تاریخ انتشار: شنبه 1400/08/08 - 18:09
کد خبر: 412301

چرا یادگیری سرمایه‌گذاری و آموزش بورس برای دانشجویان اهمیت دارد؟

به همین منظور اقتصاد بیدار آماده است تا با برگزاری دوره‌های یادگیری بورس به‌صورت تخصصی، همه آن چیزی که لازم است درباره بورس بدانید را خدمت شما ارائه دهد. برگزاری این کلاس‌ها توسط مدرسین باسابقه در حوزه بورس با مناسب‌ترین هزینه‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سرمایه‌گذاری از دیرباز اهمیت زیادی داشته است و افرادی که به دانش مالی بی‌توجهی می‌کنند، در بلندمدت سرمایه کمتری از افرادی که به سرمایه‌گذاری و دانش مالی توجه می‌کنند خواهند داشت. این مسئله هم درمورد اقتصادهای سالم و هم درمورد اقتصادهای ناسالم صدق می‌کند و سرمایه گذاری صحیح در شرایط تورمی ایران از اهمیت بسیار زیادتری برخوردار است.

دانشجویان بیش از هر قشر دیگری درگیر علم و پژوهش بوده و کمتر مشغول درآمدزایی هستند. این زمان طلایی فرصت بسیار خوبی برای کسب دانش مالی، آموزش و یادگیری بورس و همچنین ورود به دنیای سرمایه‌گذاری است. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را درمورد این مباحث با شما به اشتراک بگذاریم.

مقایسه بازدهی بازارهای مختلف

بدون شک داشتن یک سرمایه‌گذاری خوب و باهدف برای آینده هرکسی ضروری است چرا که تنها با داشتن یک ایده سرمایه‌گذاری خوب می‌توانید آینده زندگی خود و فرزندانتان را بسازید.

چرا یادگیری سرمایه‌گذاری و آموزش بورس برای دانشجویان اهمیت دارد؟

بازارهای سرمایه‌گذاری مختلفی وجود دارند که هرکدام از آن‌ها شرایط اقتصادی خاص خود را دارند به‌طوری‌که ممکن است در یک‌زمان مشخص، اقتصاد یک بازار پررونق و اقتصادی دیگری رو به نزول باشد. امکان بروز همه این صعود و نزول‌ها در هر نوع سرمایه‌گذاری وجود دارد اما مسئله حائز اهمیت در این میان، مهارت سرمایه گردانی است؛ یعنی جایی که سرمایه‌گذار با بهره گرفتن از علم سرمایه‌گذاری روز دنیا، توان اداره سرمایه خود را داشته باشد.

انتخاب زمان ورود به معامله و خروج از آن، تغییر سرمایه از نوعی به نوع دیگر، تعیین میزان سرمایه کافی و... همگی از مهارت‌هایی هستند که یک سرمایه‌گذار باید به آن‌ها اشراف کامل داشته باشد.

بهترین بازار سرمایه

امروزه بازارهای مالی مانند بازار طلا، مسکن، سپرده بانکی، دلار، سکه و بورس وجود دارد که هرکدام از آن‌ها بر پایه نوسانات خاص خود حرکت می‌کنند. هیچ‌گاه نمی‌توان به طور مطلق مشخص کرد که کدام بازار سرمایه موفق‌تر از دیگری عمل می‌کند اما می‌توان سالانه این‌چنین مقایسه‌هایی رابین این بازارها انجام داد؛ به طور مثال در سال ۹۴ هرکدام از بازارهای سرمایه‌ای مسکن، سپرده بانکی، دلار، سکه و بورس دارای سودی به ترتیب منفی ۲.۹۸، ۲۰، ۶.۰۲، ۷.۹۸ و در نهایت ۲۷.۷۲ درصد بوده‌اند.

همان‌طور که مشخص است، بازار سرمایه بورس با اختلافی شگفت‌انگیز در صدر بازارهای سودده است؛ بر همین اساس می‌توان گفت که یادگیری به‌روز این بازار الخصوص برای دانشجویان می‌تواند آینده کاری بی‌نظیری داشته باشد.

چرا بسیاری از سرمایه‌گذاران بازارهای مالی، بورس را انتخاب می‌کنند؟

وجود افت‌وخیز در هر بازار مالی وجود دارد اما در این میان بازار بورسی به دلایل مختلف طرف‌داران زیادی را به خود جذب کرده است که برخی از این دلایل عبارت‌اند از:

  • اولین مزیتی که برای بازار بورس می‌توانیم نام ببریم این است که ورود به این بازار هیچ نیازی به داشتن جواز کسب، اجاره مکان و یا هزینه‌های آب و برق ندارد؛ به همین دلیل دانشجویانی که در حال تحصیل هستند و سرمایه چندانی برای اجاره‌بهای موقعیت تجاری ندارند، به‌راحتی می‌توانند پا به عرصه معاملات بورسی بگذارند.
  • از دیگر مزایای فعالیت در حوزه بورس، می‌توان به عدم نیاز به رشته تحصیلی خاصی اشاره کرد؛ براین‌اساس بدون توجه به رشته تحصیلی خود می‌توانید به سراغ فراگیری بورس و ورود به این بازار مالی بروید.
  • عدم نیاز به جابه‌جایی از محلی به محل دیگر برای انجام معاملات بورسی را می‌توان دلیل دیگری برای هجوم کاربران به این حوزه سرمایه‌گذاری دانست. در واقع شما تنها با داشتن یک گوشی موبایل و یا سیستم کامپیوتری به همراه اینترنت می‌توانید تمامی معاملات روزمره را دنبال کنید. قطعاً این موضوع برای دانشجویانی که فرصتی برای رفت‌وآمد ندارند، بی‌نظیر خواهد بود!
  • فعالیت در بورس حتی به مدرک تحصیلی هم نیازی ندارد! این بند در واقع شرایط را برای تمام کسانی که بازار سرمایه‌ای بورس علاقه دارند، آسان می‌کند تا در هر جایگاه و مکانی که قرار دارند به‌منظور سرمایه‌گذاری و کسی درآمد بیشتر به این حوزه روی آورند.

اهمیت یادگیری بورس

فراهم بودن شرایط و اجازه ورود برای همه افراد بدون نیاز به مدرک و یا مهارت خاصی، همان‌طور که مفید و کارآمد است، خطراتی را هم به دنبال دارد. چرا که ورود افراد بدون مهارت در این بازار موجب می‌شود تا فعالیت بازار بر پایه معاملات بی‌اساس صورت گیرد که این موضوع خطرناک است!

شرایطی را در نظر بگیرید که رانندگی همه افراد با گواهینامه و بدون گواهینامه در شهر آزاد شود؛ چه اتفاقی می‌افتد؟ قطعاً وجود چنین شرایطی هم برای کسانی که مهارت رانندگی دارند و هم برای کسانی که بدون مهارت هستند خطرناک خواهد بود؛ بنابراین ناآگاهی برخی از افراد تازه‌وارد به دنیای بورس، چیزی جز کسادی بازار را به همراه نخواهد داشت.

به همین منظور اقتصاد بیدار آماده است تا با برگزاری دوره‌های یادگیری بورس به‌صورت تخصصی، همه آن چیزی که لازم است درباره بورس بدانید را خدمت شما ارائه دهد. برگزاری این کلاس‌ها توسط مدرسین باسابقه در حوزه بورس با مناسب‌ترین هزینه‌ها برگزار می‌شود.

موفقیت بورسی‌ها در دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز بیان کردیم، موفقیت در هر بازار سرمایه‌ای نیازمند داشتن علم تخصصی همان بازار است به همین دلیل پیش از شروع سرمایه‌گذاری باید به سراغ یادگیری چون‌وچرایی کار بروید. شاید به این امر واقف باشید که حساسیت معاملات در بازار بورس خیلی بیشتر از سایر بازارها است به همین دلیل معمولاً کسانی که به‌صورت حرفه‌ای در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند، صفر تا صد بازار را رصد می‌کنند؛ همین موضوع باعث می‌شود که تسلط کاملی بر تمامی بازارهای سرمایه‌ای دیگر داشته باشید.

چرا یادگیری سرمایه‌گذاری و آموزش بورس برای دانشجویان اهمیت دارد؟

این شرایط برای کسی که در مسکن و یا دلار فعالیت می‌کنند، این‌چنین نخواهد بود؛ یعنی این افراد تنها در حوزه کاری خود موفق هستند اما در میان حتی شما به‌عنوان دانشجو نیز با یادگیری بورس در کنار تحصیل خود می‌توانید به یک دید کامل نسبت به بازارهای سرمایه‌گذاری دیگر برسید به‌طوری‌که اگر تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال را خوب یاد بگیرید (تحلیل تکنیکال: ویکی پدیا) ، می‌توانید در بسیاری از زمینه‌ها صاحب‌نظر باشید. توانایی پیش‌بینی در این بازارهای سرمایه نویدبخش آینده‌ای روشن برای کسانی است که در حال فراگیری علم سرمایه‌گذاری در بورس هستند.

بورس، برای همیشه با شما همراه خواهد بود

فرض کنید که شما هزینه‌ای را برای خرید یک لوازم‌خانگی، ماشین و یا گوشی موبایل بالاترین مدل در نظر گرفته‌اید؛ آیا برای چند سال بعد سرمایه شما افزایش پیدا می‌کند و یا ثابت می‌مانند؟ به طور طبیعی هر خریدی که در این میان انجام می‌شود در کنار کارایی که دارد، پس از مدتی خراب و یا فرسوده می‌شود و به همین دلیل مجبور خواهید بود که مجدداً سرمایه‌ای را برای تعمیر و یا تعویض آن در نظر بگیرید. در کنار این مسئله شرایطی را تصور کنید که هزینه‌ای را برای یادگیری بورس کنار گذاشته‌اید، در این وضعیت چه آینده‌ای پیش خواهد آمد؟

شما با یادگیری بورس و مهارت‌های معاملاتی در این زمینه قطعاً تا آخر عمر برای خود یک پا کارشناس بورسی خواهید شد! جایی که به‌راحتی می‌توانید تحلیل کنید، معامله انجام دهید و در نهایت به سود برسید. نه‌تنها پرداخت هزینه برای یادگیری سود ضرر به‌حساب نمی‌آید بلکه همین یادگیری اگر به‌درستی به کار گرفته شود، چندین برابر سوددهی می‌کند. اگر به‌عنوان دانشجو به فکر آینده کاری خود هستند، پیشنهاد می‌کنیم که یادگیری بورس برای کسب درآمد را به‌هیچ‌وجه فراموش نکنید‌.

چرا یادگیری سرمایه‌گذاری و آموزش بورس برای دانشجویان اهمیت دارد؟

کلام پایانی

ورود به دنیای پر پیچ‌ و خم بورس نیازمند داشتن علم به‌روز است تا در میان سردرگمی‌های آن سربلند بیرون آیید. به همین منظور اقتصاد بیدار با بهره‌گیری از بهترین و کارآمدترین تکنولوژی‌های عصر جدید درصدد برگزاری دوره‌های یادگیری بورس برآمده است. دانشجویانی که نگران آینده کاری خود هستند با شرکت در این کلاس‌ها می‌توانند گام بزرگی در جهت موفقیت بردارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسین قوی دل
1400/08/27 - 20:58

سلام وقتتون به خیر
من به عنوان یک دانشجو از سال 96 با بورس آشنا شدم. اون موقع واقعا افراد زیادی با این بازار آشنا نبودن.
بورس زندگی من رو خیلی عوض کرد و باعث شد خیلی فنر تر به مسائل نگاه کنم. در کل پیشنهاد میکنم دانشجوها از فرصت استفاده کنن و توی این مسائل حتی به اندازه کم هم که شده اطلاعات داشته باشن.
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top