تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/08/11 - 07:07
کد خبر: 412569

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

مشکلات مالی و وضعیت مبهم بازگشایی دانشگاه‌ها

مشکلات مالی و وضعیت مبهم بازگشایی دانشگاه‌ها

درحال حاضر زمان بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها مشخص نیست. این موضوع در دست بررسی است و تصمیمات باید به‌صورت استانی، مشارکت دانشگاه‌های استان و همچنین با رعایت تمام جوانب گرفته شود و اگر بنابر آموزش حضوری باشد، حدود ۲ هفته قبل از آن به دانشجویان اعلام می‌کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» هفته ها است که مسئولین مختلف در خصوص بازگشایی وعدم بازگشایی دانشگاه ها اظهار نظرهای مختلفی دارند. تاریخ آغاز حضوری سال تحصیلی که از 15مهر شروع و اخیرا به اول آذر موکول شده است.

مشکلات مالی، پیک ششم کرونا و وضعیت مبهم بازگشایی دانشگاه‌ها

اخیرا نیز بازدید میدانی وزیر بهداشت از شرایط خوابگاه های دانشجویی وضعیت نامطلوب خوابگاه ها را در زمان کرونا به خوبی نشان داد. مسئولین میدانند که با چنین شرایط زیرساختی در خوابگاه ها و دانشگاه ها حتی اگر آموزش عالی بازگشایی و تحصیل حضوری شود دانشگاه های زیادی در سطح کشور از نظر زیر ساختی برای شرایط کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی مشکل دارند. 

در این بین بررسی وضعیت دانشگاه های کشور نشان می دهد با وجود اعلام تاریخ های گوناگون، کماکان موضوع بازگشایی دانشگاه ها در هفته های آتی دور از تصور به نظر می رسد. نظر 8 مسئول دانشگاهی در ادامه می آید:

معاون آموزشی دانشگاه تهران:

منتظر تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تصمیمات وزارت علوم هستیم. در همین راستا جلسه‌ای را با معاونان آموزشی دانشگاه‌های کشور و وزارت علوم داشتیم اما تصمیم مشخصی درخصوص اینکه آغاز کلاس‌های حضوری دانشجویان در چه روزی است، گرفته نشد. در دانشگاه تهران هنوز امکان این را نداریم تا بتوانیم از 15 آبان‌ماه کلاس‌های حضوری دانشجویان را تشکیل دهیم.

 سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی:

درحال حاضر زمان بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها مشخص نیست. این موضوع در دست بررسی است و تصمیمات باید به‌صورت استانی، مشارکت دانشگاه‌های استان و همچنین با رعایت تمام جوانب گرفته شود و اگر بنابر آموزش حضوری باشد، حدود ۲ هفته قبل از آن به دانشجویان اعلام می‌کنیم.

مشکلات مالی، پیک ششم کرونا و وضعیت مبهم بازگشایی دانشگاه‌ها

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی‌شریف:

برنامه‌ای برای برگزاری حضوری کلاس‌های دانشجویان کارشناسی نداریم. کلاس‌های درسی نودانشجویان از مهرماه به‌صورت مجازی آغاز شده است. کلاس‌های دانشجویان دکتری و کارشناسی‌ارشد نیز به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و تنها دانشجویانی که پروژه دارند می‌توانند در دانشگاه حضور یابند.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت‌مدرس:

برنامه‌ای برای برگزاری حضوری کلاس‌های دانشجویان ارشد نداریم، زیرا از نظر خوابگاهی دچار محدودیت‌هایی هستیم و نمی‌توانیم پروتکل‌های بهداشتی را برای تمام دانشجویان که نزدیک به 2500 دانشجو هستند، اجرا کنیم.

رئیس دانشگاه مازندران:

خوابگاه‌ها نیازمند تعمیرات هستند و به دلیل کمبود بودجه که فقط کفاف حقوق اساتید را می‌دهد، نتوانسته‌ایم به تجهیز آنها بپردازیم. از طرفی همه دانشجویان دز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند. نکته سوم این است که همه این شرایط منوط به این است که رنگ‌بندی کرونایی آبی باقی بماند زیرا اینکه تنها شهر ما آبی باشد کافی نیست، چون نیمی از دانشجویان ما غیربومی هستند.

مشکلات مالی، پیک ششم کرونا و وضعیت مبهم بازگشایی دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه یاسوج:

دانشگاه یاسوج حدود 3 هزار و 500 دانشجوی خوابگاهی داشته‌ که با توجه به رعایت پروتکل‌ها عملا حدود 700 نفر را می‌توانیم پذیرش کنیم. از سوی دیگر مشکلات خاص دیگری ازجمله هزینه زیاد تهیه غذا و ارائه آن به دانشجویان با توجه به پروتکل‌های بهداشتی، هزینه ایاب‌وذهاب با توجه به اینکه در این مکان اتوبوس شهری نیست وجود دارد و ما باید تعداد دانشجوی کمتری را به جهت رعایت فاصله اجتماعی در وسایل نقلیه سوار کنیم. بنده فکر می‌کنم اگر کرونا پایان یابد دانشگاه می‌تواند از ترم دوم کلاس‌های حضوری خود را آغاز کند.

معاون آموزشی خوارزمی:

هنوز تصمیمی برای برگزاری حضوری کلاس‌های درسی دانشجویان کارشناسی نگرفته‌ایم.

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد:

درحال حاضر شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری برای دانشجویان کارشناسی را نداریم زیرا با مشکل خوابگاه و ظرفیت آن مواجه هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top