تاریخ انتشار: جمعه 1400/08/14 - 15:05
کد خبر: 412908

خودزنی به سبک فدراسیون جودو

در شرایطی که حل پرونده مشکل جودو نیازمند هماهنگی، همراهی و همدلی مسئولان ورزش کشور است، به نظر می‌رسد اظهارات رئیس فدراسیون جودو بر مشکلات دامن می‌زند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، درست در روزی که تاریخ رسیدگی به پرونده جودوی ایران در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) اعلام و گفته شد ۳ آذرماه به وضعیت تعلیق جودو رسیدگی می‌شود، رئیس این فدراسیون با اظهارنظری عجیب شرایط را به گونه‌ای دیگر رقم زد.

آرش میراسماعیلی در صحبت‌های خود مدعی شد که صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک بدون هماهنگی با فدراسیون جودو «نامه‌ای با لحن ملتمسانه‌» برای فدراسیون جهانی ارسال کرده که می‌تواند روند رسیدگی به پرونده تعلیق جودو در دادگاه حکمیت ورزش را با مشکلاتی همراه کند.

پس از این اظهارات، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، ارسال نامه به کمیته بین‌المللی المپیک را بر اساس درخواست فدراسیون جودو اعلام و طی شدن این اتفاق را روند مرسوم در مکاتبات با نهادهای ورزشی دنیا عنوان کرد.

در اینکه مسئولان کمیته ملی المپیک برای ارسال نامه به فدراسیون جهانی جودو باید با فدراسیون هماهنگی داشته باشند، هیچ شکی نیست، اما واکنش تند و رسانه‌ای رئیس فدراسیون جودو در چنین موقعیت حساسی می‌تواند بر مشکلات اضافه کند.

روال کار معمولا اینگونه است که رونوشت نامه‌های ارسالی از سوی کمیته ملی المپیک به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)؛ به فدراسیون‌های جهانی نیز ارسال می‌شود به خصوص در این مورد خاص که تعلیق، از سوی فدراسیون جهانی صورت گرفته نه از سمت IOC. حال سؤال این است که آیا کمیته با وجود مشخص و واضح بودن این ماجرا، فدراسیون را در جریان گذاشته است؟ حتی اگر پاسخ منفی باشد باز هم رئیس فدراسیون در این شرایط حساس نباید خودزنی می‌کرد و آن مصاحبه را انجام می‌داد آن هم در شرایطی که متن نامه (که تصویر آن در انتهای مطلب آمده است) ملتمسانه نبوده است.

در چنین شرایط حساسی که حل مشکل جودو نیازمند هماهنگی و همدلی دستگاه‌های ورزشی کشورمان است و از طرفی فدراسیون جهانی جودو و سایر نهادهای بین‌المللی، اتفاقات ورزش ایران را به دقت رصد می‌کنند، این موضوع و گلایه‌ها باید در درون خانواده ورزش کشورمان حل شود. جلسه‌ای که می‌توانست با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون جودو برگزار و گلایه‌ها در درون خانواده ورزش مطرح شود نه در یک مصاحبه تلویزیونی.

میدان جنگ را باید شناخت و به جای درگیری‌های داخلی، انرژی‌ را صرف هم‌افزایی و وحدت کرد. خودزنی‌ها از سوی هر فرد، گروه و نهادی قطعا باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای ورزش ایران می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top