تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/08/18 - 19:47
کد خبر: 413391

تأمین ۱۴ میلیون تن کالای اساسی طی ۷ ماه گذشته

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با تأمین حدود ۱۴ میلیون تن کالای اساسی طی ۷ ماه گذشته از سال در حال حاضر کشور و در شرایط مطمئن ذخایر راهبردی قرار دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازمشرق، یزدان سیف گفت: از تأمین بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن روغن خوراکی، بیش از ۸۱۹ هزار تن شکرخام، ۲۳۱ هزار تن برنج (تا پایان مهرماه) و گندم مورد نیاز کشور خبر داد که خرید و تأمین این کالاها و توزیع و فروش آن نسبت به گذشته افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: طی هفت ماه در سال جاری ۲۱۰ هزار برنج در بازار سرتاسر کشور توزیع شد، که ۱۵۰ هزار تن آن در دوره ممنوعیت قانونی واردات برنج بوده و برنج کف بازار از نوع هندی، تایلندی و پاکستان تأمین شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۴۳۷ هزار تن شکر نیز از محل ذخایر راهبردی تأمین و ۸۱۹ هزار تن شکر وارد کشور شده و با وجود ذخایر راهبردی اطمینان خاطر برای برقرار شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا خرداد سال آینده با توجه به خرید شکر تولید داخل و وارداتی که انجام شده، هیچ مشکلی نداشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تحویل چغندر قندِ کشت پاییزه نیز در کشور افزایش یافته و با رشد ۲۲ درصدی کشت بهاره به رشد ۵۵ درصد رسیده است و میزان تحویلی شکر از چغندرقند تولید داخل به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسیده است.

وی اظهار کرد: واردات شکر خام به دلیل شرایط مناسب تولید داخل و رشد حدود ۵۵ درصدی از ابتدای سال کاهشی بوده است و کشت چغندرقند پاییزه به دلیل میزان مصرف کمتر آب انجام شده و در بهار ۱۴۰۱ برداشت خواهد شد.

سیف آرامش کنونی در بازار کالاهای اساسی را حاصل تلاش مجموعه شرکت بازرگانی دولتی ایران دانست که تأمین کالاهای اساسی و امور بازرگانی، مالی و اداری و ... به صورت یکپارچه و با ای. آر. پی سازمانی که از سال ۹۷ آغاز شد و در سال ۱۳۹۹، ساختار سازمانی فناورانه محور شکل گرفته انجام می‌شود و شاهدیم تنشی در بازار نداشته‌ایم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top