تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/06/24 - 13:41
کد خبر: 407817

صورتبندی جدید فعالیت دانشجویان در اربعین حسینی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: گر چه شرایط همه‌گیری کرونا امکان شرکت حضوری در اربعین حسینی را کمتر کرده است اما دانشگاهیان در صورتبندی جدیدی به فعالیت ها می پردازند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، دومین جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و نمایندگان دستگاه‌های دانشگاهی در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارت برگزار شد.

غلامرضا غفاری در این جلسه ضمن تسلیت و گرامیداشت ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع)، گفت: هر ساله در ایام اربعین حسینی، دانشگاهیان همگام با اقشار دیگر در این حرکت عظیم فرهنگی حضور پیدا می‌کنند و این حرکت نقش محوری در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان دارد.

وی افزود: اگر چه شرایط همه‌گیری کرونا باعث شده امکان شرکت حضوری در این حرکت فرهنگی را کمتر کرده است اما دانشگاهیان در صورتبندی جدیدی به فعالیت‌ها می‌پردازند. برگزاری نشست‌های مجازی، ایجاد پویش‌های مجازی، برگزاری هیئت‌های مجازی، برگزاری سوگواره اربعین و … نمونه‌هایی از این حرکت دانشگاهیان در پاسداشت اربعین حسینی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته توسط دانشگاه‌ها و به ویژه بسیج دانشجویی، تاکید کرد: دانشجویان زائر اربعین به عنوان سفیران فرهنگی انتقال دهنده ارزشهای عاشورایی به دانشگاه‌ها هستند و لذا برنامه ریزی باید به گونه‌ای باشد که که در همه واحدهای دانشگاهی این سفیران فرهنگی حضور داشته باشند.

غفاری ضمن تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در همه برنامه‌ها، افزود: اهتمام دانشگاهیان بر برگزاری سوگواره ملی اربعین ستودنی است و این برنامه دستاوردهای متعددی دارد.

وی همچنین ضمن تاکید بر هم‌افزایی همه دانشگاه‌ها بر روشن نگه داشتن این مشعل و چراغ نورانی هدایت، تاکید کرد: در این شرایط بخشی از فعالیت‌ها باید به سمت طرح‌های «اربعین خدمت»، «اربعین سلامت»، «کمک های مومنانه» و «اردوهای جهادی» سوق داده شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top