تاریخ انتشار: 01 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4160

مهلت اصلاح اساسنامه انجمن تهران تمام شد

یکی از مسوولان هیات نظارت بر تشکل های دانشجویی در دانشگاه تهران اعلام کرد : مهلت انجمن اسلامی برای اصلاح اساس نامه به پایان رسیده ، در یک جلسه با این تشکل اتمام حجت می کنیم و در صورت ادامه این روند انجمن اسلامی تهران تعلیق می شود .

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از برنا، یکی از مسوولان هیات نظارت بر تشکل های دانشجویی در دانشگاه تهران، در باره ضرورت اصلاح اساس نامه انجمن اسلامی دانشگاه تهران گفت : براساس آیین نامه ای که در سال 80 مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و با امضا آقای خاتمی به تمام مراکز آموزشی و دانشگاهی ابلاغ شده است ظرف سه ماه از ابلاغ این آیین نامه باید تشکل انجمن اسلامی آیین نامه خود را اصلاح می کرد .

وی با بیان اینکه اصلاح اساس نامه انجمن اسلامی روز نهم ماه بهمن 80سال انجام می شد یاد آورشد : طی هشت سال گذشته این آیین نامه اصلاح نشده است در صورتی که در براساس ماده 22 بند 3 آیین نامه اشاره شده ، این آیین نامه بعد از 15 روز پس از ابلاغ دردانشگاه ها و مراکز آموزشی لازم الاجرا است .

این مقام مسوول یاد آورشد : همچنین براساس بند یک تبصره ماده 5 ، آمده است که تشکل های اسلامی و رسمی دانشگاه ها باید ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این دستور العمل نسبت به تطبق اساس نامه خود با مفاد آیین نامه و این دستور العمل اقدام کنند در صورت عدم تطبق اساس نامه و یا رعایت نشدن دستور العمل فعالیت این تشکل غیر قانونی است.

وی ادامه داد : همچنین در ماده 5 بند 7 آمده است، چنانچه هریک از تشکل اسلامی بدون اخذ موافقت شورای معین هیات نظارت دانشگاه برخلاف مفاد اساس نامه مصوب اقدام به برگزاری انتخابات کند نتایج انتخابات از سوی شورای معین هیات نظارت دانشگاه غیر قانونی است .

به گفته این مقام مسوول اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران با تمسک به این مسئله که این تشکل از سال 1332 رسمیت دارد نیازی به اصلاح اساس نامه نمی بینند .

وی با بیان اینکه مهلت تشکل انجمن اسلامی برای اصلاح اسا س نامه به پایان رسیده است، گفت : قانون باید اجرا شود ، اصلاح اساس نامه باید صورت گیرد ، تشکیلات باید بداند هدفش کجاست .

این مقام مسوول تاکید کرد : وقت تشکل انجمن اسلامی دانشگاه تهران برای اصلاح اساس نامه پایان یافته است و در یک جلسه ،اتمام حجت خواهیم کرد و در صورت ادامه این روند انجمن اسلامی دانشگاه تهران تعلیق می شود .

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top