تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/07/18 - 16:33
کد خبر: 410377

مشاوره حقوقی چیست +وظایف مشاور حقوقی +خدمات مشاور حقوقی نفقه توسط ایداد

با توضیحاتی که داده شد،شما متوجه اهمیت خدمات مشاور حقوقی شده اید و ما در ادامه می خواهیم گروه وکلای ایداد را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در دعاوی حقوقی از گروه وکلای ایداد مشاوره بگیرید و دعاوی حقوقی خود را به بهترین شکل حل کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، امروزه، شما باید در انتخاب و درخواست مشاوره حقوقی آنلاین دقت بالایی داشته باشید تا به مشکل برنخورید. مشاوره حقوقی شما را در برابر حوادث ایمن می کند.

مشاوره حقوقی چیست +وظایف مشاور حقوقی +خدمات مشاور حقوقی نفقه توسط ایداد

تحصیل کنندگان در حوزه حقوق، معمولا وارد یکی از مشاغل وکالت، قضاوت یا سردفتری می شوند.اما برخی از آن ها نیز به شغل مشاوره حقوقی به فعالیت میپردازند.

ما در ادامه این مطلب می خواهیم اطلاعاتی در رابطه با مشاور حقوقی و وظایف این فرد در اختیار شما قرار دهیم؛ امیدواریم که تا انتهای این مطلب ما را همراهی فرمایید.

مشاور حقوقی کیست؟

مشاور حقوقی به فردی گفته می شود که دارای مدرک تحصیلی در رشته حقوق ( همه زیرشاخه ها) الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه و حقوق اسلامی باشد.

مشاور حقوقی معمولا یا به به صورت رسمی در دفاتر و سازمان های مختلف، برای تنظیم امور قراردادها به بهترین شکل فعالیت دارند یا برای کمک به مردم و شهروندان در امور هایی مانند ازدواج، تنظیم قراردادها، ثبت کسب و کارها، دعاوی و ... به مردم مشاوره می دهند تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند و با تصمیم اشتباه،  مشکلی را برای خود به وجود نیاورند.

تمامی مردم باید قبل از تنظیم قراردادها و سایر مشکل های حقوقی، با مشاور حقوقی در ارتباط باشند و مشاوره بگیرند، تا مشاور حقوقی با توجه به اسناد و نکات موجود،  بتواند بهترین تصمیم را بگیرد و مانع هر گونه ضرری در مسائل حقوقی شما شود.

در برخی از شرکت ها و سایر کسب و کارها،زمانی قرارداد امضا می شود که مورد تایید مشاور حقوقی باشد وگرنه قرارداد امضا نمی شود.این موضوع نشان دهنده اهمیت وجود یک مشاور حقوقی می باشد.

برای مثال اگر شرکت های بزرگ در ثبت قرارداد توجه کافی نداشته باشند و قراردادی را بدون در نظر گرفتن عواقب امضا کنند ممکن است با خطرات بزرگی مواجه شوند که جبران ناپذیر باشد.

در نتیجه،  استفاده از مشاور حقوقی با تجربه،  بسیار ضروری و حساس می باشد و وجود این مشاوران حقوقی در مسائل این حوزه، بیش از پیش احساس می شود.

حال که فهمیدیم مشاور حقوقی چیست؛  در ادامه خواهیم گفت که وظایف یک مشاور حقوقی چیست و یک مشاور حقوقی باید چه فعالیت هایی را انجام دهد؟

مشاور حقوقی چه وظایفی را بر عهده دارد؟

یک مشاور حقوقی باید فعالیت هایی را انجام دهد تا شرکت یا فردی که قصد همکاری یا مشاوره با مشاور حقوقی را دارد، دچار خسارت نشود و به بهترین شکل مسائل حقوقی را برطرف کند.

  • نگارش و تنظیم متون قراردادها ( تنظیم بندها و مفاد قرارداد)
  • در اختیار قرار دادن اطلاعاتی مانند ابعاد حقوقی چک و سفته
  • آگاهی بخشی نسبت به شرکت یا فرد نسبت به روند قانونی مزایده و مناقصه و ... 
  • راهنمایی دادن و مشورت دادن به مدیران و کارکنان یک مجموعه
  • کمک به تنظیم قانونی آیین نامه ها و دستورالعمل ها
  • مشاوره و راهنمایی در زمینه حفاظت و نگهداری از مالکیت معنوی
  • کمک به روند قانونی و ثبت صحیح امور

تمام مواردی که در بالا گفته شد از مهم ترین و اصلی ترین وظایف یک مشاور حقوقی می باشد که باید به بهترین شکل انجام دهد، تا فرد یا شرکت مورد نظر خسارت نبیند.

با توضیحات بالا شما متوجه شدید که مشاور حقوقی چیست و چه وظایفی را بر عهده دارد و باید چه فعالیت هایی را برای دفاع از حقوق فرد یا شرکت ها انجام دهد.

ما انواع مختلف مشاور حقوقی داریم که در زمینه های مختلفی به شما مشاوره می دهند و شما را در حوزه های مختلف راهنمایی می کنند.

انواع مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی چیست +وظایف مشاور حقوقی +خدمات مشاور حقوقی نفقه توسط ایداد

شما برای مسائل مختلفی می توانید مشاوره حقوقی بگیرید و از راهنمایی این افراد استفاده کنید تا مشکلتان را به سادگی حل کنید.

1-مشاور حقوقی خانواده

در مشاوره حقوقی خانواده، یک مشاور حقوقی، در مسائلی مانند طلاق و خاتمه روابط زناشویی، مراقبت، دسترسی و تماس با فرزندان،

آدم ربایی و امور مالی، آزار خانگی و سایر امور خانوادگی شما را راهنمایی می کند و به شما مشاوره می دهد. گروه مشاوران حقوقی ایداد در رابطه با نحوه درخواست به دادگاه و نحوه پاسخگویی به آنچه که دادگاه در اختیار شما قرار داده است، شما را راهنمایی می کند و با مشاوره از گروه وکلای ایداد،دیگر سبب ضرر و زیان نمی شوید.

2-مشاور حقوقی ارث

مشاور حقوقی ارث، در مسائلی مانند تقسیم ترکه و مال، انجام مهر و موم و امضا، انتشار آگهی، ارائه مدارک لازم به شورای حل اختلاف، پیگیری جلسات خانوادگی و دادگاه و سایر موارد حقوقی ارث و میراث، شما را راهنمایی می کند.

3-مشاور حقوق تجاری

مشاوره حقوق تجاری شامل،تاسیس شرکت ها،انحلال شرکت ها، مشاوره حقوق تجاری دعاوی، معاملات تجاری و ورشکستگی می باشد.

مواردی که در بالا گفته شد از انواع مشاوره حقوقی هستند اما یکی از مهم ترین مشاوره های حقوقی،خدمات مشاوره حقوقی نفقه می باشد.

امروزه نفقه نقش اساسی در زندگی های زوجین دارد و باید این قانون را با توجه به مفاد، رعایت کرد.

در رابطه با خدمات مشاور حقوقی نفقه، اول شما باید بدانید که نفقه چیست و شامل چه کسانی می شود؟

نفقه چیست؟

مشاوره حقوقی چیست +وظایف مشاور حقوقی +خدمات مشاور حقوقی نفقه توسط ایداد

در ماده 1107 قانون مدنی،نفقه این گونه عنوان شده است که تمامی نیازهای متعارف زن از جمله،مسکن، لباس، غذا، اثاثیه منزل و هزینه های درمان باید تهیه شود و شامل نفقه می شود.

اصول کلی نفقه این است که تمام حق و حقوق زن که شامل نیازهای معمولی و متناسب با شخصیت زن می باشد،باید فراهم شود.

با توجه به پیچیده بودن و سخت بودن مباحث نفقه، شما باید قبل از هر اقدامی، با مشاوره حقوقی یا وکیل خانواده،مشورت یا مشاوره کنید تا به سادگی بتوانید، دعاوی مختلف حقوقی خانواده و نفقه را در دادگاه ثابت کنید.

 

خدمات مشاور حقوقی نفقه

در صورتی که زوجه از تمکین خودداری و جلوگیری کند،مستحق و لایق دریافت نفقه نمی باشد.

در صورتی که زوجه از انجام وظایف مشخص و مناسب خودداری کند و منزل مشترک زوج را ترک کند، شامل دریافت نفقه نمی باشد و شما با استفاده از خدمات مشاوره حقوقی نفقه به راحتی می توانید با ارائه اسناد و مدارک موجود، از پرداخت نفقه برای زوجه مانع شوید.

یک نکته بسیار مهم در پرداخت نفقه این می باشد که، نفقه فقط متعلق به همسر دائم می باشد و در صورتی که زوج در حالت عقد موقت باشند، دیگر نفقه به زوجه پرداخت نمی شود.

خدمات مشاور حقوقی نفقه می تواند بسیار در زمان طلاق شما، شما را راهنمایی کند و از محکوم شدن شما در دادگاه ها جلوگیری کند.

همان طور که در قبل گفته شد،تمکین زوجه در پرداخت نفقه توسط مرد بسیار مهم می باشد و اگر این گونه نباشد، نفقه به زوجه تعلق نمی گیرد.

زوجه می تواند تا زمانی مهریه به صورت کامل پرداخت نشده است، از انجام وظایف مشخص شده خودداری نماید اما در این صورت نفقه به زوجه تعلق نمی گیرد،

با توضیحاتی که داده شد،شما متوجه اهمیت  خدمات مشاور حقوقی شده اید  و ما در ادامه می خواهیم گروه وکلای ایداد را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در دعاوی حقوقی از گروه وکلای ایداد مشاوره بگیرید و دعاوی حقوقی خود را به بهترین شکل حل کنید.

معرفی گروه وکلای ایداد 

گروه مشاوران حقوقی ایداد با بیش از 6 سال تجربه در زمینه مشاوره حقوقی نفقه و تنظیم شکایت آنلاین نفقه در خدمت شما هستند.

علاوه بر تنظیم شکابت نفقه، شکایت شما ممکن است در هر یک از زمینه‌های حقوقی باشد .ایداد در موارد دیگری هم‌چون نمونه‌های زیر نیز برای تنظیم شکوائیه در کنار شما می باشد.

  • تنظیم شکایت اعاده حیثیت
  • تنظیم شکایت از همسایه
  • تنظیم شکایت به دیوان عدالت اداری
  • تنظیم شکایت برای مزاحمت تلفنی و پیامکی
  • تنظیم شکایت ترک انفاق
  • تنظیم شکایت تصادف
  • تنظیم شکایت خیانت در امانت
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top