تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/08/30 - 10:08
کد خبر: 414528

جدیدترین اخبار آزمون EPT را از TheEnglishToday.ir پیگیری کنید

می توانید برای دریافت جدیدترین نمونه سوالات ازمون EPT و مهم ترین اخبار این آزمون مثل نمره قبولی ازمون ای پی تی، منابع ازمون ای پی تی، سهمیه ایثارگران و بسیجی فعال در ازمون ای پی تی و جدول زمان بندی ازمون ای پی تی به وبسایت https://theenglishtoday.ir مراجعه نمایید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی https://english.iau.ac.ir/ept اصلی ترین مرجع برای انتشار خبرهای مربوط به آزمون ای پی تی می باشد. اما برخی از خبرها در این سایت منتشر نمی شوند و می بایست از خبرگزاری ها اخبار آزمون EPT را هم پیگیری نمایید.

همچنین داوطلبان این فرصت را ندارند که هر روز به این سایت مراجعه کنند تا ببینند که آیا خبر جدیدی منتشر شده است یا خبر!

در این مقاله قصد داریم تا به شما یک مرجع موثق که قابل اعتماد است و تمام اخبار به روز آزمون EPT را منتشر می کند، به شما معرفی کنیم.

کانال تلگرام TheEnglishToday؛ منبع جدیدترین اخبار آزمون EPT

کانال تلگرام TheEnglishToday

کانال تلگرام TheEnglishToday به نشانی https://t.me/theenglishtoday به طور قطع بهترین مرجع خبری حال حاضر برای دریافت جدیدترین اخبار آزمون EPT می باشد.

مهم ترین اخبار EPT که می بایست دنبال کنید !

دریافت نمونه سوالات آزمون EPT دوره های گذشته :

با برگزاری هر دوره، جدیدترین نمونه سوالات آزمون EPT در کانال تلگرام TheEnglishToday به همراه پاسخ منتشر می شوند. مشاهده ی جدیدترین سوالات ازمون ای پی تی و همچنین دریافت تحلیل های مربوط به آزمون، می تواند به شما در قبول شدن در دوره های بعدی کمک کند.

آگاهی از جدول زمان بندی آزمون های EPT  :

مرکز سنجش دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله چند نوبت جهت ارائه مدرک زبان انگلیسی به داوطلبانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری این دانشگاه را دارند و فاقد مدرک زبان معتبر هستند، اقدام به برگزاری آزمون EPT می کند. زمان ثبت نام آزمون ای پی تی برای هر دوره حداقل حدودا از یک ماه قبل طی جدولی مشخص می شود.

دانشگاه آزاد ابتدای هر سال جدول زمانبندی آزمون زبان EPT را از طریق سایت سامانه ثبت نام آزمون ای پی تی، در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا بتوانند با برنامه ریزی دقیق تر و مطالعه منابع معرفی شده، خود را برای موفقیت در آن آماده کنند.

به طور معمول آزمون EPT حداقل هر دو ماه یکبار برگزار می شود. اطلاع یافتن از زمان دقیق آزمون که بتوانید هم به موقع در آزمون ثبت نام نمایید و اینکه بتوانید خود را برای آزمون هر چه بهتر آماده کنید، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در این کانال تلگرام، جدول زمان بندی آزمون EPT به طور کامل و با اعلام از طریق سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع رسانی می شود.

آگاهی از نمره قبولی و جدیدترین بخشنامه های مربوط به آن :

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس ضوابط این دانشگاه می‌توانند به دو صورت در آزمون جامع شرکت کنند یا باید حداقل نمره قبولی ۵۰ (۵۰۰) را در آزمون EPT کسب کنند و وارد آزمون جامع شوند یا نمره مشروط ۴۰ (۴۰۰) را به دست آورند و در آزمون جامع شرکت کنند و در فرصتی دیگر نمره قبولی زبان را کسب کنند.

لازم به ذکر است که نمره این آزمون گاها از ۱۰۰۰ نمره و گاهی از ۱۰۰ نمره مطرح می‌شود. سامانه آزمون ای پی تی نمرات را بر حسب عددی از ۱۰۰۰ اعلام می‌کند.

البته در بعضی از شرایط مثل کرونا پیش آمده است که طبق بخشنامه ای، در بازه ای از زمان این نمره برای افراد عادی از 50 به 48 کاهش یافته است.

آگاهی از این بخشنامه ها و مصوبه هایی که توسط مرکز سنجش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می شود، کمک شایانی به داوطلبان ازمون ای پی تی می کند.

سهمیه ایثارگران و بسیجی فعال در آزمون EPT :

در ازمون ای پی تی، برای ایثارگران سهمیه ای در نظر گرفته شده است. ایثارگران گرامی می‌توانند با احتساب ۱۰ نمره تخفیف، حدنصاب آزمون ای پی تی را کسب کنند، به عبارت دیگر، معیار نمره مشروطی نمره ۳۲ (۳۲۰) و معیار نمره قبولی ۴۰ (۴۰۰) خواهد بود.

در گذشته های دور، بسیجی فعال هم در این ازمون شامل تخفیفات نمره ای می شده است. اما در حال حاضر بخشنامه ای در این رابطه وجود ندارد و تاثیری هم در ازمون ندارد.

اطلاع از زمان صدور کارت ورود به جلسه آزمون ای پی تی :

معمولا دو الی سه روز قبل از برگزاری ازمون ای پی تی، کارت ورود به جلسه این ازمون از طرف مرکز ای پی تی دانشگاه ازاد برای کسانی که در این ازمون ثبت نام کرده اند، صادر می شود.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ای پی تی توسط سامانه آزمون ای پی تی تعیین می گردد. داوطلبان می بایست از طریق سایت به نشانی /english.iau.ac.ir/ept اقدام به اخذ این کارت نمایند. دقت نمایید که معمولا حداقل ۲ روز قبل از برگزاری آزمون، امکان دریافت این کارت از طریق سایت امکان پذیر می شود.

کافی است تا با مراجعه به سامانه ی این مرکز کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند تا از زمان دقیق و محل برگزاری ازمون خود اطلاعات دقیقی کسب کنند.

برای داشتن امکان شرکت در سرجلسه آزمون ای پی تی، حتما لازم است که کارت ورود به جلسه آزمون EPT را همراه خود داشته باشید. این کارت شامل مشخصات داوطلب و همچنین مکان برگزاری جلسه آزمون برای هر داوطلب می باشد. البته برای این که برای ورود به جلسه به مشکلی برنخورید، بهتر است که کارت ملی یا شناسنامه (ترجیحا عکس دار) خود را هم به همراه داشته باشید.

اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون EPT :

معمولا نتایج مربوط به این آزمون، دو هفته پس از برگزاری آزمون اعلام می شود. البته بعضا پیش میاد که نتایج آزمون با کمی تاخیر و یا حتی زودتر از موعد، اعلام می شود.

بعد از اعلام نتایج آزمون EPT از طرف مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، شما قادر خواهید بود تا با مراجعه به سامانه آزمون ای پی تی ، کارنامه مربوط به آزمون ای پی تی خود را دریافت نمایید. این کارنامه حاوی اطلاعاتی نظیر نمره داوطلب از ۱۰۰۰ نمره، اسم و فامیل،نام پدر، شماره پرونده، کد ملی، شماره شناسنامه، رشته، واحد تحصیلی می باشد.

آگاهی از جدیدترین بخشنامه ها و مصوبه ها و قوانین مربوط به برگزاری آزمون ای پی تی :

بعضا دیده شده است که قوانین و یا مصوبه ها و بخشنامه هایی به طور مقطعی برای ازمون ای پی تی صادر می شوند که اگر در آن بازه ی زمانی از آن ها مطلع شوید، شاید بتواند کمک بزرگی برای شما جهت قبولی در این ازمون باشد.

همچنین ممکن است که قانون جدیدی مصوب شود که اگر از آن اطلاع نداشته باشید، شرکت در چند دوره از این ازمون را از دست بدهید.

پس این خیلی مهم است که داوطلبانی که قصد شرکت در ازمون ای پی تی را دارند، از طریق یک کانال ارتباطی معتبر تمام اخبار و حواشی مربوط به این آزمون را دنبال کنند.

می توانید برای دریافت جدیدترین نمونه سوالات ازمون EPT و مهم ترین اخبار این آزمون مثل نمره قبولی ازمون ای پی تی، منابع ازمون ای پی تی، سهمیه ایثارگران و بسیجی فعال در ازمون ای پی تی و جدول زمان بندی ازمون ای پی تی به وبسایت https://theenglishtoday.ir مراجعه نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top