تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/09/03 - 13:55
کد خبر: 414949

شاید اپل آیفون شیشه‌ای بسازد

تصاویر شماتیک لو رفته نشان‌دهنده دستگاهی هستند که ظاهرا نسل جدیدی از خانواده آیفون به‌شمار رفته و مجموعه‌ای از برنامه‌ها همراه با آیکون‌های وضعیت در قسمت فوقانی نمایشگر آن قابل رویت هستند. همچنین تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که نمایشگر قادر به گردش حول بدنه آیفون بوده و در عوض خلق سطوحی با برش‌های واضح، تصور استفاده از یک نمایشگر بی‌کران و بدون مرز در کل دستگاه را به کاربران منتقل می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این طرح مفهومی دارای شش بخش است و در واقع قادر به نمایش تصاویر روی هر یک از سطوح صاف شش‌گانه خود خواهد بود. پتنت این محصول عجیب که شرکت اپل آن‌را “دستگاه الکترونیکی با محفظه شیشه‌ای” نامگذاری کرده، پیش‌تر از سوی دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) مورد تائید قرار گرفته است.

شاید اپل آیفون شیشه‌ای بسازد

تصاویر شماتیک لو رفته نشان‌دهنده دستگاهی هستند که ظاهرا نسل جدیدی از خانواده آیفون به‌شمار رفته و مجموعه‌ای از برنامه‌ها همراه با آیکون‌های وضعیت در قسمت فوقانی نمایشگر آن قابل رویت هستند. همچنین تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که نمایشگر قادر به گردش حول بدنه آیفون بوده و در عوض خلق سطوحی با برش‌های واضح، تصور استفاده از یک نمایشگر بی‌کران و بدون مرز در کل دستگاه را به کاربران منتقل می‌کند.

حتی اپل در رابطه با نحوه مونتاژ یا جداسازی اجزای آیفون شیشه‌ای برای تعمیر نیز ایده‌هایی را ارائه کرده است. بر اساس محتوای سند پتنت، این گوشی احتمالا از طریق جداسازی قسمتی موسوم به کلاهک در بخش فوقانی یا تحتانی آیفون قابل کالبدشکافی خواهد بود. این پدیده امکان جداسازی قطعات دستگاه را فراهم می‌کند.

بی‌تردید تصور در دست گرفتن یک آیفون کاملا شیشه‌ای امری دشوار به‌نظر ‌می‌رسد. حتی در صورت عبور از چالش‌های لجستیکی بزرگ در زمینه استقرار و تعمیر قطعات، کماکان دلایل متعددی وجود دارند که عرضه انبوه چنین دستگاهی را بسیار دشوار جلوه می‌دهند.

نگرانی نخست احتمالا به لغزندگی دستگاه مربوط می‌شود. بی‌تردید کاربران مایل به پوشاندن هیچ یک از سطوح شش‌گانه نمایشگر با استفاده از کیس محافظ نیستند. یکی از تحلیل‌گران وبسایت MacRumors ادعا می‌کند که ارگونومی این محصول احتمالا همانند یک قالب صابون خواهد بود. یکی دیگر از صاحب‌نظران ادعا می‌کند که حتی در صورت استفاده از برترین فناوری محافظ کورنینگ گوریلا گلس Victus نیز این دستگاه کماکان مستعد بروز شکستگی بوده و کوچک‌ترین ضربه به‌صورت بالقوه برای آن مرگبار خواهد بود.

یکی دیگر از نگرانی‌ها به مقوله وزن مربوط می‌شود. استفاده از شیشه به‌جای آلومینیوم در سراسر بدنه گوشی یقینا موجب می‌شود تا وزن دستگاه به میزان چشمگیری افزایش یافته و احتمال سقوط آن نیز بیش‌تر شود.

ارایه طرح مفهومی گوشی شیشه‌ای توسط اپل امری بی‌سابقه به‌شمار نمی‌رود. در واقع کمپانی آمریکایی از 8 سال قبل تا به امروز همواره طرح‌های مفهومی دستگاه‌های مختلف خود با ساختار شیشه‌ای را به ثبت رسانده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top