تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/07/08 - 12:24
کد خبر: 409466

رونمایی از نشریه علمی پژوهشی دانشجویی کیمیاگران در دانشگاه آزاد شیراز

در مراسم رونمایی این نشریه علمی و دانشجویی که در حاشیه نشست هم اندیشی دبیران انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد. (دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و استان فارس) ضمن تقدیر از رئیس و اعضای انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی واحد شیراز نشریه کیمیاگران را به عنوان یک نشریه علمی دانشجویی موفق و پیشرو در عرصه علم شیمی دانست و به عنوان یک نشریه الگو برای سایر نشریات دانشجویی این واحد دانشگاهی معرفی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آرش جوابی، رئیس هیئت مدیره و دبیر کل انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، از رونمایی نشریه علمی پژوهشی انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی این واحد دانشگاهی تحت عنوان کیمیاگران با حضور ویژه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و با حضور جمع کثیری از دبیران انجمن های علمی و دانشجویی این واحد دانشگاهی خبر داد.

در مراسم رونمایی این نشریه علمی و دانشجویی که در حاشیه نشست هم اندیشی دبیران انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد.  (دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و استان فارس) ضمن تقدیر از رئیس و اعضای انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی واحد شیراز نشریه کیمیاگران را به عنوان یک نشریه علمی دانشجویی موفق و پیشرو در عرصه علم شیمی دانست و به عنوان یک نشریه الگو برای سایر نشریات دانشجویی این واحد دانشگاهی معرفی کرد.

کاوه پیشقدم عنوان کرد نشریات دانشجویی باید در محیط دانشگاه با بهره گیری از توان دانشجویان و متخصصان علمی و پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی سیاسی و غیره در محیط دانشگاه و جامعه اثر گذار باشند.

دکتر سید امیر شمس نیا (رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان )این واحد دانشگاهی از حمایت مالی ویژه از نشریات دانشجویی سخن گفت در ادامه دکتر شمس نیا ضمن تقدیر از تلاش های ارزنده اعضای هیات علمی و دانشجویان  گروه شیمی کاربردی به ویژه تلاش های موثر و سازنده مهندس آرش جوابی رئیس این انجمن علمی دانشجویی  به عنوان  برترین انجمن علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور  همچنین از تشکیل کارگروه تخصصی جهت راه اندازی سایر نشریات دانشجویی در سایر رشته های تحصیلی مختلف با مشارکت دانشجویان خبر داد.

آرش جوابی (رئیس هیئت مدیره و دبیر کل انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی  دانشگاه آزاد اسلامی شیراز) نیز که به عنوان بنیانگذار و موسس و مدیر مسئول و سر دبیر نشریه علمی پژوهشی دانشجویی کیمیاگران در این مراسم حضور داشت ضمن تقدیر از همکاری و تلاش دانشجویان انجمن علمی شیمی کاربردی و همکاری مجدانه اعضای هیات علمی گروه شیمی کاربردی این واحد دانشگاهی  و حمایت ویژه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز عنوان کرد که نشریه علمی دانشجویی کیمیاگران اولین نشریه علمی پژوهشی در عرصه علم شیمی در این واحد دانشگاهی  می باشد که به همت انجمن علمی شیمی کاربردی  تاسیس  به صورت چاپی و الکترونیکی و مجازی به صورت ملی در بخش های مختلف عمومی و تخصصی برای دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور با بهره گیری از خبرگزاری های رسمی کشور و با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان منتشر میشود.

آرش جوابی که خود ریاست شورای مرکزی این نشریه علمی را نیز بر عهده دارد  در ادامه به تشریح خط مشی و ساختار علمی پژوهشی این نشریه دانشجویی پرداخت. جوابی بیان کرد: نشریات دانشجویی باید با بهره گیری از توان بالای تخصصی اعضای هیات علمی و با همکاری و تلاش مستقیم دانشجویان به توانند به معرفی گستره وسیعی از علوم مختلف دانشگاهی و کاربرد آن در زندگی به ویژه در حوزه کارآفرینی و صنعت و اشتغال که اساسی ترین و یکی از عمده ترین مشکلات حال حاضر کشور می  باشد فراهم کنند و در اختیار خوانندگان نشریات که عمدتا دانشجویان هستند قرار دهند.

جوابی بیان کرد: نشریه علمی دانشجویی کیمیاگران در نظر دارد همواره به معرفی جدیدترین دستاوردهای علمی پژوهشی در حوزه علم" شیمی بپردازد و با معرفی شاخه های مختلف و متنوع و نوین در عرصه ملی و بین المللی علم شیمی' به دانشجویان به ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی ضمن افزایش اطلاعات علمی و تخصصی و ایجاد انگیزه و علاقه و تقویت روحیه و بنیه علمی و عملی دانشجویان گام موثری در جهت هدایت و توانمندسازی دانشجویان مستعد  در عرصه فعالیت های پژوهشی با محوریت تولید علم  کارآفرینی اشتغال و توسعه صنعتی و اقتصادی بر دارد.

جوابی همچنین افزود: برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی نیز بخش ویژه جهت چاپ مقالات" علمی تخصصی در حوزه شیمی در نظر گرفته ایم.

آرش جوابی که موفق به کسب مقام اول انجمن های علمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور در هفتمین جشنواره ملی فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی گردیده یاد آور شد که محیط دانشگاه باید پویایی و تحرک بیشتری نسبت به  گذشته داشته باشد که از این رو نیازمند تمرین کار , و فعالیت جمعی دانشجویی در عرصه علمی و پژوهشی و فرهنگی اجتماعی و غیره. ..هستیم که این فعالیت ها به عنوان یک رکن اساسی در نشریات دانشجویی و انجمن های علمی تبلور خاصی  کرده است .

جوابی همچنین یادآور شد برای محیا شدن این عرصه نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان مربوطه در دانشگاه ها و سایر متولیان عرصه علم و پژوهش در کشور هستیم.,

جوابی در پایان از حضور پر رنگ نشریه علمی پژوهشی, دانشجویی کیمیاگران" در جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه" آزاد اسلامی کل کشور تحت عنوان جشنواره قلم خبر داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top