تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/07/07 - 12:17
کد خبر: 409319

«خبرنامه دانشجویان ایران» در گزارشی بررسی کرد؛

راهنمای خرید لپ تاپ با قیمت دانشجویی +جزئیات

شرایط اقتصادی کاری کرده که خرید لپ‌تاپ به خصوص برای دانشجویان به راحتی گذشته نباشد و این مساله بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان را در شرایطی که به خاطر کرونا و آموزش از راه دور بیشتر از هر زمانی به لپ‌تاپ نیاز دارند، تحت فشار گذاشته است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شرایط اقتصادی کاری کرده که خرید لپ‌تاپ به خصوص برای دانشجویان به راحتی گذشته نباشد و این مساله بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان را در شرایطی که به خاطر کرونا و آموزش از راه دور بیشتر از هر زمانی به لپ‌تاپ نیاز دارند، تحت فشار گذاشته است. هر چند دیگر با بودجه محدود نمی‌توانیم به سیستمی با قدرتمندترین پردازنده اینتل و حافظه چند صد گیگابایتی SSD فکر کنیم اما می‌توان سیستم‌هایی پیدا کرد که توان اجرای برنامه‌ها و حتی بعضی بازی‌های با کیفیت را داشته باشند.

راهنمای خرید ۶لپ تاپ با قیمت دانشجویی +جزئیات

با افزایش قیمت لپ تاپ ها در سال های اخیر، پیدا کردن بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان در سال 1400 که کانفیگ مناسبی داشته باشد یک امر بسیار دشوار است، اما امکان پذیر است. با تحقیق و جستجو های زیاد بهترین لپ تاپ های زیر 20 میلیون تومان را که کاربران نیز از آنها رضایت بیشتری داشته اند، برای شما گلچین کردیم.

در ادامه مطلب به معرفی بهترین مدل‌ها از لپ تاپ با قیمت دانشجویی پرداخته‌ ایم که در میان مدل‌های اقتصادی از بالاترین قدرت پردازش، میزان حافظه و کیفیت نمایشگر برخوردار بوده و توسط برندهایی معتبر تولید شده‌اند.

(1 ایسوس VivoBook R521JA

راهنمای خرید لپ تاپ با قیمت بین 15تا20میلیون

لپ‌تاپ R521JA-BQ083 از محصولات سری «VivoBook» شرکت «ایسوس» محسوب می‌شود که با طراحی زیبا روانه بازار شده است. بدنه‌ی شیک R521JA به‌گونه‌ای طراحی شده که لپ‌تاپی رده‌بالا را نوید می‌دهد. این بدنه 22.9 میلی‌متر ضخامت و 1.9 کیلوگرم وزن دارد و برای جابه‌جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی این محصول دارای وضوح تصویر FullHD است. وجود بلندگوهای قوی ایسوس هم کاربری این لپ‌تاپ را به‌عنوان یک محصول مالتی‌مدیا تقویت می‌کند. پورت‌های متعدد و متنوعی روی لبه‌های این مدل از ایسوس دیده می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان انواع ابزارهای جانبی را بدون نیاز به هیچ مبدلی به این لپ‌تاپ متصل و از آن‌ها استفاده کرد. ایسوس در کنار این امکانات متعدد، از سخت‌افزارهای خوبی هم در این محصول استفاده کرده است.

2) ایسر Aspire 3 A315-57G-57DB

راهنمای خرید لپ تاپ با قیمت بین 15تا20میلیون

شرکت «ایسر» یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید لپ‌تاپ است که طیف وسیع محصولاتش براساس نیاز مشتری ساخته شده و این یکی از ویژگی‌هایی است که باعث شده این شرکت در ایران طرفداران زیادی داشته باشد. لپ‌تاپ مدل Aspire 3 A315-57G-57DB یکی از مدل‌های زیبا، ظریف و بسیار باکیفیت است. پردازنده‌ی مرکزی i5 اینتل با مدل 1035G1 محاسبات را برعهده دارد. هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و 1 ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع‌ HDD برای ذخیره و نقل‌و‌انتقال اطلاعات استفاده می‌شود و مناسب به‌نظر می‌رسد. پردازش‌های گرافیکی این لپ‌تاپ توسط پردازنده شرکت انویدیا مدل Geforce MX330 انجام می‌شود که و برای کارهای گرافیکی و بازی‌های معمول می‌توانید روی آن حساب کنید. صفحه‌ نمایش این محصول 15.6 اینچی با دقت‌ FHD است و روکش ماتش هنگام کار در محیط‌های باز و تابش مستقیم نور آفتاب ممکن است . این دستگاه از لپ‌تاپ‌های نسبتا باریک ایسر است؛ همین مسئله حذف درایو نوری را توجیه می‌کند. پورت‌ها هم کامل نیستند؛ اما وجود پورت‌ HDMI، پورت‌ USB 3.0‌ و USB 2.0 می‌تواند نیاز شما را برطرف کند؛ ولی برای استفاده از پورت‌های بیشتر می‌توانید از یک هاب استفاده کنید. مشخصات سخت‌افزاری، این دستگاه را در رده‌ی کاربری مهندسی قرار می‌دهد و باتری آن که از نوع لیتیوم‌پلیمر است و برای کارهای روزمره بسیار خوب به نظر می‌رسد و تا 6 ساعت شارژدهی دستگاه را تامین می‌کند.

3) لنوو مدل Ideapad F – 3

راهنمای خرید لپ تاپ با قیمت بین 15تا20میلیون

شرکت‌‌های بزرگ تولید کننده لپ‌‌تاپ با رقابت سختی که در طراحی سری محصولات حرفه‌‌ای مخصوص بازی دارند، از این فرصت برای قدرت‌‌نمایی استفاده می‌‌کنند. به همین دلیل معمولا تمام لپ‌‌تاپ‌‌هایی با کانفیگ‌های خوب و مجهز به سخت‌افزارهای به‌‌روز و قوی، صفحه‌‌نمایش باکیفیت و امکانات متعدد هستند. این سری از لپ‌‌تاپ‌‌های شرکت «لنوو» هم همین خصوصیات را داشته و ارزش خرید زیادی دارند. سری Ideapad لنوو با سی پی یو قدرتمند نسل دهم و گرافیک MX330 با 4 گیگابایت را دارد. Ideapad 3 - F می‌تواند یک انتخاب خوب هم برای مصارف صنعتی هم باشد.

4) اچ پی DA2189NIA

راهنمای خرید لپ تاپ با قیمت بین 15تا20میلیون

شرکت اچ پی به منظور ایجاد تنوع هرچه بیشتر در محصولات خود، سری لپ‌تاپ‌های DA2189NIA را روانه بازار کرد. این لپ‌تاپ‌ها شباهت بسیار زیادی به سری 255G7 دارند و تنها تفاوت موجود بین این دو مدل در پردازنده مرکزی و پردازشگر گرافیکی آن‌هاست. طراحی بدنه و صفحه‌ی نمایش، این دو مدل کاملا ب هم یکسان هستند. این مدل از DA2189NIA مجهز به پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای INTEL Core i5 10210U و پردازشگر گرافیکی 4GB MX130 در کنار 8 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی است. با توجه به طراحی و مجموعه سخت‌افزاری، کاملا مشخص است که این محصول برای کاربری عمومی و انجام امور نیمه حرفه ای طراحی شده است. یکی از نکات مثبت درباره این محصول که در سری 255G7 هم وجود دارد، مات بودن روکش صفحه‌ی نمایش 15.6 اینچی آن است. با اینکه این صفحه‌ی نمایش پنل TN و کیفیت معمولی HD دارد، اما روکش مات آن خصوصیتی است که اغلب در لپ‌تاپ‌های این رده به چشم نمی‌خورد. پورت‌های ورودی و خروجی متنوع و کیفیت خوب و قابل قبول بدنه، کیبورد و تاچ‌پد هم از دیگر ویژگی‌های این دستگاه به‌شمار می‌روند. هرچند که محدود بودن پورت LAN به سرعت 10/100/1000 و اتصال نه‌چندان قدرتمند WiFi از معایب این مدل محسوب می‌شوند. در مجموع اگر به یک لپ‌تاپ خوش‌ساخت و برای انجام کارهای سبک روزمره خود نیاز دارید و مات بودن صفحه‌ی نمایش هم از اهمیت بالایی برای شما برخوردار است، HP DA2189NIA می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

(5 لنوو Ideapad L340-R8

راهنمای خرید لپ تاپ با قیمت بین 15تا20میلیون

لپ تاپ لنوو idepad l340 که با استفاده از پردازنده پیشرفته AMD Ryzen 7 3700U و پردازنده گرافیکی AMD Radeon Vega 10 طراحی شده است یک نوت بوک 15 اینچی با طراحی زیبا و اتصالات مناسب است. صفحه نمایش HD تمام عرض را برای مشاهده محتوا با وضوح بالا و لذت بردن از یک تصویر کاملا واضح ارائه می‌دهد. فناوری پیشرفته Dolby Audio 40 در این محصول تعبیه شده است که با آن صدایی کاملا واضح و قدرتمند را تجربه خواهید کرد. اتصالات این مدل به این گونه است که دو پورت USB 3.1، یک پورت USB Type-C یک خروجی HDMI، شبکه بی سیم WiFi و بلوتوث 4.2 وجود دارد اما فاقد کارت خوان و DVD RW است. همچنین این لپ تاپ به صورت استاندارد دارای TrueBlock Privacy Shutter، سوئیچی که شما می توانید وبکم خود را از نظر جسمی ببندید و زندگی شخصی خود را خصوصی نگه دارید. باتری Ideapad L340 حداکثر 8.5 ساعت کار می‌کند و با استفاده از شارژ سریع در کمتر از یک ساعت 80 درصد شارژ می‌شود.

(6 لنوو  3- 15IML05

راهنمای خرید لپ تاپ با قیمت بین 15تا20میلیون

لپ تاپ Ideapad L3 15IML05 جزء سری های میان رده شرکت لنوو قرار دارد و در حال حاضر جدیدترین لپ تاپ 15 اینچ سری Ideapad این شرکت در بازار کشور محسوب می شود که در سال 2020 رونمایی گردید. این لپ تاپ با تلفیقی از دو مدل L340 و S540 طراحی گردیده و با سخت افزار مناسب و وزن سبک، مناسب امور روزمره، خانگی،گرافیکی نرمال، اداری و مهندسی با پردازش رو به بالا می باشد. ضخامت این دستگاه کمتر از 23mm و وزن دستگاه 2.2Kg می باشد که اعدادی متوسط برای یک لپ تاپ 15 اینچی میان رده محسوب می شوند و ازاین حیث گزینه نسبتا مناسبی برای کسانی که حمل و نقل زیادی با دستگاه خود دارند، می باشد.

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top