تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/08/09 - 12:23
کد خبر: 412356

رونق معاملات سکه و زعفران در بورس کالا

در هفته نخست آبان امسال رقابت سکه طلا و زعفران نگین در جدول معاملات گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران ادامه یافت که در پایان بیشترین ارزش معاملات به سکه طلا اختصاص یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، در جریان معاملات هفته منتهی به ۷ آبان ماه در بازار مالی بورس کالای ایران یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۱۱۳ گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۸۱۲ میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال بر پایه دارایی های سکه طلا، زعفران نگین و پوشال، زیره سبز، پسته فندقی و برنج طارم دست به دست شد که رشد ۱۲.۵ درصدی ارزش معاملات نسبت به هفته قبل تر به ثبت رسید.

طی معاملات هفته گذشته سکه طلا با ۵۲۸ هزار گواهی سپرده به ارزش ۶۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به لحاظ ارزش معاملات در جایگاه نخست ایستاد. حجم و ارزش معاملات سکه طلا در معاملات هفته قبل به ترتیب رشد ۱۵.۵ درصدی و ۱۷ درصدی داشته است.

زعفران نگین با یک میلیون و ۲ هزار و ۲۴۴ گواهی سپرده به ارزش ۱۸۵ میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریال جایگاه اول به لحاظ حجم معاملات را از آن خود کرد. این دارایی رشد حدود ۲.۸ درصدی در ارزش را در معاملات هفته قبل به ثبت رساند.

معامله گران ۲۱ هزار و ۴۴۰ گواهی سپرده زعفران پوشال را نیز دست به دست کردند و ارزش ۳ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریالی را برای این دارایی پایه مذکور رقم زدند تا با این آمار معاملاتی، زعفران پوشال، رتبه سوم حجم و ارزش معاملات هفتگی را کسب کند.

در هفته مورد بررسی ۱۷۶۰ گواهی سپرده برنج طارم نیز درحالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر ۷۰۲ میلیون ریال برای آن ثبت شد.

همچنین ۱۰۴۰ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز در حالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر ۲ میلیارد و ۷ میلیون ریال برای آن به ثبت رسید.

دادوستد ۵۲۹ گواهی سپرده زیره سبز نیز در بازار مالی بورس کالای ایران ثبت شده که به ارزشی حدود ۴۳۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

علاوه بر این در هفته قبل ۱۰۰ گواهی سپرده کشمش به ارزش ۵۹ میلیون ریال دست به دست شد.

گفتنی است، پس از راه اندازی معاملات گواهی سپرده زعفران، سکه، برنج، زیره، پسته و کشمش در بورس کالای ایران، این بار قرعه به نام یک محصول صنعتی جذاب افتاده است تا سبد گواهی سپرده کالایی سنگین تر شود؛ از فردا یکشنبه ۹ آبان ماه معاملات گواهی سپرده سیمان نیز راه اندازی می شود تا دسترسی همه مصرف کنندگان به این محصول آسان شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین جزئیات پرداخت حقوق به دانشجویان علوم پایه
جزئیات انتخاب دانشجویان نمونه کشوری از زبان معاون وزیر
اسامی برگزیدگان دانشجویان نمونه کشوری اعلام شد
رشد ۴۳ درصدی صادرات ۲۰ قلم کالای کشاورزی در ۳ ماه
رشد ۴۳ درصدی صادرات ۲۰ قلم کالای کشاورزی در ۳ ماه
نتایج آزمون تبدیل وضعیت کارکنان اداری به قضائی قوه قضائیه اعلام شد
مجتمع فرهنگی و ورزشی امام رضا (ع) به زودی افتتاح می‌شود
صحرایی: نتایج آزمون آموزگاری هفته جاری اعلام می‌شود
ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از جلیلی حمایت کرد
حمایت جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی از سعید جلیلی
صحرایی: دولت شهید رئیسی روزی ۸ مدرسه در کشور ساخت
نیکزاد: رتبه‌بندی معلمان مدیون دولت شهید رئیسی است
خلجی: شهیدرئیسی تا آخر مقابل افزایش قیمت بنزین ایستاد
ویژگی های یک پمپ آب
بایدهای صنعت و معدن در ایران
راهنمای کامل کراتین مو
فلومتر چیست؟
۷۲ نشریه داخلی نمایه بین‌المللی گرفتند
جزئیات آمار کسری بودجه آموزش و پرورش و مطالبات معلمان +فیلم
اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش حقوق معلمان +جزئیات
چالش عجیب پرسپولیس برای سرمربی اسپانیایی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top