تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/06/24 - 08:22
کد خبر: 407773

آیا تفاوت چمن‌های مصنوعی ورزشی و تزئینی را می‌دانید؟

برای طراحی فضای سبز روف گاردن علاوه بر نصب چمن می توانید از تعدادی صندلی و یک میز غذاخوری شیک بر روی پشت بام خانه تان استفاده نمایید. می توانید از باربیکیو بر روی پشت بام خانه تان استفاده کنید و از خوردن کباب های خوشمزه و استیک های آبدار در یک فضای گرم و صمیمی در کنار خانوادتان لذت ببرید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، چمن مصنوعی به عنوان یکی از مهمترین المان هایی که در طراحی فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد، به دلایل متعددی از قبیل ارزان قیمت بودن، کاهش هزینه های نگهداری و نصب سریع و آسان به عنوان جایگزینی برای چمن های طبیعی شناخته می شود. شاید سال ها پیش اغلب کسانی که مایل به خرید چمن مصنوعی بودند، این محصول را برای نصب در زمین های ورزشی به ویژه فوتبال مورد استفاده قرار می دادند.

امروز از چمن مصنوعی تزئینی در موارد بسیاری مانند نصب در بالکن و تراس، تزئین حیاط خانه و مدرسه و بسیاری کاربردهای دیگر استفاده می شود. این محصول دارای رنگ بندی و طرح های متنوعی می باشد. اگر قصد خرید چمن مصنوعی ارزان قیمت را دارید می توانید به فروشگاه های چمن مصنوعی در تهران مراجعه کرده و یا از سایت هایی که در زمینه فروش آنلاین چمن مصنوعی فعالیت دارند بازدید نمایید. در هر صورت نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید پیش از اقدام برای خرید چمن های مصنوعی به آنها توجه داشته باشید و تا بتوانید متناسب با بودجه و صلیقه تان بهترین انتخاب را داشته باشید.

چمن مصنوعی چیست؟

محصولی که از جنس پلی اتیلن یا نایلون تولید می شود و برای کاربری های متعدد از تزئین فضای داخلی خانه ها و پوشش زمین های ورزشی از آن استفاده می شود، چمن مصنوعی نام دارد. اولین باری که از این محصول به عنوان جایگزینی برای چمن های طبیعی در استادیوم های ورزشی استفاده شد، به حدود 20 سال قبل باز می گردد. اغلب ورزشگاه هایی که از چمن طبیعی برای پوشش زمین بازی استفاده می کردند با مشکلات زیادی در این خصوص مواجه می شدند که از جمله آن می توان به نیاز به تابش نور آفتاب، آبیاری و هرس کردن های مداوم، هزینه های نگهداری و تعویض و کاشت چمن و همچنین سمپاشی و کوددهی نام برد.

آیا تفاوت چمن‌های مصنوعی ورزشی و تزئینی را می‌دانید؟

با ظهور محصولی که به عنوان چمن مصنوعی ورزشی در آن سال ها به بازارهای جهانی عرضه شد، ورزشگاه ها به سرعت چمن های طبیعی که تا آن روز به عنوان پوشش اصلی زمین های بازی به ویژه فوتبال محسوب می شد، با چمن مصنوعی ورزشی جایگزین کردند. این چمن ها نیازی به تابش نور خورشید نداشتند و در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده بودند. به همین خاطر ورزشگاه های روزبار رفته رفته جای خود را به استادیوم های چند ضد هزار نفری سرپوشیده دادند که به مراتب زیباتر و دارای امکانات بیشتری نسبت به استادیوم های ورزشی رو باز بودند.

هزینه های جاری ورزشگاه و باشگاهی ورزشی و همچنین مالکین استادیوم ها به مرور کمتر می شد تا اینکه امروزه کمتر ورزشگاهی را می بینید که از چمن مصنوعی برای زمین فوتبال یا سایر زمین های ورزشی استفاده نمی کند.

اما چمن مصنوعی چیست و چرا انقدر مورد توجه مردم قرار گرفت؟ این محصول که از نوعی ماده پلاستیکی به نام پلی اتیلین ساخته می شود، دارای یکسری الیاف یا نخ هایی است که در اشکال و اندازه های مختلف توسط کارخانجات تولید می شوند. و بصورت رول برای عرضه به فروشگاه های چمن مصنوعی در سراسر جهان ارسال می شوند.

کیفیت مواد اولیه ای که در ساخت چمن های غیرطبیعی استفاده می شوند بسیار اهمیت دارد. این موارد علاوه بر اینکه باید دارای مقاومت در برابر تابش اشعه ماورای بنفش خورشید باشند و دچار پوسیدگی و آسیب نشوند، می بایست کاملا ضد حساسیت بوده و برای کودکان و حیوانات خانگی از نظر سلامت مشکلی ایجاد نکنند.

هرچه قدر تراکم الیاف و ارتفاع آنها بیشتر باشد، قیمت چمن مصنوعی هم به مراتب بالاتر می رود. چمن هایی که دارای بکینگ با کیفیت باشند به مراتب طول عمر مفید بیشتری دارند و حداقل 10 تا 15 سال باید دوام داشته باشند.

چمن مصنوعی تزئینی

همانطور که بیان شد، چمن ها دارای کاربری های متعددی هستند از جمله این کاربری ها می توان به استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن و تزئین تراس اشاره کرد. قسمت های مختلف یک خانه را می توانید به راحتی و با کمترین هزینه با چمن مصنوعی تزئین کنید. یکی از فضاهایی که برای چمن کردن می تواند مناسب باشد، حیاط خانه است. اولین جایی که برای ورود به خانه شما توسط دوستان و میهمانان تان به چشم می آید، حیاط خانه است. چمن مصنوعی برای حیاط خانه یکی از پرفروش ترین محصولاتی است که در زمینه محصولات دکوراسیون داخلی و خارجی منزل وجود دارد.

آیا تفاوت چمن‌های مصنوعی ورزشی و تزئینی را می‌دانید؟

پشت بام خانه ها و آپارتمان و مجتمع های مسکونی یکی دیگر از جاهایی است که می توانید از چمن مصنوعی تزئینی برای زیباسازی محیط و طراحی فضای سبز از آن استفاده نمایید. اگر میخواهید یک روف گاردن شیک و زیبا داشته باشید و زمان استراحت خود را در کنار دوستان و اعضای خانوادتان در یک محیط سرسبز و شاد سپری کنید، پیشنهاد می کنید از محصولات چمن مصنوعی برای روف گاردن ایرانیان چمن دیدن نمایید.

برای طراحی فضای سبز روف گاردن علاوه بر نصب چمن می توانید از تعدادی صندلی و یک میز غذاخوری شیک بر روی پشت بام خانه تان استفاده نمایید. می توانید از باربیکیو بر روی پشت بام خانه تان استفاده کنید و از خوردن کباب های خوشمزه و استیک های آبدار در یک فضای گرم و صمیمی در کنار خانوادتان لذت ببرید.

چمن مصنوعی ورزشی

پیش تر درباره چمن های مصنوعی ورزشی مطالبی بیان شد و همانطور که می دانید از این محصول در اغلب ورزشگاه ها و زمین های ورزشی استفاده می شود. اما این همه ماجرا نیست! چمن مصنوعی ورزشی به دلیل قابلیت انعطاف و ضربه پذیری بالایی که دارد، مانع از وارد آمدن آسیب های جدی به ورزشکارانی می شود که ممکن است حین بازی به ویژه در بازی فوتبال با زمین برخورد کنند. شاید جالب باشد که بدانید فیفا هم که یک سازمان بین المللی در خصوص برگزاری و داوری ورزش فوتبال می باشد، این محصول را به عنوان جایگزین مناسبی برای چمن های طبیعی معرفی و تایید می کند.

انواع چمن مصنوعی ورزشی به صورت تک رنگ، دو رنگ، ملانژ و طرح آرژانتینی تولید می شوند. یکی از بهترین مدل های چمن ورزشی مدل طرح آرژانتینی است که اخیراً در یکی از پروژه های نصب چمن مصنوعی زمین فوتبال در ورزشگاه مرادآباد تهران توسط شرکت ایرانیان چمن احداث و راه اندازی شده است.

ایرانیان چمن بزرگترین فروشگاه چمن مصنوعی در تهران

فروشگاه های بسیار زیادی در زمینه فروش چمن مصنوعی در تهران فعالیت دارند. اما اغلب این فروشگاه ها بصورت دست دوم کار می کنند و در زمینه تولید چمن مصنوعی توانایی و تجربه کافی را ندارند. شرکت ایرانیان چمن به عنوان بزرگترین فروشگاه چمن مصنوعی در تهران شناخته می شود و دارای 16 سال تجربه و کار حرفه ای در زمینه تولید، فروش و نصب چمن مصنوعی در ورزشگاه های کل کشور می باشد. این مجموعه که یکی از با سابقه ترین شرکت های معتبر در زمینه فروش چمن منصوعی ورزشی می باشد، از سال 1384 تا کنون در زمینه احداث و تجهیز زمین های ورزشی بسیاری فعالیت داشته است که از مهترین آنها می توان به ورزشگاه مرادآباد تهران، ورزشگاه استقلال تهران و ورزشگاه شهید معتمدی در سال 1399 اشاره کرد که توانست نشان ستاره تاییده فیفا و توسعه اماکن ورزشی را از آن خود نماید.

آیا تفاوت چمن‌های مصنوعی ورزشی و تزئینی را می‌دانید؟

ایرانیان چمن یکی از مراکز تخصصی فروش چمن مصنوعی ورزشی است که می توانید برای داشتن یک انتخاب درست و خرید بهتر از خدمات مشاوره ای این مجموعه بصورت رایگان استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید و سفارش محصولات چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی ، می توانید به وب سایت iran-turf.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02133380392 در ارتباط باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top