تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/09/10 - 14:17
کد خبر: 415921

۱۰ ساحل جذاب استانبول که باید از آن دیدن کنید

یکی از سواحل زیبای استانبول سولار نامیده می‌شود که حدود یک کیلومتر طول دارد. این ساحل با چشم‌اندازهای رویایی در بیشتر ایام سال میزبان فستیوال‌های گوناگون و کنسرت‌های مهیج است. به همین دلیل می توان آنجا را مکانی مناسب برای تفریح و گشت و گذار دانست

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مگر می‌شود به استانبول سفر کرد و به دیدن سواحل آن نرفت؟ این شهر زیباترین ساحل‌های منطقه را در خود جای داده و هرساله میلیون‌ها نفر برای شنا و تفریح راهی استانبول می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی پلاژها و سواحل زیبای استانبول بپردازیم تا در صورت سفر به آنجا نقاط توریست‌پذیر را بشناسید. همواره فراموش نکنید که سفرمارکت در کنار شماست تا با بلیط استانبول تهران خدمات سفر را با نرخی عالی در اختیارتان قرار دهد.

۱۰ ساحل جذاب استانبول که باید از آن دیدن کنید

ساحل سولار استانبول

یکی از سواحل زیبای استانبول سولار نامیده می‌شود که حدود یک کیلومتر طول دارد. این ساحل با چشم‌اندازهای رویایی در بیشتر ایام سال میزبان فستیوال‌های گوناگون و کنسرت‌های مهیج است. به همین دلیل میتوان آنجا را مکانی مناسب برای تفریح و گشت و گذار دانست. همچنین وجود رستوران‌های متعدد بین‌المللی و دریایی باعث شده گردشگران هرغذایی که دوست دارند را در کنار دریا میل کنند. از جمله تفریحاتی که در ساحل سولار استانبول رواج دارد می‌توان به موج سواری، کایت سواری، کارتینگ، قایق موزی و اسکیت اشاره کرد. ناگفته نماند که این ساحل همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۱ باز است و ورودی آن در وسط هفته و آخر هفته متغیر است.

 

ساحل سوما استانبول

از دیگر سواحل زیبای استانبول می‌توان به ساحل سوما اشاره کرد که حدود ۲۳ هزار متر مربع طول دارد. این ساحل یکی از پرطرفدارترین سواحل این منطقه است که حتی در هنگام شب نیز مسافران را جذب خود می‌کند. در ساحل سوما اقامتگاه‌هایی برای اسکان گردشگران احداث شده که امکانات اولیه را دارند و احتیاجاتشان را براورده می‌کنند. همچنین می‌توان در آنجا چادر زد و شب‌ها در فضای باز استراحت کرد. ساحل سوما همواره میزبان نمایشگاه‌ها و رویدادهای مهیج است، به همین دلیل در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. البته وجود تپه‌های سرسبز و مناظر خارق‌العاده در حوالی آن باعث شده تا بیش از دیگر سواحل استانبول شلوغ و مشهور باشد. از جمله تفریحاتی که می‌توان در ساحل سوما انجام داد می‌توان به شرکت درکلاس‌های یوگا، شنا، قایق سواری، غواصی و پیلاتس اشاره کرد که حسابی حال و هوای گردشگران را عوض می‌کند. این ساحل همه روز تا ساعت ۱۲ شب باز است و می‌توان در آن تفریح کرد.

 

ساحل گلدن استانبول

اگر دوست دارید تا در جایی به دور از هیاهو شهر و در حوالی دریای مرمره و دریای سیاه تفریح کنید، چه جایی بهتر از ساحل گلدن استانبول! این ساحل ماسه‌ای با اسکله‌های مهیج خود حسابی شور و هیجان را به توریست‌ها تقدیم می‌کند. شما به راحتی و با هزینه‌ای نه چندان زیاد می‌توانید در آنجا به گلف، صخره نوردی و قایق سواری بپردازید. یا علاوه بر شنا و حمام آفتاب خود را با پیاده روی بر روی ماسه‌های داغ سرگرم کنید. ساحل گلدن استانبول حدود ۱۵ کیلومتر با شهر استانبول فاصله دارد، لذا دسترسی به آن بسیار راحت است. این ساحل خدمات رفاهی خوبی برای گردشگران در نظر گرفته است و با داشتن چندین رستوران غذای مورد نیاز افراد را تامین می‌کند. شما در آنجا می‌توانید در فضایی رویایی در کنار دریا نشسته و خود را به یک خوراک دریایی مهمان کنید. اگر هم دوست داشته باشید این امکان فراهم است تا در هتل مجلل این منطقه اسکان کرده و شب‌ها در آرامش ساحل به خواب بروید.

 

ساحل دالیا استانبول

اگر عاشق ساحل گردی در استانبول آن هم در فضایی آرام هستید، ما به شما ساحلی خلوت به اسم دالیا را پیشنهاد می‌کنیم. این ساحل دوست داشتنی جایی بکر برای ورزش‌های آبی و قایق سواری است. همچنین می‌توان در آرامش آنجا والیبال بازی کرد و از تعطیلاتی ناب لذت برد. ساحل دالیا خدمات رفاهی خوبی دارد و غرفه‌های آنجا انواع نوشیدنی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. همچنین این امکام وجود دارد تا به رستوران ساحلی رفته و یک غذای لذیذ سفارش بدهید. ساحل دالیا به دلیل فضای خارق‌العاده‌اش مورد بازدید مسافران تور استانبول هم قرار می‌گیرد. پس اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، حتما از قبل درباره ساحل دالیا از برگزارکننده تور خود بپرسید.

۱۰ ساحل جذاب استانبول که باید از آن دیدن کنید

ساحل اوزن استانبول

ساحل اوزن استانبول از گذشته‌ تاکنون برای ماهیگیری مقصدی مناسب بوده است. با این وجود همچنان به عنوان یکی از بکرترین سواحل زیبای استانبول شناخته می‌شود و چشم‌انداز زیبایی دارد. این منطقه جان می‌دهد برای حمام آفتاب گرفتن و لذت بردن از آفتاب لذت‌بخش خورشید! به همین دلیل چترهای زیادی در آنجا قرار داده شده است تا افراد بتوانند در زیر آن‌ها ریلکس کنند. از دیگر تفریحات ساحل اوزن می‌توان به شنا، غواصی، عکاسی، دوچرخه سواری و غیره اشاره کرد که با پرداخت ورودی قابل استفاده‌اند. این ساحل تا نیمه شب باز است و در تمام ایام سال پذیرای مهمانانی از سراسر دنیا است.

 

ساحل نان استاپ استانبول

اگر به دنبال ساحلی پرهیاهو برای شرکت در کنسرت هستید، ساحل نان استاپ استانبول گزینه خوبی است. این منطقه با فضای وسیع و خدمات خوبش جان می‌دهد برای ماجراجویی! شما در آنجا می‌توانید در ورزش‌های آبی مثل موج سواری و یا کایت سواری شرکت کرده و یا تنیس بازی کنید. همچنین این امکان وجود دارد تا به کنسرت بروید و در مهمانی‌های شاد آنجا تفریح کنید. ساحل نان استاپ یکی از مشهورترین سواحل زیبای استانبول است که شور و هیجان را تقدیم گردشگران می‌کند. از دیگر تفریحات آنجا می‌توان بسکتبال، والیبال، فوتبال، شنا و غیره نام برد که لحظاتی فراموش نشدنی را برای ماجراجویان رقم می‌زند.

 

ساحل بورک استانبول

اگر هدف شما از ساحل گردی در استانبول شنا و ماجراجویی است، ساحل بورک حسابی می‌تواند شما را سرگرم کند. این منطقه که حدود یک کیلومتر طول دارد تا فاصله ۱۰۰ متری از ساحل مناسب شنا است. همچنین وجود کلاب‌های ورزش‌های آبی در ساحل بورک باعث شده تا شهرت زیادی در بین ورزش دوستان پیدا کند. در تمام روزهای سال این ساحل به منطقه‌ای پرهیاهو برای شنا، فوتبال، والیبال، موج سواری، قایق سواری و غیره تبدیل می‌شود. به همین دلیل می‌توان آنجا را یکی از معروف‌ترین سواحل استانبول دانست. اگر روزی بخت با شما یار شد و به ساحل بورک رفتید، می‌توانید در زیر چترهای وسیع انجا استراحت کرده و از نسیم خنک لذت ببرید.

 

ساحل بابیلون استانبول

در میان سواحلی که تا الان نام بردیم، می‌رسیم به ساحلی که از هر گوشه آن صدای موسیقی به گوش می‌رسد. ساحل بابیلون یکی از آن دسته سواحل زیبای استانبول است که جشنواره‌های موسیقی زیادی در آن برگزار می‌شود. آنجا به هر طرف که نگاه کنید گردشگرانی را می‌بینید که به شادی مشغول‌اند. همچنین وجود رستوران‌های متعدد باعث شده تا با تنوع غذایی رو به رو باشید و هرآنچه که دوست دارید را بتوانید پیدا کنید. ساحل بابیلون نیز مانند دیگر سواحل استانبول جایی عالی برای حمام آفتاب، شنا، موج سواری و غیره است و حال و هوای شما را عوض می‌کند.

۱۰ ساحل جذاب استانبول که باید از آن دیدن کنید

ساحل تروبلو استانبول

یکی دیگر از سواحل در استانبول ترکیه تروبلو است که چشم انداز باشکوهی به دریای سیاه دارد. این ساحل که طرفداران زیادی هم در این کشور دارد، مقصدی معروف برای قایق سواری است. همچنین می‌توان در گوشه‌ای دنج نشست و خیره به غروب آفتاب شد! در ساحل تروبلو همیشه صدای موسیقی به گوش می‌رسد، به همین خاطر هرگز از بودن در آنجا سیر نمی‌شوید. در صورت نیاز هم می‌توانید به رستوران‌های ساحلی بروید و خود را به یک وعده غذای خوشمزه مهمان کنید.


ساحل بیوک چکمجه استانبول

بعضی از سواحل دلفریب استانبول دسترسی خوبی به پاساژها دارند. یکی از این سواحل بیوک چکمجه نام دارد که به محله اعیان نشین شهر نزدیک است. همچنین به دلیل وجود مراکز خرید در حوالی آن گردشگران پس از خرید به راحتی می‌توانند راهی ساحل شوند. البته دسترسی راحت تنها مزین آن نیست. چرا که ساحل بویوک چکمجه کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی هم دارد. ولی صرف ساندویچ مخصوص در آنجا چیز دیگری است! پس اگر روزی به استانبول سفر کردید، حتما پس از خرید و شنا طعم ساندویچ‌های آنجا را هم بچشید. ناگفته نماند که در حوالی پارک ساحلی بیوک چکمجه یک پل سنگی هم قرار دارد که به عنوان یکی از آثار ملی ترکیه شناخته شده است و پیشینه تاریخی فراوان دارد.

 

دیگر سواحل زیبای استانبول

  • ساحل پاتارا
  • ساحل شیله آکوا
  • ساحل فلوریا
  • ساحل بورج
  • ساحل ناکیبی
  • ساحل الیو صدف
  • ساحل آکوا گرین
  • ساحل بیوکادا

 

کلام پایانی

سواحل زیبای استانبول هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند که باعث تمایز آن‌ها از بقیه می‌شود. اگر قصد سفر به این شهر دارید، پس خوب است تا از قبل ساحل مورد نظر را پیدا کرده و با برنامه‌ریزی راهی آن شوید. فراموش نکنید که اگر قصد سفر دارید، می‌توانید رزرو بلیط هواپیما خارجی و یا تور استانبول سفرمارکت بسپارید و با آسودگی خاطر راهی سفر شوید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top