تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/09/04 - 12:58
کد خبر: 415065

دموکرات‌ها در دوراهی حمایت یا عبور از «بایدن»

اعلام آمادگی بایدن برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، تنش‌ها در میان اعضای حزب دموکرات به عنوان حزب متبوع وی را افزایش داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از میزان، نگرانی‌های حزب دموکرات آمریکا پیرامون جایگاه سیاسی «جو بایدن»، در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره این کشور و اعلام آمادگی رئیس جمهور برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، افزایش یافته است.

به گزارش «آسوشیتدپرس و پولیتیکو»، زمزمه مخالفت دموکرات‌ها با نامزدی «بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، پس از اعلام آمادگی وی برای حضور در این انتخابات، به مخالفت با صدای بلند تبدیل شده است؛ زیرا آن‌ها بر این باورند که جایگاه سیاسی «بایدن» در کم‌تر از یک سال از آغاز دوره ریاست جمهوری‌ای اش چنان ضعیف است که موفقیت در انتخابات ۲۰۲۴ را برایش بعید می‌کند.

تعداد دموکرات‌هایی که رسما با نامزدی «بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری مخالفت می‌کنند، در حال افزایش است.

در حالی که چنین بازی‌های پر اضطرابی در میان حلقه سیاسی در واشنگتن رایج است، اما نگرانی از جایگاه سیاسی نامطلوب «بایدن»، سبب شده تا این نگرانی به ایالت‌ها و حوزه‌هایی که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نقش محوری دارند، نیز سرایت کند.

در حالی که «بایدن» ۷۹ ساله در تلاش است تا خود را آماده نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نشان دهد، گمانه زنی درباره فهرست جانشینان احتمالی وی نیز تشدید شده است.

وضعیت «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز معمایی سیاسی است؛ نظرسنجی‌ها نشان دهنده محبوبیت کم‌تر وی نسبت به رئیسش است.

در حالی که از هریس به عنوان زنی با قابلیت کسب عنوان نخستین زن سیاهپوست و آسیایی تبار در اتاق بیضی شکل کاخ سفید، یاد می‌شد، کاخ سفید تاکنون فرصت‌های اندکی برای ابراز وجود در اختیار وی گذاشته است.

«هریس» در صدر این فهرست قرار دارد و نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مانند «پیتر بوتجیج» و «کوری بوکر»، نیز به عنوان جانشینان احتمالی «بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دیده می‌شوند.

«بیل برتون»، استراتژیست دموکرات، بر این باور است که شماری از عوامل مانند ظهور مجدد «دونالد ترامپ»، بهبود اوضاع اقتصادی، پایان کرونا و ... می‌توانند فضای سیاسی موجود آمریکا را کاملا تغییر دهند.

همزمان کاخ سفید تلاش می‌کند تا گمانه زنی‌ها مبنی بر ناتوانی «بایدن» برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ با توجه به جایگاه سیاسی فعلی وی را خنثی کند.

با وجود خوش بینی موجود در میان این افراد، تنش‌ها در کاخ سفید واقعی است.

این تنش‌ها ریشه در عوامل متعددی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به انتقاد متحدان «هریس» به محدود شدن نقش وی و بی توجهی سناتورهای ارشد دموکرات به «هریس» اشاره کرد.

مهم‌ترین دلایل ناامیدی دموکرات‌ها از پیروزی «بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، نزدیک شدن وی به منطقه خط قرمز با رای دهندگان سیاه پوست، دور شدن رای دهندگان طبقه متوسط از «بایدن»، عدم اجرای اصلاحات در ساختار پلیس، بحران مهاجرت، هستند.

به نظر می‌رسد حامیان «بایدن» که به شدت نگران موفقیت و روی کار آمدن جمهوریخواهان در پایان دوره ریاست جمهوری وی هستند، از ارسال پیام نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، هدفی را دنبال می‌کنند و آن، بستن فضای نامزدهای احتمالی دموکرات است.

به زعم منتقدان «بایدن»، با بررسی یک سال حضور وی در کاخ سفید، مشخص می‌شود که وعده‌های انتخاباتی وی عملی نشده و بی اعتمادی به وی افزایش یافته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top