تاریخ انتشار: شنبه 1400/08/08 - 10:25
کد خبر: 412163

«خبرنامه دانشجویان ایران» در گزارشی بررسی کرد (بخش اول)؛

ادوار جنبش دانشجویی در دولت و شهرداری جدید چه جایگاهی دارند +اسامی

ادوار جنبش دانشجویی در دولت و شهرداری جدید چه جایگاهی دارند +اسامی

یکی از موضوعات مورد تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب، تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی جوانان و دانشجویان در سطح جامعه بوده و در همین راستا نیاز است تشکل‌های دانشجویی به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشند و آن‌ را جز اولویت‌های اصلی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از موضوعات مورد تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب، تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی جوانان و دانشجویان در سطح جامعه بوده و در همین راستا نیاز است تشکل‌های دانشجویی به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشند و آن‌ را جز اولویت‌های اصلی خود قرار دهند.

در شرایط کنونی و روی کارآمدن دولت مردمی امیدها برای حل مشکلات نیز افزون شده و در این راستا تشکلهای دانشجویی به عنوان حلقه‌های میانی بین مسؤولان و مردم هم در مطالبه گری و هم در تبیین مسائل نقش مهم و جدی ایفا خواهند کرد.

دانشجو، جدای از تشکل‌های دانشجویی ۲ بال و مزیت بزرگ دارد؛ یکی از بال‌های دانشجویان این است که از روحیه جوانی، شور و نشاط، انگیزه، شجاعت و خلاقیت برخوردار هستند و بال دیگر که باعث ایجاد تفاوت با دیگر گروه‌ها می‌شود، اتصال دانشجو به معدن علم است؛ ترکیب این ۲ بال می‌تواند ایفای نقش بسیار زیادی داشته باشد.

شاید اگر دولت‌ها تمرکز ویژه‌ای بر دانشجو و تشکل‌های دانشجویی داشته باشند و بتوانند در برنامه‌ریزی‌های خودشان به تشکل‌های دانشجویی هویت بدهند و حتی اگه جایی تشکل‌های دانشجویی سراغ آن‌ها نرفتند، خودشان به سراغ آن‌ها بروند و برای حل نظام مسائل از آنان دعوت کنند اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

تشکل‌های دانشجویی و قشر دانشجو ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند و می‌توانند در تقویت مبانی دینی، خدمت‌رسانی اجتماعی، خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی کمک کنند؛ همچنین این قشر همیشه در تحقق هویت دینی و ملی کشور ایفای نقش کرده‌اند.

در دولت فعلی  شاهد حضور پر رنگ فعالین سابق دانشجویی در نقش مدیران و مسئولین جوانی هستیم که مطمئنا با پشتکار و سابقه خوبی که دارند میتوانند نقش پر رنگی در پویایی قشر جوان و پیشرفت روزافزون کشور داشته باشند.

در ادامه قصد داریم تعدادی از فعالین سابق دانشجویی که در دولت فعلی مسئولیت دارند را معرفی نماییم:

محمدحسین قائد شرف_ مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان

۱۲ مهر ماه امسال بود که  هاشم داداش پور ، رئیس سازمان امور دانشجویان در حکمی محمدحسین قائدشرف را به سمت مشاور رئیس سازمان امور دانشجویان و همچنین مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب کرد.

در حکم رئیس سازمان امور دانشجویان خطاب به محمدحسین قائدشرف اینچنین آمده است:

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم برای مدت دو سال به سمت مشاور رئیس و مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب می‌ شوید. رجاء واثق دارم که در راستای تحقق اهداف و راهبرد‌های دولت سیزدهم و اهداف، خط‌ مشی‌ ها و برنامه‌ های کلان سازمان، ضمن نظارت بر اجرای وظایف دفاتر زیر نظر رئیس سازمان و هماهنگی معاونت‌ ها و مراکز تابعه سازمان، گام‌ های مؤثر و مفیدی برخواهید داشت. توفیق روزافزون جنابعالی را در انجام شایسته ماموریت محوله و خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

محمدحسین قائدشرف پیش از این دبیری دفتر تحکیم وحدت (اتحادیه انجمن های اسلامی و سازمان‌ های دانشجویی سراسر ایران) را بر عهده داشته است و همچنین وی به عنوان عضو ائتلاف نیروهای انقلاب تصمیم به شرکت در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی را داشت که به نفع جوانان مومن انقلابی از کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف داد.

محسن منصوری- استاندار تهران

در جلسه ای که اوایل مهر ماه با حضور اعضای هیات دولت که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، محسن منصوری استاندار منتخب تهران از هیات وزیران رأی اعتماد گرفت.

منصوری متولد خرداد ۱۳۶۳ در شهرستان ورامین و دارای مدرک کارشناسی مکانیک (گرایش ساخت و تولید) از دانشگاه شهید رجایی تهران و کارشناسی ارشد مدیریتی آموزشی از دانشگاه تهران است.

وی پیش از این عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره بنیاد علوی، مدیرعامل و عضو مؤسس و هیأت مدیره بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، مشاور نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ورامین، مشاور استاندار تهران، معاون حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش و مدیر دفتر همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، بوده است.

 

منصوری همچنین در دوران دانشجویی و فعالیت در جنبش دانشجویی کشور سابقه دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور در کارنامه خود دارد.

علی خطیبی - وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

علی خطیبی در حکمی از سوی محمدعلی زلفی‌ گل ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سمت معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شده است.

لازم به بیان است پیش از این، محمدتقی نظرپور سمت معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را عهده دار بود.

در حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به علی خطیبی اینچنین آمده است:

نظر به مراتب تعهد، تخصص و توانمندی‌ های ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می‌ شوید. انتظار می‌ رود با رعایت مبانی اقتصاد مقاومتی در حفظ بیت‌ المال و اعمال سیاست‌ های موثر در افزایش بهره‌وری، پرهیز از تجمل‌ گرایی با رویکرد فساد ستیزی و عدالت محوری، تقویت نظم و انضباط اداری و مالی، در مسیر تحقق و عملیاتی‌ سازی راهبردهای طرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و برنامه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی، با به کارگیری همه ظرفیت‌ های نظام علم و فناوری کشور، موفق و سربلند باشید. رجای واثق دارم با پیروی از آموزه‌ های اسلامی، مبانی علمی، راهبردهای دولت مردمی در جذب و مصرف بهینه منابع مورد نیاز و تامین معیشت و رفاه خدمتگزارن نظام آموزش عالی کشور نقشی موثر ایفا کنید. توفیق روزافزون جنابعالی را در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

درباره علی خطیبی (متولد سال ۱۳۵۸ شمسی) باید ولی وی فارغ التحصیل مقطع دکتری تخصصی در رشته ی بیوفیزیک در دانشگاه تهران می باشد. وی هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا و همچنین  استادیار گروه بیوتکنولوژی دانشگاه الزهرا است.

او مسئولیت هایی همچون عضویت در هیئت مدیره و مدیر انجمن پژوهشگران فیزیک و نجوم ایران، عضویت در هیئت مدیره شرکت پشم شیشه ایران، عضویت در هیئت مدیره شرکت توسعه ترابر ایرانیان (نور)، مدیرعاملی و عضویت در هیئت مدیره موسسه دانشمند بنیاد مستضعفان، ریاست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی، مدیرکلی فناوری اطلاعات و همچنین عضویت در شورای راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها را عهده دار بوده است.

سیدرضا مرتضوی - استاندار اصفهان

با تصویب هیأت دولت، سیدرضا مرتضوی به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شده است.

وی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان است و قائم مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، فرماندار شهرستان شهرضا، ریاست مرکز توسعه خوشه های صنعتی استان اصفهان، مسئول منطقه ۴ قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور، عضویت در هیات مدیره فولاد کاوه، عضویت در هیات مدیره بنیاد کرامت رضوی و مسئولیت نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان نیز از جمله سوابق استاندار اصفهان است.

مشاور صنعتی و اقتصادی استاندار، عضویت در شورای برنامه ریزی استان، عضویت در ستاد صنایع و معادن استان، عضویت در‌کارگروه اشتغال استان، عضویت در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان، عضویت در کارگروه صنعت و معدن استان و عضویت در کارگروه ستاد سرمایه گذاری استان از دیگر سوابق مرتضوی است.

سیدرضا مرتضوی همچنین در دوران دانشجویی و فعالیت تشکیلاتی سابقه عضویت در جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان را نیز در کارنامه خود دارد.

مجتبی شاهمرادی - شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان با صدور حکمی"مجتبی شاهمرادی" را به سمت معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی اصفهان منصوب کره است.

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان، در متن حکم خود خطاب به مجتبی شاهمرادی آورده است:

«در فصلی نو از حکمروایی شهری و در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب اسلامی نظر به دانش، تعهد و تخصص جنابعالی در حوزه حمل و نقل شهری، به موجب این حکم جنابعالی را به سمت معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب، در جهت گسترش، بهبود کیفیت و هوشمندسازی سیستم‌های حمل و نقل همگانی تلاش نموده و با استفاده از فناوری‌های نوین نسبت به نوسازی این ناوگان همت گمارید.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از تجارب همکاران و با استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان شهری در انجام وظایف آن معاونت موفق و پیروز باشید.»

لازم به ذکر است مجتبی شاهمرادی درخصوص فعالیت های دانشجویی دبیری دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان را در کارنامه خود دارد.

سید محمد رضا حسینی - وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مرداد ماه سال ۹۸ بود که سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان طی حکمی سید محمد رضا حسینی را به عنوان مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات بنیاد مستضعفان منصوب کرد.

سید محمد رضا حسینی پیش از این به عنوان مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) ، مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در امور ویژه ، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، مدیر برنامه ریزی راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و رئیس شورای فرهنگی وزارت رفاه و تامین اجتماعی فعالیت کرده است.

لازم به ذکر است که سید محمد رضا حسینی در دوران دانشجویی فعالیت های تشکیلاتی زیادی در کارنامه خود دارد. وی از ادوار و دبیران اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور نیز می باشد.

علی بیانی - شهرداری تهران

مدیر کل حوزه شهردار تهران، علی بیانی را به عنوان معاون هماهنگی و پشتیبانی دفتر شهردار تهران منصوب کرد. با حکم سجاد محمدعلی‌نژاد، مدیر کل حوزه شهردار تهران، علی بیانی معاون هماهنگی و پشتیبانی دفتر شهردار تهران شد.

مدیر کل حوزه شهردار تهران، علی بیانی را به عنوان معاون هماهنگی و پشتیبانی دفتر شهردار تهران منصوب کرد.  با حکم سجاد محمدعلی‌نژاد، مدیر کل حوزه شهردار تهران، علی بیانی معاون هماهنگی و پشتیبانی دفتر شهردار تهران شد.  وی پیش از این مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکز بوده است.

وی پیش از این مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکز بوده است و در دوران دانشجویی سابقه فعالیت در جنبش دانشجویی و دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت دارد.

گزارش از محمد رمضانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top