تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/06/24 - 16:34
کد خبر: 407841

نکات خرید گوشی پزشکی(استتوسکوپ) و بهترین مارک‌های گوشی پزشکی چیست

ما در این مطلب این ابزار پزشکی و انواع آن را بررسی کرده و بهترین گوشی پزشکی را که می‌تواند برای کودکان، بزرگسالان و یا حتی معاینه حیوانات مناسب باشد، به شما معرفی خواهیم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، گوشی پزشکی ابزاری است که پزشکان بسیاری برای معاینه بیماران خود از آن استفاده می‌کنند. اگر به مطب متخصصان کودک، پزشکان متخصص بیماری‌های قلبی و ریوی مراجعه کرده باشید حتماً دید‌ه‌اید که برای معاینه میزان ضربان قلب و یا نحوه تنفس بیمار از گوشی پزشکی یا استتوسکوپ استفاده می‌کنند. ما در این مطلب این ابزار پزشکی و انواع آن را بررسی کرده و بهترین گوشی پزشکی را که می‌تواند برای کودکان، بزرگسالان و یا حتی معاینه حیوانات مناسب باشد، به شما معرفی خواهیم کرد. در انتها نیز فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید با استعلام قیمت گوشی پزشکی در برندهای مختلف، انواع گوشی پزشکی مناسب تخصص‌تان را خریداری نمایید.

نکات خرید گوشی پزشکی(استتوسکوپ) و بهترین مارک‌های گوشی پزشکی چیست

گوشی پزشکی چیست و چه کاربردی دارد؟

گوشی پزشکی یا استتوسکوپ stethoscope نام یکی از وسایل پزشکی است که برای تشخیص همه بیماری‌ها کاربرد ندارد و تنها برای تشخیص بیماری‌های قلبی و ریوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نام لاتین این ابزار پزشکی stethoscope از دو بخش stetho به معنای سینه و scope به معنای نمایش دادن تشکیل شده و به معنای آن است که با چسباندن دیافراگم یا همان بخش گرد آن روی بدن بیمار می‌توان صدای قلب، ریه را شنید و نحوه جریان یافتن خون در رگ‌ها را بررسی کرد؛ به همین جهت به عملی که توسط این نوع گوشی انجام می‌شود گوش دادن یا auscultate می‌گویند. گوشی پزشکی از زمانی که طراحی و تولید شده یعنی از حدود 200 سال پیش تا الان تغییرات چندانی از نظر ظاهری و نوع عملکرد نداشته است. در سال‌های اخیر مدل دیجیتال این محصول نیز به بازار آمده که با توجه به قابلیت‌هایی که دارد اما باز هم به جهت آن که آموزش‌های پزشکی در دانشگاه‌ها با گوشی پزشکی‌های کلاسیک انجام می‌شود، بسیاری از پزشکان ترجیح می‌دهند از نوع کلاسیک آن برای تشخیص بیماری استفاده نمایند. در ادامه ما به طور کامل‌تر به کاربردهای گوشی پزشکی اشاره خواهیم کرد.

  • شنیدن صدای قلب: با استفاده از گوشی پزشکی می‌توان صدای 4 بخش قلب را به راحتی شنید. قلب باید صدایی شبیه به پوم و تاک داشته باشد، به این ترتیب شنیدن هر صدای دیگری در قلب می‌تواند نشان دهد که قلب با مشکل مواجه است.
  • شنیدن صدای ریه: با استفاده از گوشی پزشکی می‌توان ریه‌های بیمار را معاینه کرد و جریان هوا در درخت تراکئوبرونشیال را بررسی نمود. برای آن که بتوان بیماری را به خوبی داد لازم است به شدت، اوج و مدت نسبی فاز دمی و بازدمی صداها دقت شود.
  • شنیدن صدای شکم: یکی دیگر از کاربردهای گوشی پزشکی تشخیص بیماری‌های مربوط به شکم و روده‌ها است. با کمک گرفتن از ناف می‌توان شکم را به چهار بخش تقسیم کرده و صداهای آن را شنید. صداهایی مانند غرغرکردن، صداهای خیلی ضعیف، صداهای بلند و یا حتی نشنیدن هیچ صدایی از شکم بیمار ممکن است نیاز به بررسی‌های بیشتر را نشان دهد.
  • چک کردن فشار خون: یکی دیگر از قابلیت‌های گوشی پزشکی در چک کردن فشار خون است که به همراه دستگاه فشار سنج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع گوشی‌ پزشکی

همان طور که پیشتر اشاره کردیم گوشی پزشکی کلاسیک تاکنون تغییرات خاصی نکرده ولی نوع تک سر یا دو سر آن در توانی نو موجود است که پزشکان می‌توانند اقدام به خرید آن نمایند.بهترین گوشی پزشکی شاید همان نوع دو سر آن باشد که قیمت گوشی پزشکی های دوسر آن بیشتر از نوع های دیگر است که انتقال صدای این مدل ها با کیفیت بالاترو بهتری است. با شناخت انواع گوشی پزشکی می‌توانید نسبت به نوع تخصص خود و نیازی که دارید بهترین گوشی پزشکی را خریداری نمایید.

نکات خرید گوشی پزشکی(استتوسکوپ) و بهترین مارک‌های گوشی پزشکی چیست

گوشی پزشکی آکوستیک:

این نوع گوشی شناخته شده‌ترین گوشی پزشکی است که اغلب پزشکان از آن استفاده می‌کنند و در دو مدل تک سر و دو سر طراحی و تولید شده است. سری دیافراگم آن نیز که روی بدن قرار می‌گیرد از جنس فلز و یا پلاستیک تولید شده و صدا را به خوبی دریافت کرده و به گوش پزشک می‌رساند.

گوشی پزشکی دیجیتال (الکترونیک):

در سال‌های اخیر نوعی از گوشی پزشکی به بازار تجهیزات پزشکی آمده که الکترونیکی یا دیجیتالی می‌باشد و صداها را با کیفیت بهتری به گوش منتقل می‌کند و در مکان‌هایی که سروصدای زیادی وجود دارد می‌توان از این نوع گوشی پزشکی استفاده کرد. برای این دستگاه سنسورهای تقویت کننده صدا نیز طراحی شده که صدا را با وضوح بیشتری منتقل کرده و صداهای مزاحم را از بین خواهد برد. ضمن آن که می‌توان هندزفری را به آن متصل کرده و صداها را از این طریق شنید.

گوشی پزشکی نوزاد (جنین):

برای تشخیص مشکلات جنین در شکم مادر و یا نوزاد لازم است گوشی پزشکی از طراحی خاصی برخوردار باشد. به همین ترتیب تولیدکنندگان این محصول نمونه‌ای از گوشی پزشکی را با سری دیافراگم شیپوری یا مخروطی طراحی کرده‌اند که باعث می‌شود ریزترین و ضعیف‌ترین صداهای جنین و نوزاد به گوش پزشک برسد.

گوشی دامپزشکی:

یکی از انواع گوش پزشکی، گوشی دامپزشکی است که دامپزشکان از آن برای معاینه حیوانات مختلف استفاده می‌کنند. برای این گوشی سری دیافراگم کوچکی در نظر گرفته شده که تشخیص بیماری را در حیوانات ساده‌تر می‌کند. طول تیوب بیشتری برای این گوشی در نظر گرفته شده و صداهای خاص‌تری را به گوش دامپزشک می‌رساند.

گوشی پزشکی را از چه برندی خریداری کنیم؟

در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی مختلفی در دنیا وجود دارند که انواع قیمت گوشی پزشکی در مارک های لیتمن، زنیت مد، بی ول یا امسیگ و ..تولید و فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو قابل خریداری است. ارائه کرده‌اند. ما در ادامه قصد داریم چند برند معروف در این حوزه را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید با انتخاب بهترین گوشی پزشکی، از خرید و استفاده از آن رضایت داشته باشید.

نکات خرید گوشی پزشکی(استتوسکوپ) و بهترین مارک‌های گوشی پزشکی چیست

  • برند لیتمن littmann: این برند امریکایی از معروف‌ترین تولیدکنندگان گوشی پزشکی به شمار می‌آید که همه پزشکان با آن آشنایی دارند. گوشی پزشکی کلاسیک لیتمن امکانات پیچیده‌ای ندارد اما در انتقال صدا عملکرد عالی دارد و پزشکان عمومی، دانشجویان، پرستاران و دامپزشکان می‌توانند از آن استفاده نمایند. اما بهتر است سایر پزشکان متخصص از نوع گوشی کاردیولوژی ۴ این برند استفاده نمایند.
  • برند ام دی اف MDF: این برند ساخت کشور امریکا می‌باشد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و بخش دیافراگم آن از جنس استیل تولید شده که صداهای مختلف را به خوبی از قلب و ریه و روده‌ها و .. به گوش انتقال می‌دهد. این گوشی پزشکی به جهت طراحی ارگونومیک، کاربری آسان، حساسیت انتقال صدا با کیفیت بالا و طول عمر بالایی که دارد مورد توجه بسیاری از پزشکان در سرتاسر دنیا قرار گرفته و با آن که قیمت گوشی پزشکی این برند بالاتر است اما در مقابل کارایی آن به چشم نمی‌آید.
  • برند زنیت مد ZENITHMED: یکی دیگر از برندهای تولید کننده گوشی پزشکی برند زنیت مد است که تولید کشور چین می‌باشد و با استفاده از نکنولوژی روز دنیا انواع گوشی پزشکی را با قابلیت‌های مختلف تولید و به بازار عرضه کرده است. شرکت زنیت مد در ساخت گوشی پزشکی از مواد ‌اولیه مرغوب استفاده کرده و از قابلیت‌های این محصول می‌توان به امکان انتقال صداهای ضعیف با کیفیت بالا اشاره کرد.
  • برند بی ول WELL: محصولات متنوع این برند ساخت کشور سوئیس می‌باشد و از پرفروش‌ترین شرکت‌های اروپایی در حوزه تجهیزات پزشکی به شمار می‌آید. گوشی پزشکی این برند ضمن بهره‌مندی از جنس با کیفیت از دوام بالایی برخوردار است و ویژگی‌های آکوستیک منحصربفرد آن باعث شده تا صدا با کیفیت بالایی انتقال یابد. همچنین سری گوشی نرمی که برای آن در نظر گرفته شده در طی استفاده طولانی مدت گوش را خسته نمی‌کند.
  • برند امسیگ Emsig: ساخت کشور آلمان می‌باشد و یکی از محصولات آن انواع گوشی پزشکی با قابلیت‌های مختلف است. سری های این گوشی پزشکی از جنس استیل تولید شده و تیوپ آن از طراحی ارگونومیک و تاشو برخوردار می‌باشد که استفاده از آن را برای پزشکان آسان کرده است. ضمن آن که این گوشی قادر است صداهایی با فرکانس‌های پایین یا بالا را با کیفیت بالایی به گوش پزشک برساند.

گوشی پزشکی زیر قیمت در تجهیزات پزشکی توانی نو

در حال حاضر انواع گوشی پزشکی در مدل‌های مختلف و از برندهای معروف در بازار موجود است که پزشکان و متخصصان می‌توانند متناسب با نیاز خود اقدام به خرید آن نمایند. فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو https://tavanino.com مجموعه‌ای است که انواع دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی را که مورد نیاز پزشکان یا خانواده‌ها می‌باشد در اختیار مشتریان و کاربران قرار داده است که می‌توان بدون نیاز به گشتن در بازار تجهیزات پزشکی، محصول مورد نظر خود مانند انواع گوشی پزشکی و .. را از این مرکز خریداری نمود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top