تاریخ انتشار: شنبه 1400/07/10 - 18:16
کد خبر: 409655

۱۴ تخت بیمارستانی برتر برای بیماران و سالمندان در منزل

تخت های بیمارستانی ارتوپدی که همانطور از نام آن ها پیداست در جراحی های ارتوپدی مورد استفاده قرار می گیرند. تخت های بیمارستای ارتوپدی ویژگی هایی مشابه با انواع تخت های دیگر بیمارستانی دارند، اما وجود بعضی از ویژگی ها مانند سیستم تصویربرداری با امکاناتی مانند امکان تصویر برداری با اشعه ایکس آن ها را متمایز می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تخت بیمارستانی بر خلاف اسمش دیگر فقط در بیمارستان ها مورد استفاده قرار نمی گیرد. امروزه تخت های بیمارستانی دستخوش تغییرات بسیار زیاد، متنوع و کاربردی شده اند و همچنین کاربرد آن ها فقط مختص به داخل بیمارستان ها نیست. از تخت بیمارستانی امروزه در منازل برای راحتی و رفاه حال بیماران و افراد سالمند استفاده می شود البته تخت های بیمارستانی که در منازل استفاده می شود به گونه ای طراحی شده اند تا بیمار در شرایط راحت تری قرار بگیرد، به سادگی بتواند جابجا شود و غذا دادن به بیمار بدون هیچ سختی انجام شود. همچنین در بعضی از مدل های تخت بیمارستانی که همراه با لگن می باشند، بیماران و افراد سالمندان مشکل دفع خود را به راحتی حل می کنند. علاوه بر تمامی این ویژگی ها تخت های بیمارستانی فضای بهینه ای را ارائه می دهند و مناسب برای بیمارانی می بارشند که در منزل با کمبود فضا مواجه هستند

در ادامه با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی بهترین تخت های بیمارستانی (14 تخت برتر و پرطرفدار) بپردازیم.

تخت بیمارستانی

تخت های بیمارستانی برقی

اگر به دنبال یک تخت بیمارستانی میگردید که بدون هیچ گونه زحمت و دردسری موقعیت و ارتفاع تخت را تنظیم کنید، تخت برقی یا الکتریکی بهترین گزینه برای بیمار و سالمند شما می باشند. در تخت های بیمارستانی برقی از موتورهای الکتریکی برای انجام تمامی حرکات تخت استفاده می شود. با توجه به وجود موتورهای الکتریکی قوی در تخت برقی دیگر نیازی به استفاده از اهرم های دستی برای جابجایی و تغییر موقعیت تخت نیست. از دیگر مزیت های تخت های برقی یا الکتریکی وجود وسایل جانبی متعددی مانند، زیرسری و زیرپایی قابل جداشن، سازگاری با اشعه ایکس، کنترل هایی برای انجام عملیات های احیا قلبی و غیره وجود دارد تا تخت های برقی را مناسب برای استفاده در بخش های مراقبت های ویژه بکند.

تخت های بیمارستانی مکانیکی

تخت های بیمارستانی مکانیکی در گستره زیادی تولید می شوند و می توان آن را با توجه به فاکتور ها و مشخصات مورد نظر افراد به صورت کاملا سفارش تهیه نمود. به طور کلی در بخش های عمومی بیمارستان ها از تخت های مکانیکی استفاده می شود. از ویژگی های خوب تخت های بیمارستانی مکانیکی می توان به وجود رنگ های الکترواستاتیک و عملیات سولفاته نام برد که باعث دوام و مقاومت بیشتر این تخت ها می شود. از دیگر مزیت های تخت های بیمارستای مکانیکی می توان به امکان شستشوی کامل آن ها اشاره کرد.

تخت بیمارستانی ساده

تخت هایی که در مطب ها برای ویزیت بیماران مورد استفاده قرار می گیرند از نوع تخت های بیمارستانی ساده می باشد. در تخت های بیمارستانی ساده از چرخ استفاده نشده است، اما به دلیل اینکه وزن سبکی دارند، جابجا کردن آن ها مشکل نیست. تخت های بیمارستانی ساده در دو نوع ارائه می شوند. نوع اول تخت های دارای یک شکن و نوع دوم تخت های بدون شکن می باشد. تخت های بیمارستانی ساده که از نوع یک شکن باشند به صورت مکانیکی شکن تخت تغییر خواهد کرد. از دیگر ویژگی تخت های بیمارستانی ساده این می باشد که معمولا همراه با رول ملحفه ارائه می شوند.

 

تخت لگن دار

تخت بیمارستانی لگن دار یا لگن خور

بعضی از بیماران و افراد سالمند با مشکلات حرکتی مواجه هستند به راحتی نمی توانند جابجا شوند به همین دلیل مشکلات دفع آن ها با استفاده از لگن های متحرک هم برای آن ها و هم برای افرادی که از آن ها مراقبت می کنند، آزار دهنده می باشد برای همین بیماران و سالمندان از تخت لگن دار یا لگن خور بیمارستانی استفاده می کنند. در مدل های جدیدی از تخت های بیمارستانی که ارائه می شوند، امکان اتصال لگن به این تخت ها وجود دارد. و این کار را برای بسیاری از افراد راحت تر کرده است. پایه ها در تخت های بیمارستانی لگن خور ثابت می باشد و برای دوام بیشتر از رنگ های پودری الکترواستاتیک استفاده شده است. البته در بعضی از مدل های تخت های دارای شکن نیز ارائه می شود. با تمامی تفاسیر تخت های لگن دار مناسب برای استفاده در منازل به خصوص برای افرادی مسن و بیماران با مشکلات حرکتی می باشد.

تخت سه شکن مکانیکی

تخت های سه شکن از نوع ساده ترین تخت های بیمارستانی می باشند. این نوع تخت ها امکان تنظیم ارتفاع و تغیر زاویه پا و سر بیمار را با اهرم های دستی فراهم می کند. به طور کلی این نوع تخت ها مناسب افرادی می باشد که تنظیم ارتفاع تخت مد نظر آن ها نیست و بیشتر می خواهند که زاویه زیر پا و زیر سر را تغییر دهند. شکن هایی که در قسمت های زیر کمر، زیر پا و سر بیمار قرار دارند به راحتی و با استفاده از هندل های دستی که در تخت تعبیه شده اند، به راحتی قابل تغییر و جابجایی می باشند.

تخت سه شکن برقی

تخت های سه شکن برقی مانند تخت های سه شکن دستی می باشند، با این تفاوت که با استفاده از اهرام هایی که از موتورهای الکتریکی تغذیه می شوند، بهره می برند تا به راحتی بتوانند ارتفاع و وضعیت تخت را تنظیم کنند. در تخت های سه شکن برقی از موتورهای الکتریکی قوی و با ولتاژ ایمنی استفاده شده است که در ولتاژ های پایین برق با ایمنی بالا کار می کنند. تغییر وضعیت بیمار در تخت های سه شکن برقی به لطف وجود موتورهای الکتریکی به نرمی و روانی صورت می پذیرد و از هر گونه تکانه های شدید و سریع جلوگیری می کند.

امکان تنظم ارتفاع تخت و وضعیت آن هم می تواند توسط بیمار و هم توسط پرستاران و همراهان بیمار به سادگی انجام شود. همچنین از دیگر مزیت های تخت 3 شکن برقی مناسب بودن آن برای استفاده افراد با وزن بالا نام برد.

تخت بیمارستانی ارتوپدی

تخت های بیمارستانی ارتوپدی که همانطور از نام آن ها پیداست در جراحی های ارتوپدی مورد استفاده قرار می گیرند. تخت های بیمارستای ارتوپدی ویژگی هایی مشابه با انواع تخت های دیگر بیمارستانی دارند، اما وجود بعضی از ویژگی ها مانند سیستم تصویربرداری با امکاناتی مانند امکان تصویر برداری با اشعه ایکس آن ها را متمایز می کند. همچنین وجود دستگاه های الکتریکی با گواهی IP66 که در برابر گرد و خاک و رطوبت در بعضی از مدل های این نوع تخت ها ارائه می شود. از دیگر مزیت های تخت های بیمارستانی ارتوپدی تحمل حداکثر وزن 300 کیلوگرم، رادیولسنت و تنظیم ارتفاع در کوتاه ترین حالت نام برد.

تخت معاینه

تخت معاینه از ساده ترین تخت های بیمارستانی با امکانات پایه ای می باشند که برای معاینه بیمار به صورت تخصصی و عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. امکاناتی که بر روی تخت های معاینه قرار می گیرد شامل یک پایه، تشک ابری یا پلاستیکی و روکش پلاستیکی تشک می باشد که در نوع خود ساده ترین امکانات استفاده شده برای یک تخت بیمارستانی می باشد. البته امکان افزودن امکانات و آپشن ها با توجه به نیاز و مورد استفاده برای پزشک و بیمار قرار می گیرد. مورد استفاده تخت های معاینه در بیمارستان ها، درمانگاه ها و مطب ها برای معاینه و همچنین تزریقات می باشد. از دیگر موارد استفاده آن می توان به سالن های زیبایی و سالن های اسپا برای انجام ماساژ می باشد.

تخت زایمان و معاینه زنان

تخت زایمان یا ژنیکولوژی

تخت های زایمان یا ژنیکولوژی در اتاق عمل و برای اینکه حالت ها و پوزیشن های یک زایمان طبیعی به بهترین حالت حفظ شود، مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل ساختار مناسب این تخت از آن در طول زایمان و همچنین روزهای اولیه پس از زایمان برای بستری و معاینه مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این نوع تخت ها مشکلاتی که برای انتقال و جابجایی مادر به برانکارد یا تخت زایمان به راحتی رفع می شود. همچنین از دیگر امکانانات این تخت ها این می باشد که از آن ها در مواقع اضطراری می توان به عنوان تخت جراحی یا انتقال بیمار استفاده کرد.

تخت های جراحی

تخت های جراحی برای اینکه مناسب برای انجام عمل های جراحی باشد، یک سطح بلند را فراهم می کنند تا هنگام جراحی، پزشک بر روی بدن بیمار کاملا تسلط داشته باشد. تخت های جراحی از طراحی خاصی بهره برده اند تا از حرکت و ضربه هایی که هنگام جراحی ایجاد می شود، از بدن بیمار محافظت کند. از مهم ترین تخت های جراحی، تخت های ارتوپدی می باشد که علاوه بر اینکه ویژگی های یک تخت عمومی را دارد، شرایط و امکاناتی در آن وجود دارد که باعث کشش اندام بیمار در هنگام جراحی ارتوپدی می شود.

تخت بیمارستانی CPR

وقتی که یک بیمار در یک شرایط خاص قرار می گیرید، پزشکان و پرستاران باید تمام تلاش خود را بگیرند و کارهایی نظیر شوک قبلی و یا تنفس منصوعی تا دوباره آن بیمار به شرایط نرمال و زندگی برگردد. به شرایط خاص و تلاش برای برگرداندن بیمار به زندگی CPR می گویند. در همین زمینه یک سری تخت های تخصصی در بیمارستان ها تحت عنوان تخت های CPR وجود دارد که مخصوصص  احیا بیماران قلبی و ریوی می باشد. تخت های CPR دارای شکن می باشد که به صورت مکانیکی قابلیت تنظیم دارد و به صورت برقی نمی باشد.

همانطور که گفته شد، تنوع بسیار زیادی در تخت های بیمارستانی وجود دارد و با کاربردهای مختلفی ساخته شده است. مشتری و خریدار تخت های CPR اورژانس های بیمارستان ها می باشد. تخت های CPR  به دلیل اینکه در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرد باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، همچنین شکن های این تخت نیز به سرعت بایددر موقعیت مناسب برای انجام احیای قلبی و ریوی قرار بگیرد. از دیگر ویژگی ها و امکاناتی که در تخت های CPR وجود دارد، می تواند به جنس بدنه ABS، کفه اسنخوانی به همراه تشک و همچنین امکان قرار دادن ضربه گیر ها در چهار طرف تخت اشاره کرد.

تخت بیمارستانی اطفال

تخت های بیمارستانی اطفال به صورت تخصصی برای کودکان ساخته شده است. تخت های بیمارستانی اطفال یک شکن در زیر سر دارد که به وسیله هندل مکانیکی و یا به وسیله سیستم الکتریکی تغییر می کند. در تخت های بیمارستانی اطفال از تشک هایی با ضخامت 10 سانتی متر استفاده شده است و همچنین پشتی این تخت ها بر خلاف تخت های بزرگسالان تا 30 درجه قابلیت تغییر دارد. تخت های اطفال در ابعاد 141 در 76 سانتی متر تولید می شود.

تخت های اطفال در حالت های دو و سه شکن با قابلیت تنظیم ارتفاع نیز وجود دارد. البته در بعضی از مدل های این نوع تخت، ارتفاع ثابت نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی ها و امکانات این تخت ها می توان به مواردی مانند استفاده از رنگ الکترواستاتیک در ساختار آن، قابلیت شستشو و ضد عفونی کردن تخت و همچنین امکان جابجایی تخت به وسیله چرخ ها اشاره کرد. از دیگر آپشن های خاص این تخت ها می توان به امکان اتصال به سیستم توزین نام برد.

تخت بیمارستای دیالیز

بیمارانی که با نارسایی کلیه مواجه هستند، باید برای درمان از روش دیالیز استفاده کنند. روش دیالیز در همه بیمارستان ها انجام نمی شود و فقط در بیمارستان هایی که مخصوص بیماری های کلیوی می باشد، انجام می شود. بنابراین تخت های دیالیز مختص استفاده در این بیمارستان ها می باشد. تخت های بیمارستانی دیالیز نیز در کشور عزیزمان تولید می شود و از کیفیت و دوام بسیار بالایی بهره می برند. از دیگر موارد استفاده تخت های دیالیز علاه بر دیالیز، به نمونه گیری و انتقال خون می توان اشاره کرد.

قیمت تخت بیمارستانی

کیان طب سلامت تولید کننده بدون واسطه انواع تخت های بیمارستانی می باشد و شما می توانید با حداقل قیمت این تخت ها را خریداری نمایید. ما به شما تضمین کیفیت و قیمت انواع محصولات تخت های بیمارستانی را می دهیم. کافیست پس از بررسی و انتخاب تخت از محصولات ما در سایت ktsalamat.com ، با شماره های 66978143-021 ، 66979086-021 ، 09123228374  تماس بگیرید. ما صمیمانه منتظر راهنمایی و مشاوره به شما هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
طلای جهانی پس رفت
صداوسیما ادعای هک را رد کرد
واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
فیلم/ روضه شهادت امام صادق حاج محمود کریمی
فیلم/ نماهنگ شهادت امام صادق
فیلم/ مداحی حاج مهدی رسولی در رثای شهادت امام صادق
ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top