تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/06/29 - 16:58
کد خبر: 408420

کارگو چیست؟

گاهی اوقات ممکن است فریت بار و کارگو با یک معنا به کار برده شوند در حالیکه این دو مفهوم کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. فریت بار برای بار مسافری به کار برده میشود که ماهیت تجاری ندارد. معمولا مشتریان فریت بار کسانی هستند که قصد مهاجرت دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، کارگو یکی از مفاهیمی است که برای بسیاری از افراد ناشناخته است و با سوال کارگو چیست؟  مواجه میشوند. به طور ساده میتوان کارگو را حمل بار دانست که تنها با هدف تجاری انجام میشود و کالاهای آن نیز کالاهای تجاری هستند. مشتریان اصلی خدمات کارگو تجار، بازرگانان و شرکت های واردات و صادرات هستند.

گاهی اوقات ممکن است فریت بار و کارگو با یک معنا به کار برده شوند در حالیکه این دو مفهوم کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. فریت بار برای بار مسافری به کار برده میشود که ماهیت تجاری ندارد. معمولا مشتریان فریت بار کسانی هستند که قصد مهاجرت دارند.

کارگو چیست؟

حالا که با مفهوم کارگو آشنا شدید، کنجکاو هستید که در رابطه با مراحل کارگو و هزینه های تاثیرگذار در کارگو نیز آشنا شوید.

مراحل کارگو چیست؟

کارگو برای رسیدن از یک مبدا به مقصد باید مراحلی را طی کند که ممکن است در برخی مواقع با توجه به قوانین کشورها دارای تفاوت هایی باشد. در ادامه قدم به قدم مراحل را توضیح داده‌ایم :

  1. اولین اقدام مراجعه به شرکتی است که خدمات کارگو را انجام می‌دهد. این شرکت بایستی با قوانین موجود آشنایی کافی داشته باشد و علاوه بر این پاسخگو باشد. شرکت جهان کالا کارگو یکی از شرکت هایی است که این خصوصیات را داراست و سعی می‌کند در بهترین خدمات را با مناسبترین قیمت ارائه دهد.
  2. در مرحله بعد کارشناسان شرکت مربوطه با بررسی کالاها، شرایط ارسال کالا و روند انجام آن را اطلاع میدهند.
  3. در ادامه کالاهای تجاری بسته بندی شده به فرودگاه ارسال میشود تا پس از انجام امور گمرکی فرایند بارگیری آغاز شود. دقت کنید که ممکن است کارگو تنها از طریق هوایی انجام نشود بلکه به طریق دریایی و زمینی نیز صوررت گیرد.
  4. در اخرین مرحله با رسیدن بارهای تجاری به مقصد با استفاده از مدارک و بارنامه‌ای که در اختیار دارید برای انجام امور گمرکی اقدام کنید.

در هنگام دریافت بار تا حد امکان از سلامت کالاها اطمینان حاصل کنید. این امر به شما کمک میکند تا در صورت آسیب دیدن از طریق شرکت بیمه خسارت وارد شده را دریافت کنید.

کارگو چیست؟

کالاهای مجاز کارگو را بشناسید

اگر چه واردات و صادرات یکی از فعالیت های پر درآمد است اما دقت کنید که گاهی اوقات ممکن است دچار ضرر شوید. پیش از اقدام برای واردات یا صادرات با قوانین کشور مبدا و مقصد در خصوص ارسال کالا اطلاعات کافی به دست آورید. در این زمینه مشاوران جهان کالا کارگو میتوانند اطلاعات مناسب را در اختیار شما قرار دهند.

همچنین برای واردات برخی از کالاها مانند کالاهای آرایشی و بهداشتی باید مجوزهای لازم را کسب نمایید و که بایستی توسط واردکننده کالا انجام شود.

کارگو به چه روش هایی انجام میشود؟

کارگو از سه طریق زمینی، هوایی و دریایی انجام میشود که با توجه به هزینه و موقعیت کشورها باید یکی از آنها را انتخاب کنید :

زمینی : این روش بیش از همه مناسب برای کشورهای همسایه و همجوار  مانند ارمنستان، ترکیه  و گرجستان است.

هوایی : این روش بیش از همه برای کارگو به کشورهای اروپایی و بالعکس کارآمد است. ارسال بار به آلمان  معمولا از طریق هوایی صورت میگیرد.

دریایی : بیش از همه مناسب کشورهایی است که دارای بنادر فعال هستند و در این زمینه نیز ایران قابلیت مناسبی دارد. کارگو چین به ایران نیز از این طریق امکان پذیر است.

عوامل تاثیرگذار در هزینه کارگو

یکی از اصلی‌ترین هزینه های مربوط به واردات و صادرات هزینه حمل و نقل و کارگو است. البته محاسبه هزینه کارگو پیچیدگی های زیادی دارد و ارائه یک هزینه ثابت کار دشواری است . اما در اینجا سعی کردیم عواملی که میتوانند در هزینه‌های کارگو تاثیرگذار باشند را معرفی کنیم.

ابعاد و وزن کالای تجاری

وزن کالا مهم ترین عامل در تعیین هزینه است. با این حال این مولفه به حجم و ابعاد کالا نیز بستگی دارد. اگر وزن و حجم کالاهای خود را در اختیار دارید میتوانید با کارشناسان جهان کالا کارگو در ارتباط باشید.

فاصله دو کشور

فاصله دو کشور نیز یکی دیگر از موارد واضح است. پس فراموش نکنید شهر مبدا و مقصد را دقیق به اطلاع کارشناس برسانید.

نوع کالا

کالاهای حساس نسبت به دیگر کالاها هزینه بیشتری دارند. نوع کالا میتواند در هزینه بیمه نیز تاثیرگذار باشد.

ایرلاین انتخاب شده برای ارسال بار

ایرلاین های ایرانی معمولا نسبت به دیگر ایرلاین هزینه های تمام شده کمتری دارند. پس اگر به دنبال صرفه جویی هستید ایرلاین های ایرانی میتوانند انتخاب های مناسبی باشند.

روش ارسال کارگو

نوع ارسال کارگو هم بسیار مهم است. اینکه شما بار را به صورت زمینی، هوایی یا دریایی ارسال کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما ارسال به روش زمینی و دریایی ارزانتر است.

کارگو چیست؟

شرکت ارائه دهنده خدمات کارگو

هر شرکتی که خدمات کارگو ارائه میدهد ممکن است تعرفه های متفاوتی را ارائه دهد. بهترین تصمیم این است که تمامی شرکت‌های مد نظر خود را با توجه به هزینه‌ها مورد بررسی قرار دهید. فراموش نکنید شرکتی که در ابتدا قیمت پایینتری ارائه می‌دهد لزوما خدمات بهتری ارائه نمی‌دهد و حتی ممکن است در مراحل بعدی هزینه بیشتری از شما بخواهد.

انتخاب بهترین شرکت کارگو

با توجه به توضیحاتی که دادیم میتوانید یک شرکت کارگو که خدمات مناسبی را ارائه میدهد پیدا کنید. معمولا شرکت‌های خوب فعال در این زمینه مشاوره‌های خوبی را ارائه میدهند و شما را در جریان جزئیات قرار میدهند.

شرکت جهان کالا کارگو از جمله شرکت‌هایی است که تلاش میکند خدمات خود را تمام و کمال و با بهترین هزینه به مشتریان خود ارائه دهد.

ارائه بهترین کیفیت خدمات و قیمت مناسب از اصول فعالیت‌های جهان کالا کارگو است که همواره رضایت مشتریان را در برداشته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدار اعضای تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب +عکس
کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
مرتضوی: حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
لیتوانی: طرحی برای اعزام سربازانمان به اوکراین داریم
روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت تسریع شد
دستگیری کلاهبردار مدعی نفوذ در سفارتخانه‌‌ها
فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
امیدوارکننده ترین آیه قرآن کریم +فیلم
عرضه روایت مستند کودکی حاج قاسم در نمایشگاه کتاب
بورس قرمز ماند/ افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
تنش بین آمریکا و لبنان +جزئیات
خبرنگار باسابقه صداوسیما درگذشت
رگبار باران و وزش باد شدید در تهران
شوک به پرسپولیس؛ پایان حضور ستاره محبوب؟
خبر جدید برای دارندگان کارت سوخت
شناسایی نقاشی‌های جعلی با هوش مصنوعی
کمیته استیناف آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت
در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟
استقبال از رئیسی در جشن دختران آرمانی +فیلم
وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند
"مثل ستاره‌" با نوای عبدالرضا هلالی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top