تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/06/24 - 09:58
کد خبر: 407762

«خبرنامه دانشجویان ایران» در گزارشی بررسی کرد؛

شرایط پذیرش در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان +جزئیات

شرایط پذیرش در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان +جزئیات

پذیرفته شدگان در نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان معمولا در مهر ماه اقدام به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود می نمایند. دانشگاه فرهنگیان به بررسی ظرفیت های خالی خود پرداخته و از طریق برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، این ظرفیت های خالی را از میان داوطلبان واجد شرایط تکمیل می نماید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر سال به داوطلبانی که مطابق کارنامه اولیه کنکور سراسری، شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را دارند این فرصت داده شد تا پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در صورت عدم قبولی در انتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بار دیگر و شانس خود را برای قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بیازمایند.

بنابراین داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و در جلسه آزمون حضور داشتند در صورت دارا بودن شرایط دانشگاه فرهنگیان مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، حق شرکت در تکمیل ظرفیت این دانشگاه را دارند.

با توجه به اهمیت این مرحله از انتخاب رشته برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، بر آن شدیم مطابق شرایط انتخاب رشته تکمیل ظرفیت فرهنگیان ۱۴۰۰، گزارشی را در این خصوص آماده و در اختیار علاقمندان قرار دهیم. در ادامه زمان، نحوه و شرایط شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ ارائه شده است.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

سال های گذشته بر اساس تقاضای برخی از دانشگاه های فرهنگیان و پردیس تربیت معلم برخی استان های ایلام، البرز، بوشهر، تهران، سیستان و بلوچستان و خوزستان مبنی بر تکمیل ظرفیت تعدادی از کد رشته های محل خود، سازمان سنجش اقدام به برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نمود.

در سال ۹۸ زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم از تاریخ ۲۷ بهمن ۹۸ لغایت ۱ اسفند بود و پذیرش دانشجو برای نیمسال اول سال گذشته صورت گرفت. ام با توجه به تصمیمات اخذ شده توسط سازمان سنجش، تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته برگزار نشد. همینطور پیش بینی می شود تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ نیز برگزار نشود.

داوطلبان برای اینکه بتوانند انتخاب رشته خود در مرحله تکمیل ظرفیت انجام بدهند، باید دفترچه تکمیل ظرفیت این دانشگاه را دریافت کند. گزارش زیر به جزئیات دفترچه می پردازد.

داوطلبان واجد شرایط در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ می توانند پس از یررسی رشته محل های ارائه شده در دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در مهلت مقرر به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند و با توجه به رشته امتحانی خود برای ثبت نام اقدام نمایند.

ورود به سایت sanjesh.org

ورود به بخش سراسری

انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ - مرحله تکمیل ظرفیت پردیس های دانشگاه فرهنگیان

راهنمای تصویری انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

داوطلبان بعد از ورود به سایت سازمان سنجش، از منوی سمت راست باید وارد بخش سراسری شوند.

بعد از ورود به بخش سراسری، بر روی گزینه ی "انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ مرحله تکمیل ظرفیت پردیس های دانشگاه فرهنگیان " کلیک کنند.

در این بخش مطابق تصویر کادر "اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ را مطالعه نموده ام" را تایید کنند و سپش بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک کنند.

در این صفحه داوطلبان با سه روش می توانند وارد فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان شوند.

روش اول : سریال ثبت نام، شماره شناسنامه

روش دوم : شماره پرونده، کد ملی، سریال شناسنامه

روش سوم : شماره رهگیری، ثبت نام، کد ملی

همان طور که می دانید برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم شرایط و ضوابطی در نظر گرفته شده است که داوطلبان در صورت داشتن این شرایط مجاز به انتخاب رشته می باشند.

برخی شرایط اختصاصی انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ به شرح زیر می باشد:

دارا بودن حداقل نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالاتر ( در زیر گروه مربوطه)

داشتن حداکثر سن ۲۴ سال تمام در بدو ورود به دانشگاه ( ۱/۷/۱۳۷۵ به بعد) .

داشتن حداقل معدل کل ۱۴ در دوره متوسطه ی دوم ( پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم)

بومی بودن داوطلب در کد رشته محل مربوط

پذیرفته‌ شدگان متمرکز آزمون سراسری در هر یک از کد رشته‌ های تحصیلی بورسیه و یا شرایط خاص که به دستگاه‌ های اجرایی تعهد خدمت دارند و همچنین پذیرفته‌ شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش هستند، مجاز به ثبت‌ نام و شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نمی باشند.

داوطلبانی که قبلا در یکی از کد رشته‌ محل های پردیس‌ های دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی معرفی شده‌اند ولی به علت ( موارد پزشکی، معدل و یا سن ) واجد شرایط نبودند مجاز به شرکت در مرحله ( تکمیل ظرفیت ) نمی باشند.

داوطلبانی که از آنان مصاحبه تخصصی بعمل آمده و دلیل مردودی آنان نداشتن حد نصاب در مصاحبه تخصصی بوده، مجاز به انتخاب رشته مجدد در این مرحله ( تکمیل ظرفیت ) خواهند بود.

درصورت قبولی نهایی داوطلبان در گزینش نهایی کد رشته محل‌ های مربوط به این مرحله از تکمیل ظرفیت، قبولی قبلی آنان «لغو» و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد. بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت، انصراف از رشته قبولی جدید جهت تحصیل در رشته قبلی، امکان‌پذیر نخواهد بود. لذا پذیرفته‌ شدگان لازم است برای تکمیل فرم انتخاب رشته و شرکت در مراحل گزینش رشته‌ های تحصیلی این مرحله دقت کافی داشته باشند.

داوطلبانی که موفق به پذیرش در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نشدند و یا از رشته محل خود راضی نیستند، می توانند در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت کنند.

گزارش از محمد رمضانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top