تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/09/10 - 01:24
کد خبر: 415851

نماینده مجلس: مراکز همسریابی جزو نیاز‌های مردم است

بانکی پور می‌گوید که در این مراکز همسریابی فقط ازدواج دائم صورت می‌گیرد و البته قانون آن به تازگی ابلاغ شده و آیین نامه آن باید تدوین شود لذا هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از رویداد 24، امیر حسین بانکی پور، رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت، درباره راه اندازی مراکز مجاز همسریابی در کشور گفت: ما تاکنون قانونی برای مراکز همسریابی رسمی قانونی در کشور نداشتیم و تا پیش از تصویب قانون جوانی جمعیت کلیه مراکز همسریابی موجود در کشور غیر قانونی بود و فقط یک مرکز همسریابی رسمی در کشور مجوز داشت.

به گفته این نماینده مجلس، در قانون جوانی جمعیت که تصویب شد اعطای مجوز به مراکز همسریابی در نظر گرفته شده است، زیرا مراکز مجاز همسریابی جزو نیاز مردم است و به این وسیله مراکز همسریابی رسمی راه‌اندازی شود که مورد اعتماد مردم باشد.

نوشین نبئی، معاون دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان پیش از این گفته است، در حال حاضر هیچ نهادی متولی صدور مجوز برای این سایت‌ها نیست و این سایت‌ها کاملا به صورت غیر قانونی کار می‌کنند، چون نظارتی بر عملکرد آن‌ها صورت نمی‌گیرد. همین امر موجب اخاذی این سایت‌ها از مردم شده است.

به این صورت جلوی سوء استفاده برخی از افراد از مردم و اطلاعات آن‌ها گرفته شود این جمله را بانکی پور می‌گوید و اعلام می‌کند: مراکز همسریابی مراکز خانواده محور هستند و امین مردم خواهند بود، سازمان تبلیغات اسلامی مسئول راه اندازی این مراکز و وزارت ورزش و جوانان مجوز این مراکز همسریابی را صادر خواهد کرد.

بانکی پور می‌گوید که در این مراکز همسریابی فقط ازدواج دائم صورت می‌گیرد و البته قانون آن به تازگی ابلاغ شده و آیین نامه آن باید تدوین شود لذا هنوز اجرایی نشده است.

این نماینده مجلس درباره ضرورت راه اندازی این مراکز نیز می‌گوید: نیروی انتظامی در چند ساله اخیر با مراکز غیر مجاز همسریابی برخورد کرده، ولی مناسب نبود که در کشور با مراکز غیر مجاز همسریابی برخورد کنیم، ولی در مقابل مراکز مجاز و قانونی آن را نداشته باشیم، ما باید آن چیزی که مردم نیاز دارند را از مسیر درست و صحیح تامین کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top