تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/09/04 - 12:43
کد خبر: 415058

چند نکته حیرت انگیز برای شستن فرش ماشینی و دستباف

چند نکته حیرت انگیز برای شستن فرش ماشینی و دستباف هوا که گرم می شود فرصت بسیار مناسبی برای شستشوی فرش ها در منزل می شود، اما برای جلوگیری از پوسیده و زرد شدن فرش ها نکاتی وجود دارد که شا...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، هوا که گرم می شود فرصت بسیار مناسبی برای شستشوی فرش ها در منزل می شود، اما برای جلوگیری از پوسیده و زرد شدن فرش ها نکاتی وجود دارد که شاید ندانید و رعایت نمی کنید و عدم رعایت آن ها صدمات جبران ناپذیری به فرش شما وارد می کند. در این مطلب که توسط تیم تولید محتوای قالیشویی سعادت آباد نوشته شده است، قصد داریم تمام این نکات را مورد بررسی قرار دهیم.

چند نکته حیرت انگیز برای شستن فرش ماشینی و دستباف

اشتباهات رایج در شستشوی فرش

هنگامی که شما تصمیم می گیرید عملیات شستن فرش خود را منزل انجام دهید، طبیعی است که به دلیل وزن بالای فرش، انرژی زیادی از شما گرفته شود و به دنبال ترفندی خاص باشید که همان ترفند خاص باعث آسیب رسیدن به فرش شما می شود، این در حالی است که شما به راحتی می توانید فرش های خود را به متخصص این امر بسپارید تا به صورت تخصصی توسط آن ها شسته شوند. با تمام این تفاسیر اگر قصد شستن فرش خود را در منزل دارید طبق توصیه ی یک تیم متخصص در قالیشویی شهرک غرب  از انجام کار های زیر اجتناب کنید:

  • استفاده بیش از حد از شامپو فرش
  • استفاده از آب بیش از حد بر روی فرش
  • کشیدن فرش روی زمین
  • خیس ماندن فرش

استفاده بیش از حد از شامپو فرش

به طور طبیعی  استفاده ی بیش از حد از هرچیزی حتی اگه بهترین هم باشد، نتیجه ی عکس دارد، استفاده از شامپو فرش هم اگر بیش از اندازه انجام شود بسیار مضر و خطرناک است. این کار باعث به هم خوردگی بافت فرش و از بین رفتن رنگ آن می شود.

انتخاب شوینده اشتباه در شستشوی فرش

بسیار واضح و بدیهی است که هر شوینده ای مناسب فرش ما نیست، ممکن است انتخاب شوینده ی نامناسب موجب از بین رفتن رنگ فرش ما شود و آسیبی جبران ناپذیر به آن وارد کند. بسیاری از افراد با شیوه های ابداعی و عجیب چندین ماده را باهم قاطی می کنند که برای فرش فوق العاده خطرناک است. بهتر است قبل از استفاده از شوینده، ویژگی های آن را به خوبی مطالعه کنید یا از یک کارشناس خبره کمک بگیرید.

عدم تمایل به سپردن فرش به یک قالیشویی حرفه ای

چند نکته حیرت انگیز برای شستن فرش ماشینی و دستباف

با یک مثال ساده این موضوع را برای شما جای می اندازیم:

 دقیقا مانند دندان هایتان که نیاز است به صورت دوره ای توسط یک دندانپزشک ماهر معاینه و شستشه شوند، فرش هم باید هر 12 یا 18 ماه به صورت حرفه ای توسط یک قالیشویی معتبر مورد بررسی و شسستشو قرار بگیرد. پس پیشنهاد می شود برای افزایش کیفیت و طول عمر فرش خود از خدمات قالیشویی استفاده کنید.

از بین بردن لکه با استفاده از آب زیاد

شاید بتوان گفت که بدون آب هیچ لکه و کثیفی پاک نمی شود و استفاده از آن یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن لکه است، اما استفاده ی بیش از حد آن هم راهی اشتباه است. مصرف آب کم در شستشوی فرش به خوبی می تواند بافت لکه را نرم تر و آن را از فرش جدا کند، همچنین اگر در کنار آن از یک شوینده مطلوب هم استفاده شود اما استفاده ی بیش از حد از آب علاوه بر آسیب به فرش باعث پخش شدن لکه هم می شود. پس چه خوب است که از آب به مقدار مناسب استفاده کنیم.

جارو نکردن فرش ها

شاید برای شما هم بسیار جالب باشد که جارو کردن فرش به طور مرتب بسیار کمک می کند تا فرش دچار لک نشود. اگر فرش هایتان را به طور مرتب جارو نزنید، ذرات ریز گرد و غبار یا خاک به طور کامل به  الیاف آن نفوذ می کنند و سبب کاهش طول عمر فرش می شوند. چنانچه  طول عمر فرش هایتان برای شما اهمیت دارد پیشنهاد می شود حداقل هفته ای یک یا دو بار فرش هایتان را جارو بزنید.

چرا شستن فرش ها هر چند وقت یک بار ضروری است؟

اگر فرش ما در ظاهر هم  تمیز به نظر برسد و کثیفی روی آن دیده نشود، با گذشت زمان رنگ آن کدر می شود تا جایی که ظاهری ناخوشایند پیدا می کند. اگر به صورت دوره ای و مرتب، فرش هایمان شسته نشوند، ذرات گرد و غبار به الیاف فرش نفوذ پیدا می کنند و به مرور زمان وقتی روی فرش راه می رویم، ذرات گرد و خاک باعث از بین رفتن و فرسایش فرش می شوند.

شستشوی فرش به صورت دوره ای سبب می شود تا آلودگی های روغنی، ذرات چسبنده گرد و غبار و بخار ناشی از کثیفی ته کفش که هنگام جارو برقی کشیدن از بین نمی روند، به طور کامل نابود شوند.

چند نکته ی طلایی در مورد شستشوی فرش در منزل

چند نکته حیرت انگیز برای شستن فرش ماشینی و دستباف

  • بهترین سطحی که برای شستشوی فرش درمنزل می توان استفاده کرد، سطحی سخت و داری شیب است و بهترین حالت برای آبی که مورد استفاده قرار می گیرد، ولرم است.
  • در مراحل شستشوی فرش به هیچ هنوان از مواد شوینده قلیایی استفاده نکنید.
  • برای خشک کردن فرش آن را پس از شستشو به صورت لول شده و عمودی قرار دهید تا آب آن به خوبی تخلیه شود.
  • برای جلوگیری از رنگ پس دادن فرش بعد از شستشو بهتر است چند ساعت در همان حالت  شستشو بماند تا رنگ به قسمت های دیگر نفوذ پیدا نکند.

شستشوی فرش درقالیشویی ابریشم اصل

چنانچه انجام هر یک از عملیات گفته شده در مورد شستشوی فرش برای شما عزیزان دشوار بود می توانید از خدمات بی نظیر قالیشویی ابریشم اصل بهره مند شوید. این مجموعه با سابقه ای درخشان در زمینه ی خدمات قالیشویی در هر نقطه از تهران که سکونت داشته باشید پاسخگوی نیاز شما عزیزان است.

 

خدمات قالیشویی ابریشم اصل

 قالیشویی ابریشم اصل با  بیش از 10 سال تجربه در شستشوی انواع فرش و قالی  و داشتن  پرسنلی مجرب و وظیفه شناس آماده دریافت انواع سفارشات قالیشویی نظیر شستشوی فرش، قالی، موکت و مبل  با بهره گیری از مجهزترین دستگاه ها و مواد شوینده درجه یک می باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top