تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/09/07 - 19:07
کد خبر: 415458

‌آلودگی هوا در ۴ شهر و هشدار هواشناسی به همه گروه‌های سنی

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از سه شنبه ۹ آذر تا پایان وقت چهارشنبه ۱۰ آذر انباشت آلاینده‌های جوی، همراه با کاهش کیفیت هوا در شهرهای اصفهان، کرج، تهران و مشهد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ‌محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از سه شنبه ۹ آذر تا پایان وقت چهارشنبه ۱۰ آذر انباشت و غلظت آلاینده‌های جوی، همراه با کاهش کیفیت هوا در شهرهای اصفهان، کرج، تهران و مشهد پیش‌بینی می‌شود که در این راستا با افزایش شاخص آلاینده‌ها، ‌ وضعیت هوا نامناسب تا شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: توصیه می‌شود در این مدت و در این شهرها جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت‌ واحدهای صنعتی، روش‌های مدیریتی اعمال شود، تردد غیر ضروری از سوی همه گروه‌های سنی لغو شود و جلوگیری از فعالیت فیزیکی در فضای باز در دستور کار باشد.

وی بیان کرد: روز آینده ۸ آذر در جنوب کرمان، سواحل غربی سیستان و بلوچستان، استان هرمزگان و جزایر واقع در تنگه هرمز رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقت داریم و روز سه‌شنبه ۹ آذر در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم است.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بعدازظهر چهارشنبه ۱۰ آذر به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و شمال کردستان، وزش باد شدید و بارش پراکنده داریم و روز پنجشنبه ۱۱ آذر گسترده فعالیت این سامانه کل نوار غربی کشور، دامنه جنوبی البرز، غرب اصفهان، قم و شمال بوشهر را در برمی‌گیرد و با شمالی شدن جریانات روی خزر در سواحل خزر و خراسان شمالی نیز بارش خواهیم داشت.

وی بیان کرد: روز جمعه ۱۲ آذر علاوه بر مناطقی که ذکر شد، در شرق و شمال شرق و برخی مناطق مرکز کشور بارش خواهیم داشت که در ارتفاعات سردسیر بارش به صورت برف خواهد بود و اواخر وقت جمعه این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

اصغری اضافه کرد: روی پنجشنبه ۱۱ آذر در استان گیلان و روز جمعه در شرق گیلان و مازندران بارش‌ها شدت دارد و دریای خزر مواج است.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در شمال غرب کشور و سواحل شمالی وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما بین ۵ تا ۷ درجه و روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش نسبی دما بین ۷ تا ۹ درجه در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی در مورد وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در دو روز آینده صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و روز پنجشنبه بعدازظهر آسمان تهران ابری و بارانی است؛ ‌بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۷ و ۸ درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و همدان با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهند بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top