تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/08/19 - 07:48
کد خبر: 413416

نحوه تعویض باتری گوشی‌های نسل جدید

در این مطلب وب گردی با نحوه تعویض باتری گوشی‌های پلمپ شده بیشتر آشنا می‌شوید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از صدا وسیما، تعویض باتری در گوشی های قدیمی تر کار سختی نبود و با حرکت دادن قسمت قاب پشت گوشی به راحتی می‌توانستید به باتری دسترسی داشته باشید. اما برای تولید گوشی‌های بهتر و مقاوم‌تر دیگر مثل سابق نبود و به‌صورت کاملاً پلمپ شده به بازار ارائه می‌شد. با به‌کارگیری این روش تأثیرات خوبی در کاهش سرعت خرابی دیده شد، اما مشکلاتی را نیز به وجود آورد. از جمله این مشکلات می‌توان به آسان نبودن جداسازی پشت گوشی که نیاز به داشتن ابزارهایی دارد، اشاره کرد.

قبل از توضیح دادن مراحل آغاز باز کردن قسمت پلمپ باید لوازمی که در زیر اشاره کردیم را تهیه کنید:

- سشوار یا هر وسیله‌ای که بتواند گرما ملایم تولید کند مثل هیتر یا آی اوپنر

- قاب کش

- سپراتور موبایل

- قاب باز کن طلقی یا اسپاتول پلاستیکی

- پنس

- پیچ گوشتی

مراحل گام به گام تعویض باتری گوشی‌های پلمپ

- ابتدا به میزان شارژ باتری توجه کنید اگر صفر تا ۲۵ درصد نبود قبل از انجام مراحل بعد حتماً از گوشی استفاده کنید تا شارژ آن را به این بازه برسانید. چراکه بر اثر ضربه‌های حتی کوچک در باتری‌هایی که شارژ کاملی دارند احتمال انفجار و آتش‌سوزی وجود دارد.

- به هیچ وجه در حالت روشن اقدام به باز کردن و تعویض باتری نکنید.

- سیم‌کارتتان را از گوشی خارج کنید.

- قاب پشت گوشی‌های پلمپ به وسیله لاستیک یا چسب محکم شده که شناخت آن برای تعویض لازم نبوده؛ چراکه مراحل جداسازی با یکدیگر متفاوت نیست. تنها کافی است سشوار و یا هیتر را که دمایی مابین ۷۰ الی ۸۰ درجه ایجاد می‌کند را به دور تا دور قاب بگیرید و پس از کمی شل شدن اقدام به جداسازی کنید. توجه داشته باشید زمان زیادی گرما به بدنه وارد نکنید، چون احتمال آسیب دیدن اجزای دیگر گوشی در این مواقع عادی است. ۴۵ تا ۶۰ ثانیه برای این کار کافی می‌باشد.

- اگر می‌خواهید از آی اوپنر استفاده کنید یک دقیقه آن را در ماکروویو گرم کنید و بلافاصله در لبه‌های قسمت پلمپ شده پشت گوشی بگذارید.

- حال زمان آن رسیده از قاب کش یا ساکشن کاپ استفاده کنید. کار با این ابزارها به آسانی است. در قاب کش باید به گوشی متصل کنید و با نزدیک کردن دسته‌ها به یکدیگر قاب گوشی تکان خواهد خورد. در مورد ساکشن کاپ نیز باید آن را در نزدیکی قسمت پایین گوشی وصل کنید و با بالا کشیدن آن خواهید دید که به راحتی جداسازی انجام شد.

یکی از ابزارهای مهم برای توضیح نحوه تعویض باتری گوشی‌های پلمپ اسپاتول پلاستیکی است چراکه می‌تواند کار مرحله قبل را نیز به تنهایی انجام دهد. قسمتی که بیشتر از جاهای دیگر جدا شده را شناسایی کنید و اسپاتول را در لبه آن قرار دهید و دور تا دور قاب گوشی بکشید تا هیچ قسمت چسبیده نباشد. در صورتی که بخشی را بسیار محکم و فشرده دیدید با فشار دادن و وارد کردن نیرو زیاد اقدام به جداسازی نکنید و تنها کافیست گرمای ملایم چند ثانیه‌ای به آن بخش دوباره بدهید.

-پس از جداسازی پشت گوشی دیگر کار سختی پیش رو ندارید. اگر قسمتی که نیاز به تعویض دارد و با پیچ محکم شده باشد باید با استفاده از پیچ‌گوشتی آن را باز کرده و اقدام به تعمیر آن قسمت کنید.

- پس از اتمام مراحل نحوه تعویض باتری گوشی‌های پلمپ باید دوباره قاب گوشی را با لاستیک یا چسب این قسمت را به حالت اولیه خود برگردانید.

درصورتی‌که ابزارهای کافی برای انجام این کار ندارید، حتماً از افراد ماهر کمک بگیرید، چراکه احتمال وارد شدن ضربه و ایجاد خطر وجود دارد. هم چنین به نوع گوشی خود توجه کرده و این موضوع را مورد بررسی قرار دهید که ببینید گوشی تان از سمت ال سی دی یا پشت باز می‌شود. چون طریقه باز کردن هر کدام از این‌ها متفاوت است و نیاز به مهارت خاص و اختصاصی دارند. در واقع در نگاه اول انجام چنین کاری به نظر ساده می‌آید، اما اشتباه در هرکدام از مراحل می‌تواند به قیمت از بین رفتن گوشی باشد؛ بنابراین دقت حرف اول را می‌زند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top