تاریخ انتشار: شنبه 1400/08/08 - 11:41
کد خبر: 412212

اولویت معاونت زنان بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دراولین نشست هم اندیشی دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده گفت: توانمندسازی و کارآفرینی خصوصا برای زنان سرپرست خانوار یکی از اولویت های معاونت زنان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، انسیه خزعلی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در اولین نشست هم اندیشی دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده در دولت سیزدهم که با هدف بررسی اولویت ها و مشکلات مربوط به زن و خانواده ضمن تاکید بر همکاری با ستاد ملی زن و خانواده و برگزاری منظم این جلسات، عنوان کرد: در حال برنامه ریزی‌هایی برای بهبود و ارتقاء جایگاه معاونت زنان و خانواده هستیم. همچنین در تلاش هستیم تا بتوانیم زن و خانواده تراز انقلاب اسلامی را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنیم.

اولویت معاونت زنان بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار



وی ادامه داد: یکی از تاکیدات رئیس جمهور در این مدت، توجه به مسائل زن و خانواده، تدوین قوانین و لوایحی بود که بتواند این جایگاه را ارتقاء و آسیب های این حوزه را کم و تا حد امکان از آن جلوگیری کند، همچنین تلاش برای ازدواج جوانان، پیشگیری از طلاق و کنترل آسیب های ناشی از آن، بوده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار کرد: این معاونت تدوین و عملیاتی کردن برنامه هایی در دو حوزه توانمندسازی و کارآفرینی، خصوصاً برای زنان سرپرست خانوار را در اولویت قرار داده است؛ علاوه بر این برنامه‌هایی نیز برای اقشار محروم و کسانی که تمایل دارند به شیوه عزتمندانه ای زندگی خود را اداره کنند، تدارک دیده خواهد شد.

وی افزود: اما برنامه دوم و مهمی که معاونت زنان و خانواده در دستور کار قرار می‌دهد، جلوگیری از آسیب های اجتماعی از جمله؛ طلاق، اعتیاد و بسیاری از مواردی که ریشه در مسائل اقتصادی دارند؛ است.

خزعلی گفت: امیدوار هستیم با برگزاری این نشست ها در مرحله اول در تدوین قوانین حوزه زن و خانواده که از ارکان مهم و زیربنایی است، قدم مثبث برداشته شود. همچنین با همکاری و همفکری، ارائه ایده و نظرات صاحبنظران و فعالان این حوزه، بتوانیم راهکار موثری را دریابیم.

وی بیان کرد: در این جلسه به بحث زنان ورود خواهیم کرد، چراکه مسائل زنان به صورت مستقل نیز باید دیده شود و مشکلات آنان مرتفع گردد و در قدم بعد به بحث خانواده که محور اصلی و تاثیر گذار آن زن است، نیز به طور جدی ورود خواهیم کرد.

خزعلی ادامه داد: بحث آسیب های اجتماعی نیز بسیار مهم است؛ پس تلاش می‌کنیم هر چند هفته یکبار جلساتی با صاحبنظران و اندیشمندان، با دیدگاه ها، گروه ها و جناح های مختلف داشته باشیم تا پیشنهادات خود را در ارائه راهکار مناسب در آسیب ها ارائه نمایند.

وی اذعان کرد: اکنون به صورت جدی به بحث زنان وارد شدیم، چراکه مسائل زنان باید دیده شود و مشکلات آنان نیز مرتفع گردد و در قدم بعد به بحث خانواده که محور اصلی و موثر برای زنان است، به طور جدی ورود خواهیم کرد.

خزعلی ادامه داد: بحث آسیب های اجتماعی نیز بسیار مهم است. پس تلاش می‌کنیم هر چند هفته یکبار جلساتی با صاحبنظران و اندیشمندان، با دیدگاه ها، گروهها و جناح های مختلف داشته باشیم تا پیشنهادات خود به روند ارائه راهکار در زمینه فرهنگی و علمی کمک کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
وزارت بهداشت از مدیران خود خبر دارد؟/ چرا مسئولی برای اتفاقات یک مهمانی غیرقانونی پیام تسلیت صادر می‌کند؟
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top