تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/08/13 - 11:39
کد خبر: 412848

بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان؛

۱۳آبان در روز شمار انقلاب اسلامی، برگی در دل تاریخ است

۱۳آبان در روز شمار انقلاب اسلامی، برگی در دل تاریخ است

در قسمتی از این بیانیه آمده است: ما دانشجویان گام دوم انقلاب امید داریم که با جوان گرایی و اعتماد دوباره به نسل جدید در ارکان نظام، آخرین دشمنی استکبار جهانی درهم شکسته شود و دولت جوان و انقلابی، راه شهیدان یوم الله ۱۳ آبان را در پیش گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت روز ۱۳ آبان بیانیه ای را منتشر کرد. 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ... (سوره ابراهیم آیه ۵)

روز ۱۳ آبان ، یعنی روز اعلام پایداری ملت در برابر آمریکا. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

روز۱۳ آبان جلوه دیگری از رویایی دو جبهه حق و باطل که به تعبیر معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد شده، در روز شمار انقلاب اسلامی نه یک روز ، بلکه برگی در دل تاریخ است که تورّق آن پهنه‌ی جدیدی از مبارزه علیه استکبار و استعمار، با تکیه بر ایمان و خودباوری را پیش روی مستضعفین جهان گشود.

یادآور جوش و خروش مردم در به پایان رساندن حیات سیاسی رژیم استکباری آمریکا در ایران و سرآغاز پیدایش و بلوغ گفتمان استکبارستیزی و مقاومت ضد آمریکایی در دوره نوین تاریخی و چه بسا فراتر از جغرافیای انقلاب اسلامی و مرزهای ایران عزیز به شمار می رود.

ملت غیور ایران در درازای عمر تاریخ میهن همواره رهروان قله شهادت بودند، هستند و خواهند بود و در این روز ثابت کردند که در مبارزه با استکبار و ایادی آنان عزمی جدی داشته و بر این باورند که استکبارستیزی و مقابله باهرگونه زورگویی و ارعاب ملت ها  با فلسفه وجودی انقلاب اسلامی پیوندی ناگسستنی دارد و این سخنی نیست که برآمده از احساس باشد چرا که تاریخ گواه سخنان ماست

.یوم الله ۱۳ آبان ،نماد سه رخداد بزرگ و موثر در روند تکاملی و آرمانی انقلاب اسلامی از تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ و کشتار وحشیانه دانش آموزان انقلابی در سال ۱۳۵۷ توسط دژخیمان رژیم وابسته و جلاد شاه تا تسخیر انقلابی و حماسی لانه‌ی جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در تهران در سال ۱۳۵۸ است؛ برگ زرینی از استقلال طلبی، آزادی خواهی و اسلام جویی مردم ایران، آغازی که تا امروز ادامه داشته است و نه تنها کمرنگ نشده، بلکه دائما به شگفتی هایش اضافه می گردد؛ شاید کمتر کسی فکرش را میکرد که اقدام دانشجویان در سال ۵۸ در قلب تهران، بعد از ۴۲ سال منجر به افتخار آفرینی دلاورمردان سپاه پاسداران در آب های آزاد دریای عمان شود.
 
الحمدلله ایران اسلامی با توسل و تمسک بر ائمه معصومین(ع) ، با ایمان به یگانه هستی و کفر به طاغوت علی رغم تمام دشمنی ‌ها در حال عبور از مسیرهای دشوار برای رسیدن به قله‌ های شکوه مادی و معنوی است.
 
تقارن سالروز یوم الله ۱۳ و افتخار آفرینی سپاهیان عزیزمان دلیلی شد که بار دیگر یاد آور شویم جمهوری اسلامی ایران ، بنا بر اصل ۱۵۴ قانون اساسی کشور ، سعادت انسان در کل جامعه بشری را آرمان خود می داند ، و استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل را ، حق همه ‌ی مردم جهان می ‌شناسد و درعین حال ، از مبارزه و حمایت از مستضعفین در برابر مستکبرین هیچگاه دست نمی ‌کشد.
 
ما دانشجویان گام دوم انقلاب امید داریم که با جوان گرایی و اعتماد دوباره به نسل جدید در ارکان نظام، آخرین دشمنی استکبار جهانی درهم شکسته شود و دولت جوان و انقلابی، راه شهیدان یوم الله ۱۳ آبان را در پیش گیرد.
 
جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان‌ بزرگترین تشکل دانشجویی کشور، ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و روز ملی استکبارستیزی ، در این شرایط حساس تاریخی بیش از پیش در تبعیت از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهت تحقق گام دوم انقلاب قدم برمی‌ دارد و آن را منشور عملی خود می داند و با بصیرت خود در کسوت موذنی جامعه، اجازه نخواهد داد این آرمان مقدس چه در عرصه سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی کمرنگ شود.
 
ان شاالله که تلاش های ما مورد قبول حضرت ولی عصر(عج) قرار بگیرند.
 
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top