تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/07/12 - 11:56
کد خبر: 409846

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا برای کسب و کارها ضروری است؟

بهترین بازاریاب‌های دیجیتال تصویری واضح از چگونگی پشتیبانی هر کمپین دیجیتال مارکتینگ از اهداف اصلی خود دارند و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، می‌توانند از طریق کانال‌های رایگان و پولی که در اختیار دارند از یک کمپین بزرگ‌تر پشتیبانی کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مفهوم بازاریابی دیجیتال و ضرورت آن به قلم علیرضا پیر

امروزه با گسترش اینترنت و فضای مجازی بسیاری از کسب و کارها به این حوزه راه یافته‌اند. بازاریابی در این فضا شکل جدیدی به خود گرفته است. روش‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد که بسته به نوع کسب و کارتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله در مورد مفهوم دیجیتال مارکتینگ، روش‌های آن و اهمیت آن برای کسب و کارهای مختلف صحبت شده است.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا برای کسب و کارها ضروری است؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تبلیغات دیجیتال یا بازاریابی دیجیتال شامل تمام تلاش‌های بازاریابی است که در فضای مجازی و به وسیله اینترنت انجام می‌گیرد. مشاغل از کانال‌های دیجیتال مانند موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر وب سایت‌ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و جذب مشتری جدید استفاده می‌کنند.

بازاریابی دیجیتال با استفاده از تاکتیک‌ها و کانال‌های دیجیتالی متعدد برای ارتباط با مشتریانی که بیشتر اوقات خود را در فضای اینترنت می‌گذرانند تعریف می‌شود. طیف وسیعی از تاکتیک‌ها وجود دارد که زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال قرار می‌گیرند، از خود وب سایت گرفته تا دارایی‌های برند تجاری آنلاین یک کسب و کار، تبلیغات دیجیتال، بازاریابی از طریق ایمیل، بروشورهای آنلاین و موارد دیگر.

بهترین بازاریاب‌های دیجیتال تصویری واضح از چگونگی پشتیبانی هر کمپین دیجیتال مارکتینگ از اهداف اصلی خود دارند و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، می‌توانند از طریق کانال‌های رایگان و پولی که در اختیار دارند از یک کمپین بزرگ‌تر پشتیبانی کنند.

به عنوان مثال یک بازاریاب محتوا وبلاگی دارد که برای معرفی کتاب‌های الکترونیکی تالیف شده است، می‌تواند مجموعه‌ای از پست‌ها را برای وبلاگ را ایجاد کند. بازاریاب رسانه‌های اجتماعی این شرکت نیز از طریق پست‌های مختلف در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، به ارتقا این پست‌های وبلاگ کمک می‌کند. شاید بازاریاب ایمیل یک کمپین ایمیل ایجاد کند تا برای کسانی که کتاب الکترونیکی را دانلود می‌کنند اطلاعات بیشتری در مورد شرکت ارسال کند.

 

نقش بازاریابی دیجیتال برای یک کسب و کار چیست؟

در حالی که ممکن است بازاریابی سنتی در تبلیغات چاپی، ارتباط تلفنی یا بازاریابی فیزیکی وجود داشته باشد، بازاریابی دیجیتال می‌تواند به صورت الکترونیکی و آنلاین مورد استفاده قرار گیرد. این بدان معناست که امکانات بسیار بیشتری برای تبلیغ و بازاریابی برندها از جمله ایمیل، ویدئو، رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو وجود دارد.

در این مرحله، دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار و آگاهی از برند شما حیاتی است. امروزه تقریبا تمام کسب و کارها یک وب سایت در فضای آنلاین دارند، اگر دارای وب سایت نباشند حداقل در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی برای تبلیغ و ارتباط با مشتریان دارند.  واقعیت این است که برای اینکه به عنوان یک مالک کسب و کار بتوانید با سایر رقبا رقابت کنید، باید برخی جنبه‌های تبلیغات دیجیتال را بپذیرید.

از آنجا که بازاریابی دیجیتال گزینه‌ها و استراتژی‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید خلاقیت به خرج داده و انواع مختلفی از روش‌های بازاریابی را با بودجه‌های مختلف آزمایش کنید. با استفاده از تبلیغات دیجیتال، می‌توانید از ابزارهای مختلفی برای تجزیه و تحلیل و نظارت بر موفقیت و بازگشت سرمایه در کمپین‌های خود استفاده کنید. در واقع در این روش‌ها بیشتر از روش‌های سنتی نتیجه تبلیغ خود را تحلیل و بررسی می‌کنید.

 

کانال های دیجیتال مارکتینگ

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بازاریابی محتوا

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی

پرداخت با هر کلیک (PPC)

بازاریابی وابسته

تبلیغات بومی

اتوماسیون بازاریابی

بازاریابی ایمیلی

روابط عمومی آنلاین

بازاریابی ورودی

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند با استفاده از روش‌های مختلف مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه تا به حال داشته‌اید جذب کنید و افراد بیشتری را برای خرید محصولات و دریافت خدمات خود هدف قرار دهید. علاوه بر این، دیجیتال مارکتینگ معمولا از تبلیغات سنتی مقرون به صرفه‌تر است و به شما امکان می‌دهد نتایج تبلیغ خود را به صورت روزمره بررسی کرده و بر اساس صلاحدید پیش بروید.

چند مزیت عمده در بازاریابی دیجیتال وجود دارد:

با استفاده از این روش می‌توانید فقط افرادی را که محصولات شما را خریداری یا از خدمات شما استفاده می‌کنند هدف قرار دهید.

اگر تبلیغاتی را در تلویزیون، در یک مجله یا یک بیلبورد قرار دهید، کنترل محدودی بر روی اینکه چه کسی تبلیغ را می‌بیند، دارید. البته، شما می‌توانید آمارهای خاص جمعیتی از جمله مخاطبان معمول مجله، یا جمعیت یک محله خاص را اندازه گیری کنید، اما هنوز هم کنترل زیادی بر روی آن ندارید. از طرف دیگر، دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می‌دهد مخاطبان کاملاً مشخصی را شناسایی و هدف قرار دهید و پیام‌های بازاریابی شخصی و با بازده بالا را برای آن مخاطبان ارسال کنید.

نسبت به روش‌های سنتی بازاریابی مقرون به صرفه‌تر است

دیجیتال مارکتینگ این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به صورت روزانه کمپین‌ها را ردیابی کنید و در صورت عدم بازگشت سرمایه (ROI) بالا، مبلغی را که در یک کانال خاص خرج می‌کنید کاهش دهید. در مورد اشکال سنتی تبلیغات نمی‌توان این کار را کرد زیرا به عنوان مثال عملکرد بیلبورد شما مهم نیست. این که چه تاثیری بر میزان فروش محصولات یا خدمات شما دارد هزینه آن را پرداخت می‌کنید.

به علاوه، با بازاریابی دیجیتال، شما کنترل کاملی بر محل انتخاب پول خود دارید. شما می‌توانید به جای پرداخت هزینه‌های کمپین‌های PPC، هزینه ساخت نرم افزار طراحی را برای ایجاد محتوای با بازده بالا در اینستاگرام انتخاب کنید. یک استراتژی تبلیغات دیجیتال به شما امکان می‌دهد تا به طور مداوم چرخش داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که مسیر انتخابی باعث هدر رفتن پول شما نمی‌شود.

منبع: رمپ دیجیتال مارکتینگ

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
علیرضا
1400/07/12 - 15:22

بسیار عالی
تورهای مسافرتی آفری
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top