و گرما و... و بعضی وقت‌ها ایستادن در صف طولانی خرید، بلیط اتوبوس مقصد را خریداری کنید. اگر هم به هر دلیلی از رفتن به سفرتان منصرف شدید و خواستید بلیط را کنسل کنید، باید حضوری به همان دفتری که بلیط را از آن خریده‌اید بروید و بلیط را کنسل کنید و وجه آن را پس از کسر جریمه پس بگیرید.

روش غیرحضوری یا آنلاین خرید بلیط اتوبوس امروزه طرفداران بیشتری نسبت به روش حضوری دارد؛ زیرا دردسرهای خرید حضوری را ندارد و کافی است شما با گوشی هوشمند یا لپ تاپ و رایانه خود به اینترنت وصل شوید و بلیط اتوبوس VIP یا معمولی را از سایت‌های معتبر فروش آنلاین بلیط اتوبوس خریداری کنید. خرید آنلاین مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ذخیره وقت و انرژی، تنوع در انتخاب، آگاهی از جزئیات هر سفر و مهم‌تر از همه انتخاب صندلی به دلخواه خودتان اشاره کرد. همچنین برخی سایت‌ها یا شرکت‌های فروش آنلاین بلیط اتوبوس، گاهی اوقات کدهای تخفیفی را به مسافران ارائه می‌دهند که ممکن است شانس با شما یار باشد تا از آن‌ها استفاده کنید.

خرید آنلاین بلیط اتوبوس VIP و معمولی از سایت ره بال آسمان

اگر به دنبال یک سایت معتبر هستید که بلیط اتوبوس VIP یا بلیط اتوبوس معمولی را از آن خرید کنید، می‌توانید روی سایت ره بال آسمان حساب کنید. این سایت بلیط انواع وسایل نقلیه را به روش آنلاین به فروش می‌رساند و در کنار آن خدمات گردشگری و بیمه مسافرتی و امکان رزرو بلیط را برای مسافران فراهم می‌کند. خرید آنلاین بلیط اتوبوس VIP و معمولی از سایت ره بال آسمان کار پیچیده‌ای نیست. در مرورگر خود آدرس سایت را وارد کنید و به قسمت خرید بلیط اتوبوس مراجعه کنید. مبدأ، مقصد و روز حرکتتان را در کادر بنویسید و روی دکمه جستجو کلیک کنید. لیستی از سفرهای مسیر مدنظرتان برای شما به نمایش درمیآید و شما می‌توانید جزئیات هر سفر را از قبیل ساعت حرکت، نوع اتوبوس، خدمات ارائه‌شده، شرکت مسافربری، قیمت، ظرفیت اتوبوس و. ... را مشاهده کنید و با توجه به شرایطتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؛ سپس هزینه بلیط را به روش اینترنتی بپردازید و دکمه تأیید نهایی را بزنید تا از قطعی‌شدن خریدتان اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید روز حرکت کمی زودتر به ترمینال بروید و برای چاپ بلیط مقصدتان اقدام کنید.

کنسل‌کردن و استرداد وجه بلیط اتوبوس‌های VIP و معمولی از سایت ره بال آسمان

اگر بلیط اتوبوس مقصدتان را از سایت ره بال آسمان خریده‌اید، نیاز نیست برای کنسلی و استرداد وجه حضوری به ترمینال یا دفاتر فروش بروید؛ بلکه با پرکردن فرم استرداد وجه، بلیط اتوبوس معمولی یا VIP را به روش آنلاین کنسل می‌کنید و وجه آن را پس از کم شدن جریمه به حساب خود برمی‌گردانید. همکاران پشتیبانی ما ۲۴ ساعته آنلاینند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، مراحل استرداد وجه را برای شما انجام دهند. همچنین اگر در این زمینه سؤالی برایتان پیش آمد می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید و بخواهید تا راهنماییتان کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top