تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/07/15 - 14:17
کد خبر: 410118

بهترین منابع آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰-۱۴۰۱

هر ساله موسسات و مراکز آموزشی متعددی اقدام به برگزاری کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان می کنند اما انتخاب یک موسسه خوب کار آسانی نمی باشد. متاسفانه اکثر موسسات (حتی موسسات مشهور) شرایط خوبی ندارند .

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  هر ساله سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان (سمپاد) برای جذب دانش آموزان تیزهوش و نخبه در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم اقدام به برگزاری آزمون تیزهوشان می کند که با قبولی در این آزمون شما به مدارس تیزهوشان راه پیدا می کنید. در آزمون تیزهوشان ششم و نهم دانش آموزان زیادی از سراسر کشور به رقابت می پردازند تا به مدارس تیزهوشان راه پیدا کنند. امروز قصد داریم نکات مهمی همچون منابع آزمون تیزهوشان، راهکارهای قبولی و موارد از این قبیل را با شما در میان بگذاریم پس اگر شما هم علاقه مند به تحصیل خود یا فرزندانتان در مدارس تیزهوشان هستید، تا انتها با ما همراه باشید.


مدارس تیزهوشان چگونه مدارسی هستند؟

بهترین منابع آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰-۱۴۰۱

بسیاری دانش آموزان به دنبال این هستند که در مدارس تیزهوشان تحصیل کنند. آوازه و شهرت مدارس تیزهوشان، مدت هاست که در سراسر کشور پیچیده است و همین موضوع سبب شده تا دانش آموزان و اولیا بسیاری به این مدارس ترغیب شود. مدارس تیزهوشان از سطح علمی بالایی برخوردار می باشند و همچنین برترین دبیران و کادر آموزشی در مدارس تیزهوشان مشغول به کار هستند. اما این مدارس یکسری ویژگی ها دارند که قبل از ثبت نام باید ببینید آیا با روحیات شما و یا فرزندتان هم خوانی دارد یا نه. متاسفانه موارد متعددی دیده شده است که به اصرار والدین دانش آموز به مدارس تیزهوشان راه یافته است اما پس از گذشت چند ماه دانش آموز دچار افت تحصیلی شدید شده است که ممکن است عواقب خطرناکی در بر داشته باشد.

ویژگی مدارس تیزهوشان چیست؟

در برخی مطالب این ویژگی ها را به عنوان معایب و یا مزایای مدارس تیزهوشان بازگو کرده اند اما با توجه به شرایط هر فرد ممکن است برای شخصی مزیت محسوب شود و برای شخص دیگری عیب، برای همین شما باید شرایط و ویژگی های زیر را با شرایط جسمی و روحی خودتون بسنجید و اگر مناسب تان بود به سراغ مدارس تیزهوشان بروید.

1. سختگیری زیاد

مدارس تیزهوشان به دلیل اینکه می خواهند دانش آموزان همه در یک سطح قرار گیرند و رشد حداکثری داشته باشند، در موارد درسی بسیار سختگیر هستند و دائما از دانش آموزان امتحان گرفته و سوال می پرسند و اگر دانش آموزان نمرات پایینی کسب کنند فورا اولیا را در جریان می گذارند. این مورد برای دانش آموزان درس خوان و پرتلاش می تواند یک مزیت بسیار خوب به حساب آید که کمک می کند دانش آموز به خوبی رشد کند و همیشه آماده باشد. اما ممکن است برای دانش آموزانی که اهل درس خواندن زیاد نیستند، طاقت فرسا باشد و باعث ناامیدی آن ها گردد.

2. ساعت تدریس زیاد

ساعت تدریس در مدارس تیزهوشان به نسبت مدارس معمولی بیشتر می باشد. همان طور که احتمالا می دانید در مدارس تیزهوشان علاوه بر کتاب، سطح بالاتری از کتاب نیز تدریس می شود که این امر نیازمند زمان بیشتری می باشد. در برخی روزها که دانش آموزان کلاس های فوق برنامه دارند ممکن است از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر کلاس داشته باشند! این موضوع تقریبا برای همه دانش آموزان سخت و خسته کننده می باشد اما به مرور به آن عادت می کنند. اگر دانش آموزی در کنار درس و مدرسه به سراغ کلاس های بیرون مثل زبان، فوتبال، بدنسازی، موسیقی و ... می رود، ممکن است در برنامه ریزی دچار مشکل شود.

3. مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان و اولیا

یکی از مزیت های مدارس تیزهوشان، حضور مشاوران با تجربه و کاربلد می باشد که به درستی دانش آموزان را راهنمایی می کنند و آن ها را در مسیر درست موفقیت قرار می دهند. همچنین این مشاوران با اولیا دانش آموزان نیز در ارتباط هستند و موارد مهمی را به آن ها یادآور می شوند. در مدارس معمولی معمولا مشاوران خوبی یافت نمی شود. یک مشاور و برنامه ریز خوب علاوه، علاوه بر نشان داد راه درست، شما را از لحاظ روحی و انگیزشی نیز به شما بسیار کمک خوبی خواهد نمود.

4. ایجاد حس تکبر و خود بزرگ‌بینی در دانش آموزان

یکی از موضوعاتی که برای برخی از دانش آموزان ممکن است رخ دهد و ممکن است خطرناک نیز باشد، دچار شدن به حس تکبر و خود بزرگ‌بینی می باشد. در این مقطع ممکن است برخی دانش آموزان به خود غره شوند و فکر کنند چون در مدرسه تیزهوشان درس می خوانند دیگر لازم نیست خودشان تلاشی انجام دهند که این موضوع بسیار خطرناک است و ممکن است به افت شدید دانش آموز دچار شود.

5. استفاده از کتاب های کمک درسی گوناگون

مدارس تیزهوشان با توجه به اینکه سطح بالاتری از کتاب را کار می کنند، در همان ابتدا از دانش آموزان  می خواهند تست زنی را شروع کنند. معمولا برای اینکار کتاب های گوناگون کمک درسی را برای خرید به دانش آموزان معرفی می کنند. با توجه به شرایط بد اقتصادی و بالا رفتن قیمت کتب آموزشی ممکن است تهیه کتاب های کمک درسی برای برخی خانواده ها دشوار باشد.


منابع آزمون تیزهوشان چیست؟

بهترین منابع آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰-۱۴۰۱

یکی از مهم ترین نکات برای موفقیت در هر آزمونی، اطلاع دقیق از منابع آزمون می باشد. در این قسمت قصد داریم در دو بخش مجزا منابع آزمون تیزهوشان ششم و منابع آزمون تیزهوشان نهم را بررسی نماییم.

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم چیست؟

شاید برایتان عجیب باشد که با توجه به اینکه هدف سازمان سمپاد در مقطع ششم ابتدایی، سنجش هوش و استعداد دانش آموزان می باشد، از این رو هیچ سوال مستقیمی از کتاب و جزوه دانش آموزان مطرح نمی شود! این موضوع سبب سخت قبول شدن در آزمون تیزهوشان ششم می باشد. اما باید بدانید که با توجه به ظرفیت بیشتر قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم و همچنین متقاضیان کمتر، قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به مراتب راحت تر از قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم می باشد.

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم چیست؟

آزمون تیزهوشان در مقطع نهم به دهم شامل دو بخش می باشد. بخش اول، شامل دروس قرآن و معارف، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات می باشد که این بخش به استعداد تحصیلی نیز معروف است. بخش دوم که به هوش و تحلیل استعداد دانش آموزان مربوط می شود، استعداد تحلیلی نام دارد.

آیا خواندن کتاب های کمک درسی برای قبولی در تیزهوشان مفید است؟

کتاب های بسیاری در زمینه تیزهوشان از انتشارات مختلف چاپ شده اند که در بازار موجود هستند و خواندن آن ها بسته به اینکه شما چقدر آمادگی ذهنی داشته باشید، می تواند به شما کمک کند. اما مشکلی که وجود دارد این است که اکثر دانش آموزان صرفا با خودخوانی نمی توانند به تسلط کامل برسند. بهترین راهکار برای این دانش آموزان شرکت در کلاسهای آمادگی آزمون تیزهوشان، در یک موسسه خوب می باشد. در این کلاس ها بهترین منابع آزمون تیزهوشان را در اختیار شما قرار می دهند و شما را گام به گام برای آزمون تیزهوشان آماده می کنند. شما با ثبت نام در کلاس آمادگی تیزهوشان و در کنار آن با تسلط کامل بر روی کتاب های کمک آموزشی تیزهوشان، شانس خود را برای قبولی در امتحان تیزهوشان را بسیار بالا خواهید برد.


بهترین کلاس تیزهوشان کجاست؟

بهترین منابع آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰-۱۴۰۱

هر ساله موسسات و مراکز آموزشی متعددی اقدام به برگزاری کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان می کنند اما انتخاب یک موسسه خوب کار آسانی نمی باشد. متاسفانه اکثر موسسات (حتی موسسات مشهور) شرایط خوبی ندارند و فقط سعی دارند از برند خود استفاده کرده تا دانش آموزان بیشتری را جذب کنند. ما در اینجا با بررسی فاکتورهای مهم در انتخاب یک آموزشگاه خوب برای قبولی در تیزهوشان به یک موسسه رسیدیم که در زیر آن را به شما معرفی نموده ایم.

موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت واقع در خیابان پاسداران تهران در حال حاضر بهترین کلاس آمادگی آزمون تیزهوشان را برگزار می نماید. موسسه موفقیت از دبیران متخصص برای برگزاری کلاس تیزهوشان، استفاده می کند که یکی از نکات قوت این مجموعه می باشد. همچنین دانش آموزان  در این موسسه مشاور دارند که راه و چاه را به آن ها نشان می دهد و دانش آموزان را در مسیر درست موفقیت قرار می دهد. علاوه بر این موارد در موسسه موفقیت هر دو هفته یکبار از دانش آموزان آزمون شبیه ساز گرفته می شود تا با نحوه سوالات آشنا شوند و در موقعیت امتحان قرار گیرند. کلاس های تیزهوشان موسسه موفقیت به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود که علاقه مندان از سراسر کشور می توانند در آن حضور پیدا کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موسسه موفقیت و ثبت نام در کلاس آمادگی تیزهوشان می توانید با تلفن موسسه موفقیت تماس حاصل نمایید. (تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکسن آسترازنکا چه عوارضی دارد؟ +فیلم
نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
پیام جنجالی خواننده مطرح برای نتانیاهو
دعوا در اردوگاه ائتلاف اُمناء/ رزما از لیست اُمناء که شائبه تخلفات مالی داشتند، حمایت نکرد
واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟
چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟
فرمانده کل سپاه پیام داد
آتش بس، اسم رمز شکست اسرائیل در غزه
از اولین انسانی که به آنفلوآنزای پرندگان مبتلا شد چه می‌دانیم؟
صندوق‌های بازنشستگی/ از افزایش نرخ جایگزینی تا بی‌عدالتی در مستمری‌های پرداختی
عصر فناوری‌/ هوش مصنوعی چگونه آینده را تغییر می‌‍‌دهد؟
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top