تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/09/16 - 12:42
کد خبر: 416696

از خرید نهال گردو تا پرورش درختان گردو و فروش گردو!

اولین مرحله در کاشت نهال گردو آگاهی از وضعیت خاک است. باید‌‌‌ یک آزمایش خاک انجام داده و با توجه به آن از کمبودهای خاک آگاه شویم. کمبودهای مواد آلی و معدنی خاک را باید با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی جبران کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، نهال گردو ‌‌‌یکی از نهال‌های بسیار عالی و با مقاومت بالاست که برای کاشت در بیشتر نقاط کشور مناسب است. حتما قبل از کاشت نهال گردو، اطلاعات لازم درباره‌ی نحوه‌‌‌ی کاشت آن را به دست آورده و سپس با آگاهی از وضعیت اقلیمی و خاک منطقه‌ی باغ خود،‌‌‌ یک رقم مناسب برای کاشت در باغ انتخاب کنید. سپس با استفاده از کود شیمیایی، زمین را برای کاشت نهال‌های جوان آماده کرده و پس از آن نهال گردوی خود را از‌‌‌ یک نهالستان معتبر سفارش دهید.‌‌‌ یک باغدار حرفه‌ای میداند چگونه با کاشت نهال گردو و نگهداری از آن به باردهی عالی و کسب درآمد برسد. از این رو کسب درآمد از باغ گردو ‌‌‌یک فاکتور حیاتی به شمار میرود که دانستن آن برای تمامی باغداران لازم است. در این مطلب در نظر داریم، هرآنچه که شما برای کاشت ‌‌‌یک نهال گردوی عالی تا رسیدن به درآمد حاصل از فروش محصول به آن نیاز دارید را بگوییم. پس با ما همراه باشید.

از خرید نهال گردو تا پرورش درختان گردو و فروش گردو!

چگونه باید نهال گردوی خوبی بخریم؟

مهم‌‌ترین موردی که قبل از خرید نهال گردو باید درنظر داشته باشیم، آگاهی از نحوه‌ی خرید نهال گردوی خوب است. نهال گردویی خوب است که بتواند با وضعیت آب و هوایی و شرایط اقلیمی منطقه‌ی ما به خوبی سازگار شده و بهترین محصول‌دهی را داشته باشد. حتما قبل از خرید نهال گردو فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید.

  • ارتفاع از سطح دریا
  • مقاومت سرمایی و گرمایی
  • دیرگل‌‌‌ یا زودگل
  • میزان تحمل خشکی و رطوبت
  • نیاز درخت به دریافت مستقیم نور خورشید

با آگاهی از موارد فوق، باید کلیه این فاکتورها را با منطقه‌ی باغ خود مقایسه کنید. بی‌توجهی به هریک میتواند محصول‌دهی و ‌‌‌یا حتی حیات درخت را با مخاطره مواجه کند.

چگونه‌‌‌یک نهال گردوی خوب را از‌‌‌یک نهالستان معتبر بخریم؟

در این مرحله باید ‌‌‌یک نهال گردوی مناسب با باغ خود انتخاب کرده و از‌‌‌ یک نهالستان معتبر خریداری کنید. توجه داشته باشید که نهالستانی را انتخاب کنید که کلیه مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی را داشته و دارای گواهینامه‌ی رسمی باشد. سابقه‌ی کار و عملکرد نهالستان را درنظر بگیرید. هنگام تحویل نهال حتما به گواهی سلامت و ضمانتامه‌ی معتبر آن توجه داشته باشید. در این صورت احتمال خرابی‌‌‌ یا بیماری نهال کاهش میابد.

چگونه بفهمیم نهال گردوی ما سالم است؟

در مرحله‌‌‌ی بعد باید سلامت نهال را بررسی کنیم. برگ‌های نهال، شاخه‌ها، ریشه باید کاملا سالم باشد. هرگونه زردی در برگ‌ها و‌‌‌ یا وجود زخم در شاخه‌ها میتواند حاکی از‌‌‌ یک بیماری در نهال باشد. پس از بررسی نهال باید آن را در فصل مناسب در باغ بکارید.

نکات مهم در نگهداری و رسیدگی به باغ گردو

آزمایش خاک

اولین مرحله در کاشت نهال گردو آگاهی از وضعیت خاک است. باید‌‌‌ یک آزمایش خاک انجام داده و با توجه به آن از کمبودهای خاک آگاه شویم. کمبودهای مواد آلی و معدنی خاک را باید با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی جبران کنیم.

کاشت نهال گردو

برای کاشت نهال گردو باید چاله‌هایی به فاصله‌‌‌ی 7 در 7 متر مربع در زمین حفر کنیم. اندازه‌‌‌ی چاله باید حدود نیم متر و عمق آن نیز باید حدود 60 سانتی‌متر باشد. کف گودال کمی کودشیمیایی اضافه کرده و نهال را در آن بکارید. سپس سطح روی خاک را کمی سفت کرده و آن را آبیاری کنید. در زمین‌های شیب دار میتوانید فواصل کاشت را تا حدودی کاهش دهید.

از خرید نهال گردو تا پرورش درختان گردو و فروش گردو!

آبیاری نهال گردو

بهترین نهال گردو در برابر خشکی نسبتا مقاوم است. اما اگر به صورت منظم آبیاری شود، بهترین عملکرد را از خود نشان میدهد. در مناطقی که میزان بارندگی آن حدود 760 میلی متر است، باید درختان گردو را هر 7 تا 10 روز‌‌‌یکبار آبیاری کنید. حجم کل آبیاری سالیانه باید بین 1000 تا 7000 مترمکعب باشد. باید توجه داشته باشید که نهال‌ها در سال اول به علت توان کمتر ریشه‌هایشان برای جذب آب از خاک، به آبیاری بیشتری نیاز دارند. بهترین روش برای آبیاری درختان گردو؛ استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار است.

هرس درختان گردو

هرس معمولا به دو صورت اصلی انجام میشود: هرس باردهی و هرس فرم دهی.

بهترین روش هرس درختان گردو، هرس جامی با محور تغییریافته است. البته عملیات سربرداری (تنک کردن) و عملیات شاخه برداری نیز برای درختان گردو انجام میشود.

کوددهی درختان گردو

درختان گردو نیاز دارند تا به طور سالیانه کوددهی شوند. به طورکلی دو نوع کود برای درختان گردو وجود دارد:

  • کود آلی (دامی)
  • کودشیمیایی

که هرکدام براساس نیاز درخت باید به آن افزوده شود.

سمپاشی درختان گردو

برای افزایش مقاومت درختان گردو در برابر آفات و بیماری‌ها و همچنین درمان برخی از بیماری‌های درختان گردو؛ لازم است تا درختان گردو در فواصل زمانی مشخصی سمپاشی شوند. لازم است تا سموم درخت گردو را بشناسیم و به روش‌های گفته شده آنها را به درختان اضافه کنیم. (جهت کسب اطلاعات بیشتر به مطلبی با همین موضوع در سایت پالیزگردو مراجعه کنید.)

از خرید نهال گردو تا پرورش درختان گردو و فروش گردو!

روش‌های درآمد زایی از باغ گردو

  • درخت گردو از جمله درختان میوه داری است که از تمامی قسمت‌های درخت میتوانیم درآمد زایی داشته باشیم.
  • اولین مورد فروش میوه‌‌‌ی گردو است. قیمت میوه‌‌‌ی گردو براساس نوع رقم و پایه میتواند متفاوت باشد برای مثال میوه‌‌‌ی نهال گردو چندلر نسبت به بیشتر ارقام، باکیفیتتر و در نتیجه گران‌تر است.
  • جالب است بدانید برگ‌های درخت گردو خاصیت درمانی دارند و به صورت جداگانه در بازار خرید و فروش میشوند.
  • پوست سبز گردو نیز در مصارف متعددی از جمله تولید رنگ و عصاره‌‌‌ی آن در مصارف درمانی مورد مصرف قرار میگیرد.
  • پوست درخت گردو نیز به عنوان دمنوش مورد علاقه‌‌‌ی مصرف کنندگان زیادی است.
  • در آخر چوب درختان کهن و چندین ساله که دیگر قادر به تولید محصول نیستند نیز برای مصارف متعدد به فروش میرسد.

نتیجه گیری

نهالستان پالیزگردو با مدیریت سعید قاسمی دارای کلیه مجوزهای رسمی و معتبر از جهاد کشاورزی و شناسنامه‌‌‌ی مخصوص و شماره‌‌‌ی ثبت اختراع بوده و سالیان سال است که در زمینه‌‌‌ی پرورش و فروش نهال گردو با استفاده از بهترین و به روز‌‌ترین روش‌ها، از پیشتازان این عرصه به شمار میاید. این نهالستان قادر است کلیه ارقام گردو را با کیفیت و در مقیاس بالا برای باغداران عزیز فراهم نماید. برای خرید نهال گردو باکیفیت با مشاوران ما در پالیز گردو تماس بگیرید. تا بهترین نهال گردو با ضمانتامه معتبر و گارانتی سلامت نهال را دریافت نمایید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top