تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/08/18 - 11:13
کد خبر: 413326

فیاضی:

تحقق رتبه بندی معلم ها با نظام پرداخت عادلانه

گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش شرط لازم تحقق رتبه بندی را اصلاح نظام پرداخت فرهنگیان دانست و گفت: معلمانی که تلاش بیشتری در تربیت دانش آموزان دارند، شایسته بهره مندی از مزایایی بهتر هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه بندی معلمان یکی از موضوعات کلیدی و بسیار تاثیر گذار در ارتقاء کیفیت نظام تعلیم و تربیت کشور است، گفت: از طرفی رتبه بندی یک هسته مرکزی و یک هدف اساسی دارد و آن عبارت است از ارتقاء صلاحیت ها و مهارت های حرفه ای معلم که یکی از مصادیق اصلی ارتقاء مهارت های حرفه ای معلم ها توانمندی های علمی و تخصصی آنهاست و علیرغم اینکه در سند تحول بنیادین ۱۰ سال پیش، سیاست های کلی تحول ابلاغی مقام معظم رهبری و نیز در برنامه ششم توسعه پنج سال پیش، تصریح شده بود که رتبه بندی معلمان باید مستقر شود اما تا امروز این رخ نداده است. خوشبختانه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش تحقیقات اهتمام جدی دارند که در این دوره، این مطالبه جدی و به حق معلمان را جامه عمل بپوشانند.

تحقق رتبه بندی معلم ها با نظام پرداخت عادلانه

وی ادامه داد: فلسفه رتبه بندی معلمان ارتقاء صلاحیت ها و شایستگی های تخصصی و حرفه ای و عمومی معلم هاست که نتیجه اش این است که آموزش با کیفیت تر می شود. پس دانش آموز با آموزش بهتری مواجه است و خروجی ها و فرآیند های تربیتی و آموزشی و یاددهی یادگیری قطعاً بهتر خواهد شد. یعنی معلمانی که تلاش بیشتر و بهتری در تربیت دانش آموزان داشته باشند، شایسته بهره مندی از مزایایی بالاتر و بهتر نسبت به سایرین هستند.

فیاضی با بیان اینکه شرط لازم تحقق رتبه بندی این است که نظام پرداخت فرهنگیان، اصلاح و عادلانه شود، گفت: یعنی ما عدالت در پرداخت داشته باشیم و متناسب با شایستگی ها و توانمندی های و فعالیت های علمی، آموزشی و پرورشی معلمان، نظام پرداخت نیز ارتقاء پیدا کند و وضعیت معیشتی فرهنگیان بهبود پیدا کند.

گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: اگر این اتفاق بیفتد ما شاهد این هستیم که کیفیت آموزش و پرورش بهتر خواهد شد و نظام آموزش و پرورش مان تعالی پیدا خواهد کرد. الحمدلله الآن در دستور کار هست و خوب دارد پیش می رود. ما نیز همچنان در مرکز پژوهش ها تلاش کردیم و پیگیر بودیم این مطالبه معلمان و مورد تأکید در اسناد بالادستی تحقق پیدا کند، خودمان را ملتزم به پیگیری و اجرای دقیق آن و در اسرع زمان می دانیم که در واقع عقیده مان این است که یک نگاه سرمایه‌ای جدی به نظام تعلیم و تربیت خواهد بود و یک ضلع مهمی از همان نظام تحولی است که دغدغه همگان است و باید با همراهی و کمک نهادهای مختلف تصمیم گیری کشور، به فوریت مورد توجه قرار گیرد. همچنانکه بارها رهبری معظم انقلاب تأکید داشتند که نگاه به آموزش و پرورش باید نگاه به یک دستگاه زیربنایی باشد نه مصرفی، و هزینه کردن در آموزش و پرورش همچون سرمایه‌گذاری در مسائل زیربنایی در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه سطح و کیفیت مدارس دولتی از لحاظ آموزشی و تربیتی را ارتقا دهیم که دانش‌آموزان احساس نکنند با تحصیل در این مدارس، به حداقل ها می رسد یا امکان قبولی آنها در کنکور کمتر می شود و به تعبیر مقام معظم رهبری خانواده‌ها نیز تصور کنند فرزندانشان را به یک جای بی‌پناه می فرستند. یکی از مداخلات و متغیرهای اصلی برای تحقق این مهم، استقرار نظام رتبه بندی معلمان است که باید در دستور اول پیگیری باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top