تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/07/08 - 15:11
کد خبر: 409476

چرا نهال گردو خشک می‌شود؟ ۵ فاکتور مهم در باردهی نهال گردو

نهال گردو; یکی از بهترین ارقام برای کاشت می باشد که سرمایه گذاری بر روی آن می تواند سود بالایی را به همراه داشته باشد چرا که گردو یکی از پرفروش ترین خشکبارها بوده و سالانه استقبال زیادی را به همراه دارد اما بایستی به یکسری فاکتورهای مهم برای رسیدن به محصولات با کیفیت و باردهی بالا توجه داشته باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، امروزه داشتن یک باغ بزرگ گردو با کیفیت بالا همانند داشتن یک مغازه طلا فروشی است! احداث باغات گردو سود بالایی داشته و فروش خوبی را در بازار داخلی و خارجی دارد.

با توجه به اهمیت گردو کش اورزان اقدام به خرید نهال گردو کرده  تا بتوانند از این سود بهره مند شوند اما اخیرا سوالات پرتکراری پرسیده می شود که نهال گردویی را که کاشته ام بعد از مدتی خشک می شود چرا؟ قصد داریم به این سوال مهم بپردازیم.

چرا نهال گردو خشک می‌شود؟ ۵ فاکتور مهم در باردهی نهال گردو

جهت اطلاع از لیست انواع نهال گردو می توانید به سایت(www.gerdo.pro) مراجعه کنید.

مهم ترین دلایل خشکی نهال گردو

ارتفاع از سطح دریا

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در عملکرد نهال گردو توجه به ارتفاع از سطح دریا می باشد.در اولین قدم در هنگام خرید نهال گردو بایستی نهال را با توجه به ارتفاعات منطقه خود خریداری نمایید در غیر اینصورت با افت کیفیت و یا کاهش میزان باردهی مواجه خواهید شد.

آبیاری نامناسب

آبیاری در رشد و کیفیت نهال تاثیر بسزایی می گذارد که گاهی به دلیل اهمیت ندادن به این مورد نهال ها خشک می شوند.بهتر است به میزان و زمان آبیاری توجه کنید و از آن غافل نشوید.

بیماری و آفات

یکی از اصلی ترین عوامل در خشک شدن نهال گردو می تواند بیماری فیتوفترایی- کرم سفید ریشه یا بیماری بلایت باشد.آفات موجب می شود تا ریشه نهال قطع شده و در نهایت به خشکی کشیده شوند.

انتخاب نادرست نهال گردو

خرید نهال گردو و انتخاب آن مستلزم دقت و آگاهی می باشد.امروزه در نهالستان ها بیش از 20 نوع نهال گردو بومی و غیر بومی سردسیر و گرمسیر وجود دارد که هر باغداری می تواند با توجه به شرایط اقلیمی و ارتفاع از سطح دریا نهال گردو خود را خریداری نماید .

نهال ها را از نهالستانی معتبر خریداری نمایید طوری که از سلامت آنها اطمینان داشته باشید.مراکز فروش نهال بدشان نمی آید ارقام خورا را بفروشند پس سعی کنید دقت لازم را داشته باشید که ریشه و تنه سالم بوده و بدور از بیماری و آفات باشند.

آفتاب سوختگی

ممکن است آفتاب سوختگی موجب خشک شدن نهال گردو شود.معمولاً به دلیل طولانی شدن هوای گرم، خشکی و باد یا تابش آفتاب شدید اتفاق می افتد که باعث می شود گیاهان با تعرق سریعتر از جذب آب، از ریشه آب خود را از دست بدهند.همچنین شرایطی مانند خاک شنی یا ماسه ای یا شیب های بادی آشکار باعث سوزش می شود.

بهتر است درخت را به طور منظم آبیاری کنید و دربرخی از  ساعات که دما بالا است سایه ایجاد کنید.

نهالستان ها اطلاعات لازم و کافی را از ارقامشان در اختیار مشتریان قرار میدهند; بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید کنید مطالعه لازم جهت خرید نهال گردو را داشته باشید.

معرفی دو نمونه از بهترین ارقام نهال گردو پربار

دو نمونه از بهترین و پربارترین ارقام که فروش بالایی را در میان دیگر نهال ها داشته و کیفیت و میزان باردهی آن مورد رضایت باغداران بوده است را به شما معرفی می کنیم.

چرا نهال گردو خشک می‌شود؟ ۵ فاکتور مهم در باردهی نهال گردو

نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر ;اصالتا از کشور آمریکا بوده  ،دیرگل و زودبازده است که برای ارتفاعات 400 تا 1500 متر از سطح دریا مناسب کاشت می باشد. نسبتا کوتاه قد است و هر درخت بعد از سن بالغ شدن بین 50 تا 70 کیلوگرم بار گردو دارد یعنی در هر هکتار شاهد 6 تن گردو خواهید بود.

مقاومت خوبی به سرما و بیماری داشته و مناسب مناطق سردسیر و معتدل است.

چرا نهال گردو خشک می‌شود؟ ۵ فاکتور مهم در باردهی نهال گردو

نهال گردو فرنور

در مناطق سردسیر همیشه یکی از استرس باغداران قرار گرفتن نهال گردو در معرض سرما و یخ زدگی آن بوده است.نهال گردو فرنور مقاوم به سرما بوده و برای ارتفاعات 1000 تا 3000 متر مناسب کاشت می باشد.اصالتا از کشور فرانسه است.

از سال دوم باردهی را آغاز کرده و تا 6 تن بار گردو مرغوب میدهد.از ویژگی منحصر بفرد این نهال گردو می توان به دیرگل و زودبازده بودن آن و مقاومت بسیار بالا به سرما اشاره کرد.

جمع بندی

یکی از سوالات زیادی که باغداران می پرسند این است که بعد از خرید نهال گردو برخی از آنها خشک می شوند. دلایل متعددی برای این اتفاق وجود دارد که می تواند از خرید نهال گردو نا مناسب تا عدم آبیاری و اهمیت ندادن به ارتفاع از سطح دریا و شرایط اقلیمی باشد.حتی مهم است که نهال گردو خود را از مراکزی معتبر که ارقام سالم ارائه میدهند خریداری نمایید.

نهالستان نوین گردو، به عنوان بزرگترین و معتبرترین مرکز پخش نهال گردو بوده که تنها نمایندگی فعال فروش نهال گردو در سراسر ایران است.تمامی ارقام بدون واسطه و با تضمین قیمت و کیفیت به همراه کارت بهداشت و قرنطینه استانی عرضه شده و دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی است.

شما می توانید جهت خرید نهال گردو و اطلاع از لیست ارقام نهال گردو به سایت (www.gerdo.pro) مراجعه کرده و یا با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

منبع : نهالستان نوین گردو

شماره تماس : 09121243597

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top