تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/09/14 - 19:46
کد خبر: 416431

نیروی هوایی آمریکا تهدیدی علیه هوانوردی غیرنظامی است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اقدام بخش تردد هوایی روسیه در کنترل یک هواپیمای مسافربری گفت، هوانوردی غیرنظامی به دلیل اقدامات نیروی هوایی آمریکا در معرض تهدید قرار گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه گفت هوانوردی غیرنظامی به دلیل اقدامات نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه در معرض تهدید قرار گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این زمینه گفت که اقدامات نیروی هوایی ایالات متحده برای هوانوردی غیرنظامی تهدید ایجاد کرده و اگر اکنون از وقوع یک فاجعه در حریم هوایی بر فراز آب های آزاد دریای سیاه جلوگیری شده است، این بدان معنا نیست که ایالات متحده و ناتو می‌توانند بدون مجازات  جان مردم را به خطر بیاندازند.

این دیپلمات روس افزود که به گفته کارشناسان، شدت افزایش پرواز هواپیماهای ناتو نزدیک مرزهای روسیه، از جمله بر فراز دریای سیاه، خطر بروز حوادث خطرناک را در مورد هواپیماهای غیرنظامی ایجاد می‌کند.

روز جمعه، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه گزارش داد که جنگنده‌های «سوخو-۳۰ اس‌ام» و «سوخو-۲۷» روسیه برای رهگیری یک هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی آمریکا و یک هواپیمای جاسوسی نیروی زمینی این کشور رهگیری شدند.

همزمان با این واقعه، خدمه پرواز تل آویو - مسکو شرکت «ایروفلوت» دستوری از اپراتورهای ترافیک هوایی دریافت کردند تا با عبور هواپیمای دیگر، ارتفاع خود را تغییر دهند. این اقدام که توسط پرسنل تردد هوایی روسیه انجام شد، عملیات پروازی ایمن را بر فراز آب‌های آزاد دریای سیاه تضمین کرد.

روزنامه «کراسنایا زوِزدا» نزدیک به وزارت دفاع روسیه روز جمعه گزارش داد که رادارهای روسی طی یک هفته گذشته پرواز بیش از ۳۰ هواپیمای شناسایی خارجی را در اطراف مرزهای این کشور ردیابی کرده‌اند.

اینفوگرافی این گزارش نشان می‌دهد که ۳۱ هواپیمای جاسوسی خارجی و شش پهپاد برای شناسایی هوایی در اطراف مرزهای روسیه طی یک هفته پرواز کرده اند.

همزمان با افزایش تنشها میان روسیه و اوکراین در مناطق مرزی، آمریکا و ناتو  به بهانه طرح احتمالی حمله نظامی روسیه تحرکات نظامی خود را پیرامون این شدت بخشیده‌اند.   در همین راستا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه دولت جو بایدن با «دمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز پنج شنبه و در حاشیه نشست «شورای همکاری و امنیت در اروپا» در سوئد دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما نگرانی عمیقی در مورد موضع تهاجمی روسیه داریم که بار دیگر در قبال اوکراین اتخاذ کرده است و من مشتاقانه منتظر هستم تا در مورد راه پیش رو در این زمینه و همچنین بسیاری از موارد دیگر که در روابط ما مهم هستند، صحبت کنم.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مظلومان جهان چشم‌شان به بسیجیان ایران است
فراخوان پلیس برای تعویض پلاک‌های سوخته و دارای نقص
شهید سلیمانی و شهید زاهدی در همه جبهه‌ها حاضر بودند
اینفوگرافیک: رنگ زبان شما درباره سلامتی‌تان چه می‌گوید؟
هدیه رهبر انقلاب به خانم نویسنده
سیدحسن نصرالله: مقاومت امروز، نتیجه اقدامات گذشتگان، حاضران و آیندگان است
برگزاری جشن امام‌ رضایی‌ها در تهران
سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می‌کنیم
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق:طلافروشان باید شفاف شوند
آغاز سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان
اختصاص ۴۳ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در سال جاری
فرمانده کل سپاه: به هر تهدیدی واکنش نشان می‌دهیم
مصدومیت ۱۱ دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه در پی ریزش سقف کلاس +عکس
کنعانی: اجازه هیچگونه ناامنی در مرزهای ایران را نمی‌دهیم
کمیسیون آموزش مجلس: دست از سرکوب دانشجویان آمریکایی بردارید
پایان انتخابی تیم ملی ووشو با معرفی نفرات برتر
رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختر قالی‌باف»
مستثنی شدن صنف طلا از ثبت اطلاعات غیرقانونی است
برگزاری جشنواره کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه علامه
گلایه زلفی‌گل از عدم پذیرش دانشجویان برای دوره کارورزی
ابلاغ «اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top