تاریخ انتشار: شنبه 1400/06/27 - 17:43
کد خبر: 408142

منوشه امیر:

آمریکای تحقیر شده ناتوان از جنگ با ایران است

تحلیلگر فرتوت صهیونیست‌ها می‌گوید: برخلاف آرزوی آمریکا و اسرائیل، ایران توانسته از محدودیت‌های تحریمی عبور کند. او همچنین تصریح کرد، آمریکا در افغانستان تحقیر شده و ناتوان از درگیری نظامی با ایران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، منوشه امیر در گفتگو با رادیو اسرائیل اظهار داشت: اسرائیل احساس می‌کند که دولت پرزیدنت بایدن از سرانجام تلاش‌های خود برای احیای برجام کم‌کم مأیوس می‌شود. بایدن در عین حال سخن مبهمی گفته که به سختی منظور او را بیان می‌کند. او گفته که اگر تلاش‌های دیپلماتیک وی برای احیای برجام ناکام بماند، راه‌ها و گزینه‌های دیگر را برای جلوگیری از دستیابی حکومت ایران به سلاح اتمی در نظر خواهد گرفت.

آمریکای تحقیر شده ناتوان از جنگ با ایران است

رویکرد اعلام شده از سوی وزیر دفاع اسرائیل (آمادگی برای کنار آمدن با برجام)، رویکرد درستی است که می‌تواند یک رشته تفاهم را میان آمریکا و اسرائیل بر سر ایران به وجود آورد، به‌ویژه اگر در نظر بگیریم که دولت بایدن به‌دلیل خارج شدن از افغانستان تحقیر شده و در عین حال آمریکا خسته از جنگ‌های خاورمیانه است و مایل نیست وارد یک درگیری جدید گسترده با جمهوری اسلامی ایران بشود.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: پس از خروج آمریکا از افغانستان، دولت بایدن در پی جبران سرشکستگی ناشی از آن از طریق اقدام نظامی علیه ایران نیست: اولاً، دولت بایدن با شعار کنار گذاشتن گزینه نظامی علیه ایران و بازگشت به برجام روی کار آمد. دوماً، در این فاصله دولت ابراهیم رئیسی در ایران روی کار آمده و به منابع مالی معینی که منشأ آن‌ها ناروشن است، دست یافته است. رئیسی می‌تواند به یاری این منابع، امور خود را اداره کند. سوماً (آیت‌الله) خامنه‌ای به همین دلیل به دولت رئیسی دستور داده که فعلاً برای ازسرگیری گفتگو‌ها با آمریکا از خود عجله‌ای نشان ندهد.

حتی اگر فرض کنیم که اسرائیل بخواهد به جای آمریکا انجام عملیات نظامی علیه برنامه اتمی ایران را برعهده بگیرد، این اقدام مشکل تهدید اتمی ایران را برطرف نمی‌کند. زیرا، اقدام نظامی به عنوان یک راه‌حل موقتی با یک مانع مهم روبه‌رو است: عملیات نظامی می‌تواند تأسیسات اتمی ایران را از بین ببرد، اما، نمی‌تواند تجربه و دانشی را که حکومت ایران برای تولید بمب اتمی به دست آورده نابود کند.

اسرائیل، آمریکا نیست و امکانات آن محدود است و به تبع عملیات نظامی آن هم نتایج محدودی خواهد داشت. به گمان من، اسرائیل نباید به تنهایی وارد عملیات نظامی علیه ایران بشود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top