تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/07/07 - 14:29
کد خبر: 409351

جبلی سازمان صدا و سیما را متحول خواهد کرد

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما گفت: رئیس جدید رسانه ملی با دید بین المللی و مردمی خود، می تواند سازمان صدا و سیما را متحول کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ سجاد فخرایی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما با اشاره به انتصاب  پیمان جبلّی به عنوان رئیس جدید سازمان صدا و سیما از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: به نظر ما دکتر پیمان جبلی با دید بین المللی و مردمی خود، سازمان صدا و سیما را متحول خواهد کرد.

وی ادامه داد: شخصیت رئیس جدید رسانه ملی شخصیتی آکادمیک بوده و در دوران دانشگاهی خود ارتباط خوبی با دانشجویان داشت. ایشان دارای سوابق بین المللی و دیپلماتیک است و چندین سال هم مسئولیت سفارت ایران در تونس را بر عهده گرفت، به همین علت دیدگاهی بین المللی و بینشی عمیق نسبت به جهان اسلام و صدور انقلاب داشته و می تواند با این نگاه باعث تحول در صدا و سیما و تهاجمی شدن قرارگاه مقدم فعال جنگ نرم که مد نظر امام خامنه ای است، باشد.

وی تصریح کرد: دکتر جبلی از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس بوده و از جوانی روحیه مبارزه، شهادت طلبی و جهادی داشتند و الحمدلله این روحیه را تا کنون هم حفظ کردند، این روحیه می تواند باعث تحول و اعتلای رسانه ملی شود.

فخرایی با اشاره به تحصیلات رئیس جدید رسانه ملی گفت: تحصیلات مرتبط با فضای رسانه به آقای جبلی در حوزه تحولی و برنامه ریزی عملیاتی در سازمان صدا و سیما و ارتباط ایشان در دانشگاه ها با اساتید علمی و دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشگاه صدا و سیما که دانشگاه اصلی رسانه در کشور است، به تصمیمات خردمندانه و تخصصی وی کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ارتباط ایشان در جایگاه مسئولیت های مختلف در سازمان صدا و سیما و به ویژه عضویت آقای جبلی در هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما وجه مردمی ایشان را تقویت کرده و ارتباط خوبی با جوانان دارند. دکتر جبلی در زمان تحریم، معاون برون مرزی صدا و سیما در قسمت تهاجمی قرارگاه مقدم فعال جنگ نرم مسئولیت داشته و از طرف دیگر کارشکنی ها در دولت دوازدهم با وجود تحریم ها، فشار ها و عدم پشتیبانی مناسب از طرف داخل مدیریت قابل قبولی در معاونت برون مرزی از خود نشان داد.

فخرایی تاکید کرد: با توجه به مسئولیت خطیر ریاست سازمان، دانشجویان انقلابی دانشگاه صدا و سیما و عموم مردم از ایشان مطالباتی دارند. صدا وسیما باید مجموعه ای مردمی و در بحث قرارگاه مقدم جنگ نرم تهاجمی بوده و تولیدات پویا، جریان ساز، مردمی و اثر گذار باشد. انشالله در دوران دکتر جبلی خواهان تحول جدی در ساختار و چیدمان و تشکیلات سازمان صدا و سیما و همچنین راهبرد های عملیاتی در این سازمان باشیم.

وی با بیان اینکه ساختار صداو سیما باید چابک و عملیاتی شود، گفت: انتظار داریم مقوله جوان گرایی که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند در دستور کار قرار گیرد و به جوانان متعهد و انقلابی دانشگاه و سازمان صداوسیما میدان داده شود.

این فعال دانشجویی یادآور شد: سازمان صدا و سیما ماموریت خطیر  «هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» به مثابه دانشگاه عمومی، با تکیه بر فعالیت ها و برنامه‌های حرفه ای پیشرفته و عمیق رسانه‌ای، وظیفه گسترش دین و اخلاق و امید و آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در میان آحاد ملّت را بر عهده دارد.

وی گفت: مسئولیت تاریخی رسانه ملّی در مقطع کنونی، حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب ایران اسلامی است. «عزم ملّی و ابتهاج معنوی و نشاط انقلابی» آحاد جامعه در مسیر اهداف بلند نظام اسلامی، در گرو آگاهی و معرفت عمیق و گسترده‌ی عمومی و نیازمند پیوند با سرچشمه‌های تولید فکر ناب دینی و خیل دلبستگان فرهیخته و پرانگیزه‌ی انقلاب اسلامی است.

فخرایی تصریح کرد: سازمان صدا و سیما همچنین به عنوان موتور محرک و مشوق پیشرفت کشور، وظیفه پشتیبانی رسانه‌ای همه‌جانبه و مبتکرانه در امر بسیج عمومی ملّت و نیز کمک به مدیریت‌های اجرایی در جهت تأمین اهداف و اجرای سیاست‌های کلان نظام و تحقق سند چشم‌انداز کشور را بر دوش دارد. روند کلی صدا و سیما جمهوری اسلامی، سوق دهنده مخاطبان خود به سمت تحکیم بنیان خانواده نیست؛ لذا بازنگری جدی در برنامه‌های صدا و سیما امری بسیار ضروری است.

وی افزود: عدم عبور از خط قرمز های اخلاقی و حفظ عدالت اجتماعی در نمایش ندادن خانه های اشرافی و سبک زندگی مملو از تجملات از موارد مهم قابل پیگیری است. هنرمندان، نویسندگان، گویندگان، مجریان، کارگردانان، هنرپیشگان و همه و همه، باید دست به دست هم بدهند تا مفاهیم اسلامیِ ارزشمند و درخشنده را در صورت برنامه‌های هنری بسازند تا مردم از آن‌ها تعلیم بگیرند.

فخرایی با بیان اینکه مراد ما از تعلیم در صدا و سیما، سخنرانی و میزگرد و تدریس صرف نیست، اظهار داشت: صدا و سیما باید انواع و اقسام روش‌های هنری را در برنامه‌های هنری، فیلم‌ها و نمایش ها برای تفهیم و توضیح مفاهیم و ارزش‌های اسلامی به‌کار گیرد و اگر غیر از این باشد، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، صدا و سیمای اسلامی نیست.

وی گفت: انتظار می رود صدا و سیما در حوزه اخبار و اطلاع رسانی هم پویا باشد و همچنین از تجارب و مشورت های جوانان و افراد انقلابی که عقبه سازمان صدا و سیما بوده اند و تجارب قابل توجهی داشتند (مانند ریاست قبلی سازمان) استفاده شود.

فخرایی در پایان گفت: ان شا الله جهت تحول و اعتلای سازمان صدا و سیما برنامه ای عملیاتی تدوین و با سرعت زیاد اجرایی شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top