تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/09/08 - 14:38
کد خبر: 415586

برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام ساعت ۱۶:۳۰

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران (۱۴ به وقت وین) در هتل کوبورگ برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ نشست کمیسیون مشترک برجام ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران (۱۴ به وقت وین) امروز هشتم آذر ماه (۲۹ نوامبر) در محل هتل پله کوبورگ وین با حضور هیأت‌های اصلی عضو برجام (ایران و گروه ۱+۴) (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام ساعت ۱۶:۳۰

طی دو روز گذشته نیز رایزنی‌های دوجانبه و سه جانبه‌ای بین هیأت ایران با هیأت‌های چین و روسیه و انریکه مورا انجام شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گزارشی ویدئویی درباره یکصد روز حضورش در این سمت و در آستانه مذاکرات وین اعلام کرد که جمهوری اسلامی در این مذاکرات، دست‌بسته نخواهد بود و گزینه‌های مختلفی در مقابل ما قرار دارد و در رسیدن به توافق جدی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: ما همه مقدمات را در صورتی که طرف‌های مقابل به تعهدات کاملشان برگردند، برای رسیدن به یک توافق خوب و سریع فراهم کردیم و به صراحت مواضع و مطالبات خودمان را در ادامه گفت‌وگوهایی که از گذشته وجود داشته و سندی که به عنوان برجام و قطعنامه سازمان ملل به تصویب رسیده، بیان کردیم. نظر صریح و روشن جمهوری اسلامی ایران این است که در میز مذاکره حقوق و منافع ملت ایران باید تأمین شده و تحریم‌‌ها باید لغو شود و ما امیدواریم که در مسیر گفت‌وگوهای وین بتوانیم گام‌های اساسی و موفقیت آمیز رو به جلویی را داشته باشیم.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه شب گذشته در اظهاراتی در وین با بیان این‌که با اراده جدی و تدارک قوی برای لغو تحریم‌ها وارد گفت‌وگوهای وین شده‌ایم و تمرکز و اولویت اصلی بر لغو تحریم‌هاست، گفت: ترکیب هیأت ایران هم نشانگر این عزم و جدیت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران با بیان این که با هیأت آمریکایی گفت‌وگوی دوجانبه‌ای در وین نداریم، گفت که هیأت ایران با عزم و اراده جدی برای حصول به توافق وارد وین شده و به گفت‌وگوهای نتیجه بخش فکر می‌کند و افزود: اگر آمریکا برای رفع واقعی تحریم‌ها به وین بیاید می‌تواند بلیت بازگشت به اتاق برجام را دریافت کند.

گفتنی است در دولت دوازدهم و به منظور احیای برجام از نیمه فروردین تا پایان خرداد ماه ۶ دور مذاکره بین ایران و گروه ۱+۴ در وین برگزار شد که به دلیل کارشکنی‌های آمریکا و علیرغم پیشرفت‌هایی که حاصل شده بود، نتیجه‌ای حاصل نشد. 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدید که نظام همان مردم هستند و مردم‌ همان نظام!
در «سعی سعید»
صوت جنجالی طیب‌نیا در مورد ظریف
دربارۀ کاهش مشارکت سیاسی
بسته اینترنت هدیه ۱۰ گیگابایتی انتخابات تمدید شد
بازدید بیش از ۱۰۰ خانواده شهدای غزه از برج میلاد +عکس
حضور سعید جلیلی در نمایشگاه الکامپ +عکس
اسماعیلی: شهید رئیسی کشور را از دیپلماسی وابسته خارج کرد
خزعلی: فرهنگ‌سازی مد و لباس در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
اجتماع دانشگاهیان با حضور قالیباف در دانشگاه تهران
جوان‌گرایی سیره مهم شهید رئیسی بود
نطق طوفانی متفکرآزاد در مجلس/ مقایسه عملکرد دولت‌ها در دو دقیقه +فیلم
هشدار تاریخی سیاسی سه استاد برجسته علوم انسانی کشور
افشاگری حمیده زرآبادی(عضو ستاد پزشکیان) از آذری جهرمی +فیلم
پزشکیان دولت سوم روحانی
فیلمی از اولین جلسه هیئت دولت بعد از رئیس جمهور شدن شهیدرئیسی
روح الله زم: ما به نتیجه رسیدیم بریم پشت روحانی، ما با تحلیل این کارو کردیم +فیلم
بهترین مناظره‌ای که تا حالا دیدم +فیلم
۱۶ تیرماه آخرین مهلت ثبت‌نام مواکب اربعین حسینی
الکامپ میزبان ۴۰ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان ICT کشور
نکیسا به شایعات مذاکره با رحمتی واکنش نشان داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top