تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/08/09 - 13:35
کد خبر: 412377

بایوفت چیست؟ آیا تزریق چربی بدون تورم و کبودی حقیقت دارد؟

درمان چین و چروک‌ها با بایوژل عوارض بسیار کمی دارد و نکته مثبت آن این است که در صورت عدم رضایت از نتایج نیازی به استفاده از تجزیه‌کننده‌ها یا انجام عمل خاصی برای خارج کردن ژل‌ها نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در دنیای امروز زیبایی و جوانی چهره یا اعضای بدن دغدغه افراد بسیاری شده است. به همین دلیل آن‌ها با مشاهده اولین چروک‌های ریز و نشانه‌های پیری به سراغ کلینیک‌های مختلف می‌روند تا از پیشرفت آن جلوگیری کنند. تزریق چربی به صورت و دیگر اعضای بدن یکی از راه‌های موثر با ماندگاری دائمی برای از بین بردن چین و چروک‌ها، حجم بخشیدن به گونه‌ها، باسن و... و جوان‌سازی چهره از اصلی‌ترین کاربردهای تزریق چربی است.

بایوفت چیست؟ آیا تزریق چربی بدون تورم و کبودی حقیقت دارد؟

روش‌های مختلفی برای تزریق چربی به بدن و صورت وجود دارد و به همین دلیل بیشتر افراد زمانی که برای این کار اقدام می‌کنند کمی گیج می‌شوند و نمی‌دانند که باید کدام روش را انتخاب کنند. روش‌هایی مانند نانوفت، بایو ژل، پلاسما ژل و... از روش‌های نسبتا قدیمی تزریق چربی هستند؛ اما نامی که این روزها زیاد شنیده می‌شود بایوفت است. روشی که به‌عنوان راهکاری بدون درد، تورم و کبودی معرفی شده است و با توجه به این موضوع بسیاری از افراد دوست دارند بدانند که بایوفت دقیقا چیست و آیا می‌توانند بدون نیاز به تحمل درد و تورم تزریق چربی به ظاهر دلخواه خود برسند؟ در این مقاله قصد داریم حقیقت را درباره بایوفت به شما بگوییم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

بایوفت چیست؟

کلینیک‌هایی که روش بایوفت را به افراد معرفی می‌کنند، ادعا کرده‌اند که این روش یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین راهکارهای تزریق چربی است که خیلی سریع و بدون نیاز به جراحی، بیهوشی، درد، التهاب و سوزش انجام می‌شود. بعد از تزریق چربی با این روش فرد در محل برداشت چربی و تزریق هیچ تورم و کبودی ایجاد نخواهد شد و به همین دلیل نتایج آن خیلی زودتر از دیگر روش‌ها خود را نشان می‌دهند. این عمل با استفاده از دستگاه انجام می‌شود و به همین دلیل نتایج آن بسیار دقیق‌تر و طبیعی‌تر از روش‌های دیگر است.

هر فردی که به دنبال زیبایی چهره و بدن خود باشد و البته کمی از جراحی یا بی‌حسی بترسد؛ با خواندن این مزایا به سراغ این کلینیک‌ها خواهد رفت و روش بایوفت را امتحان می‌کند. طبیعتا رسیدن به نتایج دلخواه در زمانی بسیار کوتاه و بدون تجربه عوارض ناخوشایندی مانند درد، تورم و کبودی بسیار لذت‌بخش است؛ اما سوال اینجاست که این ادعاها تا چه حد درست هستند و آیا واقعا می‌توان به این تبلیغات وسوسه‌انگیز و جذاب دل بست؟ در بخش بعدی پاسخ این سوال را ارائه می‌دهیم.

آیا تزریق چربی بدون تورم و کبودی امکان‌پذیر است؟

پزشکان متخصص در سراسر دنیا بر این باور هستند که فرایند تزریق چربی به‌طور طبیعی با تورم و کبودی همراه است. این عمل گرچه عملی کم تهاجمی است و نسبت به جراحی خطرات بسیار کمتری دارد؛ اما استفاده از مواد بی‌حس‌کننده، برداشت چربی از محل و تزریق آن به محلی دیگر خود با کبودی همراه است. حتی در روش تزریق ژل و بوتاکس هم که از کم‌خطرترین روش‌های حجم دهی یا رفع چین و چروک هستند، پوست در محل تزریق کمی کبود می‌شود. این موضوع به دلیل ورود سر سوزن به مویرگ‌هاست که باعث ایجاد خون‌مردگی می‌شود؛ فرایندی که در زمان وصل سرم یا تزریق وریدی بسیار دیده می‌شود و کاملا طبیعی است.

با توجه به این توضیح هیچ روشی وجود ندارد که چربی‌ها بدون ایجاد کبودی در محل تزریق وارد بدن شوند؛ بنابراین بایوفت یک نام من‌درآوردی است که مزایای بشمار آن تنها برای جلب مشتریان و افزایش درآمد تعریف شده است. به‌علاوه تزریق چربی حتی اگر با دستگاه انجام شود نیاز به جراحی جزئی دارد و این موضوع به دلیل این است که چربی‌ها باید از زیر پوست استخراج شوند و این کار نیازمند جراحی است. پس این ادعا که بایوفت بدون جراحی و بی‌حسی تنها با استفاده از دستگاه چربی‌ها را خارج می‌کند ادعایی بی‌اساس است.

بایوفت چیست؟ آیا تزریق چربی بدون تورم و کبودی حقیقت دارد؟

علاوه بر این فرایند تزریق چربی با تورم همراه است؛ درواقع تورم یکی از اصلی‌ترین و طبیعی‌ترین عوارض تزریق چربی است که تا حدی نشان می‌دهد که این عمل با کیفیت خوبی انجام گرفته است. این موضوع به دلیل این است که در این عمل حجم زیادی از چربی (نزدیک به دو تا سه برابر چیزی که برای رفع چین و چروک و حجم دهی) لازم است تا درنهایت بعد از جذب چربی‌ها شخص به نتایج دلخواه خود برسد.

با توجه به همه این موضوعات روشی به نام بایوفت وجود خارجی ندارد و برخی کلینیک‌ها صرفا با اهداف بازاریابی و جذب مشتری این روش را ابداع کرده‌اند. درواقع پزشکان معتقدند که در این کلینیک‌ها از تزریق ژل به‌جای چربی استفاده می‌شود و به همین دلیل عوارض آن نسبت به سایر روش‌ها کمتر است. پس اگر وارد کلینیکی شدید که در آن روش بایوفت را به شما پیشنهاد دادند، بهتر است به اعتبار کلینیک شک کرده و برای داشتن چهره‌ای جوان‌تر و جذاب‌تر به سراغ جای دیگری بروید.

پس از کدام روش‌ها برای جوان‌سازی صورت استفاده کنیم؟

اکنون که متوجه شدید بایوفت تنها یک شوی تبلیغاتی است، احتمالا این سوال برای شما به وجود آمده است که کدام روش‌ها برای داشتن چهره‌ای جوان و جذاب مناسب هستند؟ همواره به یاد داشته باشید که بهترین راهکار برای اینکه گول کلینیک‌های نامعتبر را نخورید و بتوانید بدون هیچ مشکلی به چهره و اندام دلخواه خود برسید، افزایش آگاهی و اطلاعات است. به همین دلیل در این بخش قصد داریم معروف‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های جوان‌سازی چهره را معرفی کنیم تا شما بتوانید با دیدی بازتر برای این کار اقدام کنید.

بایوژل یا پلاسماژل

بایوژل یا بیوژل روشی است که در آن از ژل پرکننده تهیه شده از پلاسمای خون فرد برای تزریق استفاده می‌شود. به همین دلیل احتمال بروز حساسیت در آن بسیار ناچیز است و نتایجی طبیعی را ایجاد می‌کند. بایوژل به منظور پر کردن بخش‌های فرورفته پوست و از بین بردن چین و چروک‌ها استفاده می‌شود. در این روش پلاسمای تزریق شده تجزیه نمی‌شود و به همین دلیل نتایج آن برای حدود دو سال باقی خواهند ماند.

ژلی که در این روش استفاده می‌شود کاملا طبیعی است؛ به همین دلیل خطر آن نسبت به تزریق ژل‌های مصنوعی بسیار کمتر می‌شود و احتمال ایجاد واکنش‌های آلرژیک به صفر می‌رسد. از بین بردن چروک‌ها و جوان‌سازی با بایوژل بسیار سریع است و در طول سه یا چهار جلسه می‌توان فرد را به نتایج دلخواه رساند. نکته مثبت این است که این ژل خاصیت حجم دهندگی هم دارد و می‌توان از آن برای داشتن لب‌ها، گونه‌ها، سینه و باسن حجیم‌تر استفاده کرد.

درمان چین و چروک‌ها با بایوژل عوارض بسیار کمی دارد و نکته مثبت آن این است که در صورت عدم رضایت از نتایج نیازی به استفاده از تجزیه‌کننده‌ها یا انجام عمل خاصی برای خارج کردن ژل‌ها نیست. پلاسمای تزریق شده به‌مرور جذب بدن می‌شود و اثرات آن از بین می‌روند. نتایج این روش بلافاصله بعد از تزریق قابل لمس خواهند بود و بعد از تثبیت کاملا طبیعی خواهند بود.

بایوفت چیست؟ آیا تزریق چربی بدون تورم و کبودی حقیقت دارد؟

نانوفت

نانوفت یکی از روش‌های تزریق چربی است که در آن چربی فرآوری شده بدن با غلظت بالای سلول‌های بنیادی به محل موردنظر تزریق می‌شود. با توجه به اینکه سطح چربی برداشت شده در این روش حاوی تعداد زیادی سلول بنیادی است، ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده در آن بسیار سریع‌تر انجام می‌شود و نتایج طبیعی‌تری را به دنبال خواهد داشت. در این روش سلول‌های چربی از ران‌ها، پهلوها و شکم برداشته می‌شوند و بعد از طی کردن یک فرایند فرآوری پیچیده به محل موردنظر تزریق خواهند شد.

دلیل اینکه این روش را نانوفت می‌نامند این است که سلول‌های چربی در زمان فرآوری به ذراتی با اندازه نانو تبدیل می‌شوند که باعث افزایش پایداری آن‌ها خواهد شد. نانوفت را می‌توان برای رفع چین و چروک‌های عمیق پوست، از بین بردن آفتاب‌سوختگی و لک‌های ناشی از افزایش سن و بارداری و جلوگیری از بروز نشانه‌های پیری استفاده کرد. این روش همچنین برای رفع گودی و کبودی دور چشم و از بین بردن چروک‌های دیگر قسمت‌های بدن مانند ناحیه دکلته و گردن نیز کاربرد دارد. توجه کنید که تصفیه دقیق چربی‌ها حجم آن‌ها را از بین می‌برد و به همین دلیل نمی‌توان این روش را برای داشتن حجم دهی به بخش‌های مختلف بدن مانند گونه‌ها یا باسن استفاده کرد.

مثل دیگر روش‌های تزریق چربی به دلیل استفاده از چربی‌های طبیعی تنها عوارض جزئی مانند درد قابل تحمل، تورم و کبودی ایجاد می‌شود که بعد از چند روز به‌طور کامل برطرف خواهند شد. علاوه بر این نانوفت از روش‌های دائمی برای جوان‌سازی است؛ چراکه سلول‌های بنیادی موجود در بافت‌های تزریق شده از بین نمی‌روند و همواره در حال ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پوست هستند. در این روش زخم‌های بسیار کوچکی در ناحیه برداشت چربی‌ها ایجاد خواهد شد و پزشک نیز تلاش می‌کند که برش‌ها را در محلی ایجاد کند که قابل دیدن نباشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top