تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/08/05 - 08:21
کد خبر: 411983

همه چیز درباره عایق الاستومری

یکی از روش های موجود برای بهره وری انرژی ساختمان ها، کم شدن اتلاف حرارت به وسیله پوسته ساختمان از طریق عایق کاری داخلی یا خارجی دیوارها با عایق الاستومری می باشد. به وسیله ی عایق کاری خارجی دیوار ها، علاوه بر اینکه وضعیت حرارتی ساختمان بهتر می شود، ظاهر بهتری نیز به ساختمان ها می دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، زیاد شدن اثرات مخرب زیست محیطی ناشی از زیاد شدن تولید انرژی، موجب شده است که روز به روز بیشتر به بهره وری انرژی فکر کرد و در راستای آن اقدام کرد. یکی از روش های موجود برای بهره وری انرژی در ساختمان ها، عایق کاری با عایق الاستومری می باشد. می توان با عایق کاری حرارتی دیواره های خارجی ساختمان ها از به هدر رفتن انرژی جلوگیری کرد.

همه چیز درباره عایق الاستومری

چسب عایق الاستومری

چسبی که برای اتصال عایق الاستومری بر روی سطح مورد نظر به کار می رود، دارای فورمولاسیون خاصی می باشد به همین دلیل فقط برای عایق الاستومری مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب مایع عایق الاستومری به منظور اتصال پلیمرها و عایق ها تولید شده و به دلیل مقاومت بالای این چسب ها در برابر حرارت و بخار برای سطوحی که در تماس با هوای آزاد قرار دارند و احتمال نفوذ باران یا برف درون آن ها وجود دارد و همچنین در فضاهایی با دمای بالا گزینه بسیار مناسبی هستند.

از این چسب مخصوص همچنین به منظور نصب، زمان خرید اینترنتی عایق الاستومری بر روی انواع سطح صاف یا خمیده و عایق کاری تاسیسات و کانال هوا و برای اتصال دو لبه عایق استفاده می گردد.

به منظور حصول اطمینان از یک عایق کاری بدون نقص و مطمئن، باید همه درزها و جداره ها به طور کامل چسب کاری شده و سپس متصل گردد تا در نهایت یک عایق کاری درست و بدون خطا داشته باشیم.

همه چیز درباره عایق الاستومری

جنس چسب عایق الاستومری:

 این چسب مخصوص از پلیمرهای لاستیکی و چند پایدارکننده که در حلال ها حل شده اند ساخته شده است.

بد نیست بدانید که ویسکوزیته معیاری است که نشان می دهد مایع( در اینجا چسب) یا گاز در برابر تغییر شکل دارای چه سطحی از مقاومت است .در دمای 23 درجه سانتی گراد، گران روی یا ویسکوزیته چسب عایق الاستومری بین 3000تا 3300 می باشد. بنابراین چسب مایع عایق الاستومری در برابر افزایش دما و یا سرما دارای مقاومت بالایی بوده به همین دلیل برای عایق کاری کانال هوا بهترین انتخاب است.همچنین به منظور عایق کاری لاستیک یا فوم و... نیز از این چسب استفاده می گردد.

چسب عایق الاستومری  مایع ویسکوز یکنواخت و مشکی رنگ است و مدت زمان لازم برای اینکه سطح چسب کاری شده به طور کامل خشک گردد، بین 15 تا 20 دقیقه می باشد.

نکات مهم در استفاده از چسب عایق الاستومری

از نکات مهمی که هنگام استفاده از چسب عایق کاری باید به آن توجه شود این است که سطح مورد نظر کاملا تمیز، بدون هر گونه آلودگی مانند چربی و گرد و خاک و... باشد. همچنین لازم است قبل از استفاده از چسب ابتدا آن را در ظرفی به منظور یکدست شدن هم بزنیم تا هنگام استفاده به شکل یکنواخت روی سطح مورد نظر قرار بگیرد.

پس از آن که محل مورد نظر را به چسب عایق آغشته نمودیم و عایق الاستومری را روی آن قرار دادیم، ایجاد فشار روی نقطه مورد نظر باعث اتصال بهتر آن می گردد و سپس زمانی بین 15تا 20 دقیقه را برای خشک شدن چسب در نظر می گیریم.

لازم به ذکر است که در صورت وجود نا همواری سطح مورد نظر ، بهتر است عمل چسب کاری در دو مرحله  صورت بگیرد تا در نهایت یک عایق کاری بدون نقص و کامل داشته باشیم.

لازم است دمای محیط مورد نظر حداقل 15 درجه سانتی گراد باشد تا شاهد چسبندگی بهتر چسب عایق الاستومری باشیم.

برای نگه داری چسب عایق الاستومری باید توجه کنید که محیط مورد نظر بدون تماس با نور مستقیم باشد و همچنین برای اینکه کیفیت چسب عایق الاستومری حفظ گردد بهتر است که در محیط خشک و خنک و در ظرفی فلزی قرار داده شود.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این چسب  قابل اشتعال و تا حدودی سمی می باشد بنابراین از استعمال دخانیات در مجاورت آن خودداری نمایید و سعی کنید که آن را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

برای اینکه کیفیت و طول عمر چسب افزایش یابد ، بهتر است در مکانی که دارای سیستم تهویه می باشد آن را نگه داری نمایید و درب ظرف نیز در مواقعی که به آن نیازی ندارید کاملا بسته باشد.

در ادامه این مطلب نتایج یک تحقیق درباره افزایش بهره وری انرژی را در ساختمان ها را به همراه آنالیز حرکت نقطه انجماد در سازه دیوار خارجی ساختمان در صورتی که این سطح خارجی عایق کاری شده است را برای شما شرح دادیم؛ پس با ما همراه باشید.

مسائل زیست محیطی موجود در دنیا به تحقیقات عمیقی درباره بهروره انرژی و ذخیره آن، احتیاج دارد. در ساختمان ها به خاطر کم شدن مصرف سوخت های معمول و تولید نشدن گاز های گلخانه ای مخرب،

 از فروش عایق الاستومری برای عایقکاری استفاده می کنند. موسسات اتحادیه اروپا که در خصوص انرژی فعالیتت دارند، به شدت افزایش تولید انرژی های تجدید پذیر و کم شدن گاز های گلخانه ای را توصیه می کنند.

بهتر است بدانید که در اتحادیه اروپا، چهل درصد از کل مصارف انرژی به ساختمان ها مربوط می شود و این ناشی از آلایندگی های تقریبا بالای آنها و نقش آنها در صدمه رساندن به عوامل زیست محیطی را نشان می دهد.

همه چیز درباره عایق الاستومری

اعضای اتحادیه اروپا طبق بسته ی انتشار شده توسط “کمیسیون اروپایی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای” وظیفه دارند تا سال های آینده بهره وری انرژی را بیشتر کنند و تولید گاز های گلخانه ی مخرب را تا 20 درصد کاهش دهند.

بنابراین با این وجود ساختمان ها جزو مواردی هستند که انرژی را به مقدار زیادی مصرف می کنند. یکی از روش های جلوگیری به هدر رفتن انرژی توسط ساختمان ها، عایق کاری با عایق الاستومری می باشد.

مورد اصلی تاثیر گذار بر مصرف انرژی در ساختار مصرفی در ساختمان ها، رفتار حرارتی پوسته های ساختمان می باشد. به همین خاطر، دیوار های عایق شده با عایق الاستومری، این امکان را دارند مصرف انرژی مورد نیاز برای گرمایش و سرمایش ساختمان را کم کنند.

 

روش موثر در کاهش مصرف انرژی

طبق تحقیقات انجام شده بر روی چند ساختمان در رومانی که دارای مصرف انرژی بیش از حد بوده اند و همین طور میزان آسایش در آنها بسیار پایین بود. متوجه شدند که این ساختمان ها از نظر وضعیت حرارتی بسیار ضعیف هستند و باید مباحث صرفه جویی در ممصرف انرژی را رعایت کنند. زیرا این ساختمان ها در دهه های 1950 تا 1990 ساخته شده اند و ساختاری قدیمی و سنتی دارند.

در عصر امروز در رومانی، به دلیل کاهش مصر ف انرژی و کاهش تولید گاز های گلخانه ای متوجه شده اند که ساختتمان ها را باید بهره وری حرارتی کنند و این کار با عایق کاری توسط عاسق الاستومری ممکن است.

طبق تحقیقات انجام شده متوجه شده اند که هر یک واحد در رومانی تقریبا دو برابر یک واحد آپارتمان در دیگر نقاط کشور اروپا انرژی مصرف می کنند که این موضوع می تواند موجب افزایش هزینه ها شود.

یکی از روش های موجود برای بهره وری انرژی ساختمان ها، کم شدن اتلاف حرارت به وسیله پوسته ساختمان از طریق عایق کاری داخلی یا خارجی دیوارها با عایق الاستومری می باشد. به وسیله ی عایق کاری خارجی دیوار ها، علاوه بر اینکه وضعیت حرارتی ساختمان بهتر می شود، ظاهر بهتری نیز به ساختمان ها می دهد.

 از دیگر مزایای عایق کاری با عایق الاستومری در سطح خارجی ساختمان این است که از رطوبت و کپک زدگی جلوگیری می کند  و نیاز به نگهداری و تعمیرات نیز کاهش می یابد.

برای تهیه عایق الاستومری با تماس با ما نمایندگی شرکت عایق پافلکس بگیرید

آدرس: تهران-خواجه عبدالله-کوچه تیسفون پلاک 8

تلفن:

021-77797965

051-36144556

09120298085

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top